Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samsung lanserar Galaxy S6 Edge Plus och Galaxy Note 5

Tråden skapades och har fått 59 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2015-08-15 23:00
Ursprungligen av wurpan:

Är det bara jag som tycker att det är fel att bara jämföra hårdvara kontra pris mellan modellerna? Mjukvaran har ju som sagt också en stor betydelse och priset man ger för en telefon betalar ju även för mjukvaran i den (inkl. tjänster m.m. som ingår). Även om det är objektivt om Android eller iOS är bättre så kan man väl nästan gissa att Apple plöjer ner mer pengar i utvecklingen av sin mjukvara och då bör väl även det spegla sig i priset, eller?

Håller med men. Apple ligger på andra plats på listan av alla företag i världen som tjänar mest pengar. Samsung ligger faktiskt på nionde plats. Över 66 procent av dessa vinster kommer från iPhone. Hade ICA haft samma marginaler så hade man skrikit efter lägre priser. Apple har fantastiska kunder och produkter vilka de är suveräna på att utnyttja för att tjäna pengar. Dock tycker jag att man på senare år kunnat förvänta sig mer för pengarna. Macbook en port måste köpa adapter borde ingåt i 15 000 kr. IPhone insteg på 16GB hur mycket hade de minskat vinsten med om de haft 32GB istället. Dyraste molntjänst i iCloud Drive. Buggar i mjukvara som vi inte riktigt sett innan. Hela AM grejen med att artister inte skulle få en spänn under provperioden. Osv det är ett annat Apple idag än 2010 de är bäst på att tjäna pengar men mycket är gamla meriter

  • Medlem
  • Finspång
  • 2015-08-15 23:20
Ursprungligen av PaO:

Håller med men. Apple ligger på andra plats på listan av alla företag i världen som tjänar mest pengar. Samsung ligger faktiskt på nionde plats. Över 66 procent av dessa vinster kommer från iPhone. Hade ICA haft samma marginaler så hade man skrikit efter lägre priser. Apple har fantastiska kunder och produkter vilka de är suveräna på att utnyttja för att tjäna pengar. Dock tycker jag att man på senare år kunnat förvänta sig mer för pengarna. Macbook en port måste köpa adapter borde ingåt i 15 000 kr. IPhone insteg på 16GB hur mycket hade de minskat vinsten med om de haft 32GB istället. Dyraste molntjänst i iCloud Drive. Buggar i mjukvara som vi inte riktigt sett innan. Hela AM grejen med att artister inte skulle få en spänn under provperioden. Osv det är ett annat Apple idag än 2010 de är bäst på att tjäna pengar men mycket är gamla meriter

Ja, så ser jag också på det. Även om jag förstår varför dom gör som jag beskrev tidigare så tycker jag inte om det. Jag betalar gärna ett högt pris om jag får bra produkter för det. Så har det varit med Apple och så är det även idag, till viss del. Håller med att Apple inte är vad det en gång var. Vet inte om det är pga. större omsättning med mera som gör att dom börjar tumma på tester och kvalitéts-kontroller eller om dom är så pass förblindande av vinstmarginaler. Men trotts detta så är det ändå Apples produkter som för mig är mest prisvärda sett till vad jag får för mina pengar, även om priset är högt och att jag tycker att dom skulle kunna sänka det.

Det är ju här konkurrensen ska kicka in och göra sitt.

  • Medlem
  • 2015-08-16 08:03
Ursprungligen av wurpan:

Ja, så ser jag också på det. Även om jag förstår varför dom gör som jag beskrev tidigare så tycker jag inte om det. Jag betalar gärna ett högt pris om jag får bra produkter för det. Så har det varit med Apple och så är det även idag, till viss del. Håller med att Apple inte är vad det en gång var. Vet inte om det är pga. större omsättning med mera som gör att dom börjar tumma på tester och kvalitéts-kontroller eller om dom är så pass förblindande av vinstmarginaler. Men trotts detta så är det ändå Apples produkter som för mig är mest prisvärda sett till vad jag får för mina pengar, även om priset är högt och att jag tycker att dom skulle kunna sänka det.

