Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Firefox kortkommando

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Landskrona
  • 2015-08-31 13:52

Jag försöker lägga in eget kortkommando i Firefox för att stänga flik, F13 i Systeminställningar/kortkommando. Men ingenting händer när jag trycker F13. I Arkivmenyn har dock kommandot ändrats till F13. Det verkar som Firefox ignorerar alla egna kortkommandon från Systeminställningar. QuicKeys fungerar men slöar ner Macen. Vad göra?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-08-31 17:56

Funkar inte Cmd-w (jag kör inte Firefox själv)?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-09-01 01:36

Via den här länken finner man praktiska kortkommandon för Firefox...

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-09-01 11:01

Det går att mappa om kommandon i Firefox. Vill minnas att det tog ett tag (omstarter?) innan det gick igenom.
Själv irriterade jag mig rejält på att ⌘+W (används ofta) och ⌘+Q är så nära varandra. Ska jag stänga ner Firefox så kan jag väl lika gärna stänga av datorn.
Så nu har jag ⌥⇧⌘E för att avsluta Firefox.

  • Medlem
  • Landskrona
  • 2015-09-02 15:04

Först: jag är vänsterhänt och har musen på vänster sida om tangentbordet så jag lägger alla frekventa kommandon på högra tangentbordshalvan. Vidare: Det låter intressant med ommappning. Hur gör man det? Via terminalen?

  • Medlem
  • Landskrona
  • 2015-09-03 14:15

Mappa om - men hur?

Ursprungligen av reboot81:

Det går att mappa om kommandon i Firefox. Vill minnas att det tog ett tag (omstarter?) innan det gick igenom.
Själv irriterade jag mig rejält på att ⌘+W (används ofta) och ⌘+Q är så nära varandra. Ska jag stänga ner Firefox så kan jag väl lika gärna stänga av datorn.
Så nu har jag ⌥⇧⌘E för att avsluta Firefox.

Hej reboot81,
jag skulle gärna vilja veta hur man gör en ommappning av kommandon i Firefox.
Tack på förhand

Ulf

  • Medlem
  • Landskrona
  • 2015-09-06 17:43

Till dig som har följt denna tråden kan jag meddela den glada nyheten att det finns ett utmärkt sätt att skräddarsy Firefox till dina obskyra idéer om vad tangenterna ska utföra och som hjälpte mig:
Customizable Shortcuts
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addo...

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-09-06 19:42
Ursprungligen av hulfr:

Till dig som har följt denna tråden kan jag meddela den glada nyheten att det finns ett utmärkt sätt att skräddarsy Firefox till dina obskyra idéer om vad tangenterna ska utföra och som hjälpte mig:
Customizable Shortcuts
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addo...

Den verkar bra. För OS X rent generellt kan man skapa och ändra kommandon i Systeminställningar -> Tangenbord.

1
Bevaka tråden