Det är ju här konkurrensen ska kicka in och göra sitt.

Instämmer med dig
Apple håller på att bredda sig och frågan är om det kommer att spreta eller de kan hålla ihop det.
Fler produkter att uppdatera och underhålla. Det är därför vissa produkter inte får någon uppdatering på länge. Från att ha ett fåtal produkter så har man idag flera modeller av iPhones, iPads, Datorer och Apple Watch. Lägg därtill att IOS blir öppnare och mer likt Android för varje år. Nu kommer tex splitscreen till iPad. Här har Apple en stor utmaning att hålla ihop det så att användaren är nöjd. Android med alla tillverkare kommer från andra hållet de har renodlat och renodlat och Lollipop med materialdesign känns igen hos alla. Sedan har Samsung trimmat och skippat mycket bloatware och man kan inaktivera nästan alla appar i S6-telefonerna och Note 5.

Konkurrensen är viktig tråkigt om det bara blev några få tillverkare kvar

  • Medlem
  • 2015-08-18 20:44

Kan inte låta bli
https://youtu.be/saSC08bH3So

Ursprungligen av PaO:

Kan inte låta bli
https://youtu.be/saSC08bH3So

Drop-tester är det mest idiotiska Youtube-nissar kommit på. Snacka om urbota korkad vaskning.

  • Medlem
  • 2015-08-18 22:49
Ursprungligen av Anderlind:

Drop-tester är det mest idiotiska Youtube-nissar kommit på. Snacka om urbota korkad vaskning.

För att inte tala om hur ovetenskapliga "testerna" är. Att släppa två telefoner från valfri höjd och se vilken som klarar sig bäst säger ingenting, jo, just den gången klarade sig en bättre än den andra...

Ursprungligen av Dalle:

För att inte tala om hur ovetenskapliga "testerna" är. Att släppa två telefoner från valfri höjd och se vilken som klarar sig bäst säger ingenting, jo, just den gången klarade sig en bättre än den andra...

Ja det var lite så jag menade. Och det otroligt onödiga slöseriet.

Ursprungligen av Dalle:

För att inte tala om hur ovetenskapliga "testerna" är. Att släppa två telefoner från valfri höjd och se vilken som klarar sig bäst säger ingenting, jo, just den gången klarade sig en bättre än den andra...

Kanske svårt att ta till sig för vissa men detta var faktiskt en ganska bra hyfsat vetenskaplig testsvit som visade tydligt att Galaxy'n på ett flertal sätt är tåligare och bättre konstruerad än iPhone 6. Tror dessutom att han som gjorde testet egentligen är mer Apple-vänlig än Samsung dito.

  • Medlem
  • 2015-08-18 23:40
Ursprungligen av Perobous:

Kanske svårt att ta till sig för vissa men detta var faktiskt en ganska bra hyfsat vetenskaplig testsvit som visade tydligt att Galaxy'n på ett flertal sätt är tåligare och bättre konstruerad än iPhone 6. Tror dessutom att han som gjorde testet egentligen är mer Apple-vänlig än Samsung dito.

Tro/tyck vad du vill. Om jag ska lita på ett test så vill jag att båda testobjekten ska utsättas för samma tryck-, fall- eller klämtest så att man kan se skillnaden med siffror.
Tänk om man skulle ha liknande tester för bilars krocksäkerhet, valfri biltillverkare får sätta sitt eget betyg på hur bra deras bilar klarar en krock mellan 1-5? Hur många tror du skulle ge sina bilar ett sämre betyg än det högsta?

Men hallå? Man kan väl fan inte jämföra bilars krocksäkerhet med hur en telefon klarar ett fall från en höjd?!
Nej, det är inte det jag säger heller. Vad jag säger är att om man ska jämföra två produkter så måste förhållandena vara identiska, annars vet du inte vad du jämför.

Ursprungligen av Dalle:

Vad jag säger är att om man ska jämföra två produkter så måste förhållandena vara identiska, annars vet du inte vad du jämför.

Såg du ens testsviten? Det verkar inte så.

Tillbaka till topic, Samsung lanserar Galaxy S6 Edge Plus och Galaxy Note 5.

Tack!

Jag ville så gärna köpa Note 5 men nu lanserar de inte det i Europa verkar det som. Jävla Samsung ska vara så barnsliga, de säger många har klagat så de bojkottar EU.
Sen är det lite pinsamt att de inte gör en 128GB modell av Note serien som ska vara för professionella användare! De tar bort SD kortet och inte ens gör 128GB modell. Till och med S6 har 128GB! Hur sjutton tänker de alltså.

Har idag en iPhone 6 och S4. Min iPhone's batteri suger fett och min S4 är slöööö som bara den. Verkar som S6 har blivit mycket snabbare men tråkigt att man inte längre kan byta batteri, precis samma sak med Note 5 måste jag säga. Gillar min iPhone förutom att batteriet är uselt. Känns som att det hoppar ner helt plötslig med 10% så fort jag använder det.

  • Medlem
  • 2015-08-20 09:09
Ursprungligen av reza666:

Jag ville så gärna köpa Note 5 men nu lanserar de inte det i Europa verkar det som. Jävla Samsung ska vara så barnsliga, de säger många har klagat så de bojkottar EU.
Sen är det lite pinsamt att de inte gör en 128GB modell av Note serien som ska vara för professionella användare! De tar bort SD kortet och inte ens gör 128GB modell. Till och med S6 har 128GB! Hur sjutton tänker de alltså.

Har idag en iPhone 6 och S4. Min iPhone's batteri suger fett och min S4 är slöööö som bara den. Verkar som S6 har blivit mycket snabbare men tråkigt att man inte längre kan byta batteri, precis samma sak med Note 5 måste jag säga. Gillar min iPhone förutom att batteriet är uselt. Känns som att det hoppar ner helt plötslig med 10% så fort jag använder det.

Håller med dig fullt ut om att Samsung har gjort några konstiga val. Lika löjligt som Apple med insteg på 16GB är det för Samsung att plocka bort 128GB utan minneskort. Däremot tycker jag att de gjort helt rätt i att göra två telefoner med nästan samma specifikationer. En för produktivitet och business och en för media och nöje. Sedan kan man så klart se på film mm på Note 5 med. Men många köpte Note för andra saker än pennan.
Inte Utbytbart batteri kan jag köpa då den har trådlös laddning inbyggt. Men angående lagring skärpning Samsung. Har en Note Edge idag så jag är inte spekulant denna gång men vet många med Note 2 och 3 som hade hoppats på denna

  • Medlem
  • 2015-08-20 12:56

Intressant är att de nya funktionerna bla Apps Edge nu även kommer till vanliga S6 Edge. Släpps i Korea nu och kan flashas i förväg manuellt om man vill. Coolt

Ursprungligen av reza666:

Har idag en iPhone 6 och S4. Min iPhone's batteri suger fett och min S4 är slöööö som bara den. Verkar som S6 har blivit mycket snabbare men tråkigt att man inte längre kan byta batteri, precis samma sak med Note 5 måste jag säga. Gillar min iPhone förutom att batteriet är uselt. Känns som att det hoppar ner helt plötslig med 10% så fort jag använder det.

Min Samsung Galaxy S6 har sämre batteritid än min iPhone 6 (avstängd, på väg att säljas) Upplever också att SOT är lägre än med iPhone 6, men det är svårt att mäta eftersom den senare inte riktigt erbjuder möjligheten att mäta på samma sätt. Men det ska ändå sägas att i allmänhet är jag mer nöjd med min S6, även om den har några saker som jag saknar från iOS.

Ursprungligen av oldpeer:

Min Samsung Galaxy S6 har sämre batteritid än min iPhone 6 (avstängd, på väg att säljas) Upplever också att SOT är lägre än med iPhone 6, men det är svårt att mäta eftersom den senare inte riktigt erbjuder möjligheten att mäta på samma sätt. Men det ska ändå sägas att i allmänhet är jag mer nöjd med min S6, även om den har några saker som jag saknar från iOS.

Trist att de har tagit bort iaf möjligheten att byta batteri. SD kort kan jag köpa om man har 128GB version men batteriet var enormt bra att kunna komma åt. Finns tillverkare som har starkare batteri med samma mått. Sen slits batteriet efter ett år knappt. Tror min iPhone6 har blivit mycket sämre senaste månaden. Har hela tiden stängt alla appar manuellt men det hjälper inte mycket.
På S6 har du iaf trådlöst laddning vilket är ändå najs. Hatat att hela tiden plugga in och ut. Får se om Samsung släpper en ny modell om ett halvt år (om note inte säljer tillräckligt bra). Kanske jag får till och med titta på LG G4 eller deras nästa som det ryktas om.
Gillar iOS som helhet så kanske även nästa iPhone kan bli bättre på den batteri fronten. Man får vänta och se

  • Medlem
  • Växjö, Sweden
  • 2015-08-22 12:29
Ursprungligen av reza666:

Trist att de har tagit bort iaf möjligheten att byta batteri. SD kort kan jag köpa om man har 128GB version men batteriet var enormt bra att kunna komma åt. Finns tillverkare som har starkare batteri med samma mått. Sen slits batteriet efter ett år knappt. Tror min iPhone6 har blivit mycket sämre senaste månaden. Har hela tiden stängt alla appar manuellt men det hjälper inte mycket.
På S6 har du iaf trådlöst laddning vilket är ändå najs. Hatat att hela tiden plugga in och ut. Får se om Samsung släpper en ny modell om ett halvt år (om note inte säljer tillräckligt bra). Kanske jag får till och med titta på LG G4 eller deras nästa som det ryktas om.
Gillar iOS som helhet så kanske även nästa iPhone kan bli bättre på den batteri fronten. Man får vänta och se

Jag förstår att du inte tycker att det hjälper mycket att stänga appar. Det hjälper nämligen ingenting, så det du gör är helt onödigt arbete.
iOS sköter batterihanteringen åt dig.

  • Medlem
  • 2015-08-22 12:44
Ursprungligen av oldpeer:

Min Samsung Galaxy S6 har sämre batteritid än min iPhone 6 (avstängd, på väg att säljas) Upplever också att SOT är lägre än med iPhone 6, men det är svårt att mäta eftersom den senare inte riktigt erbjuder möjligheten att mäta på samma sätt. Men det ska ändå sägas att i allmänhet är jag mer nöjd med min S6, även om den har några saker som jag saknar från iOS.

Finns problemet med Unified Daemon kvar på S6-telefonerna?
På alla Samsung jag har och haft de senaste åren (S3, Note 3, S5 och Note Edge) har jag fått inaktivera denna tjänst.

  • Medlem
  • 2015-08-22 12:49
Ursprungligen av reza666:

Trist att de har tagit bort iaf möjligheten att byta batteri. SD kort kan jag köpa om man har 128GB version men batteriet var enormt bra att kunna komma åt. Finns tillverkare som har starkare batteri med samma mått. Sen slits batteriet efter ett år knappt. Tror min iPhone6 har blivit mycket sämre senaste månaden. Har hela tiden stängt alla appar manuellt men det hjälper inte mycket.
På S6 har du iaf trådlöst laddning vilket är ändå najs. Hatat att hela tiden plugga in och ut. Får se om Samsung släpper en ny modell om ett halvt år (om note inte säljer tillräckligt bra). Kanske jag får till och med titta på LG G4 eller deras nästa som det ryktas om.
Gillar iOS som helhet så kanske även nästa iPhone kan bli bättre på den batteri fronten. Man får vänta och se

Annars är ju Note 4 fortfarande en mycket bra telefon och den kostar under 6000 kr nu. Note Edge finns med men den ligger fortfarande relativt högt i pris. Men jag är mycket nöjd med min och lollipop funkar bra med även om andra har lite bekymmer

Ursprungligen av EnDumEn:

Jag förstår att du inte tycker att det hjälper mycket att stänga appar. Det hjälper nämligen ingenting, så det du gör är helt onödigt arbete.
iOS sköter batterihanteringen åt dig.

Man kan tycka det men det spelar roll beroende på app. Ibland har jag märkt att vissa program hänger sig och drar ström. Kan vara GPS eller annat. Men efter så många år får man känsla för sånt här. Ofta är det Spotify som drar batteri även när det inte används.

Ursprungligen av PaO:

Annars är ju Note 4 fortfarande en mycket bra telefon och den kostar under 6000 kr nu. Note Edge finns med men den ligger fortfarande relativt högt i pris. Men jag är mycket nöjd med min och lollipop funkar bra med även om andra har lite bekymmer

Ju jag har funderat på Note 4 och tycker det är kanon men vill ändå vänta och se hur nästa nexus blir och vad LG gör. Många nya lurar på G. Gillar inte Samsung's fulla drag så vill inte betala till de om de inte släpper Note 5 i EU. Vill nog ha en lur som har utbytbar batteri. Det hoppas jag någon fortsätter med även i nästa generation. Min iPhone som knappt är 10-11 månader gammal har fått märkbart sämre batteri redan kan jag känna.

  • Medlem
  • 2015-08-24 19:03
Ursprungligen av reza666:

Ju jag har funderat på Note 4 och tycker det är kanon men vill ändå vänta och se hur nästa nexus blir och vad LG gör. Många nya lurar på G. Gillar inte Samsung's fulla drag så vill inte betala till de om de inte släpper Note 5 i EU. Vill nog ha en lur som har utbytbar batteri. Det hoppas jag någon fortsätter med även i nästa generation. Min iPhone som knappt är 10-11 månader gammal har fått märkbart sämre batteri redan kan jag känna.

Huaweis Nexus-telefon kommer troligtvis med USB typ C. Presenteras säkert tillsammans med Marshmallow kan vara intressant

Ursprungligen av PaO:

Huaweis Nexus-telefon kommer troligtvis med USB typ C. Presenteras säkert tillsammans med Marshmallow kan vara intressant

Ja verkligen, verkar som Google har 2 nexus på gång, LG ska nog göra den andra. Ser fram emot dessa....

Tror jag kör på LG G4, har läst en hel del om det och det verkar vara ruskigt bra, den har inte senaste chipet 810 men den verkar snabb ändå. Har kollat en del tester och reviews och måste säga jag är imponerad över features listan och hur mycket man kan ändra på det. Ska testa det lite mer idag. Önskar den hade lite mer intern minne, det är enda saken jag kan egentligen klaga på.

Ursprungligen av reza666:

Ju jag har funderat på Note 4 och tycker det är kanon men vill ändå vänta och se hur nästa nexus blir och vad LG gör. Många nya lurar på G. Gillar inte Samsung's fulla drag så vill inte betala till de om de inte släpper Note 5 i EU. Vill nog ha en lur som har utbytbar batteri. Det hoppas jag någon fortsätter med även i nästa generation. Min iPhone som knappt är 10-11 månader gammal har fått märkbart sämre batteri redan kan jag känna.

Låt mig säga så här: jag ogillar inlåsning till en tillverkare av principiella skäl - för mig är det en anledning som i sig är god nog att hålla mig borta från Apples produkter - och har provat varje större androidtelefon (Nexus 6 o dyl) som dykt upp på marknaden för att inte vara låst till Samsungs Noteserie. Hittills har jag inte stött på någon som kommit i närheten av Note när det gäller att göra om en telefon till ett fungerande professionellt datorsubstitut. Kombinationen av väl fungerande flerfönsterinteraktion och S-pen lyfter Note från telefon till helt acceptabel arbetsstation, i alla fall för snabba jobb på stående fot. Ingen skulle bli gladare än jag om Google och övriga androidtillverkare kunde sno de koncepten. Och mot bakgrund av att Samsung verkar vara på väg att lämna vissa av de styrkor som traditionellt förknippats med Noteplattformen - utbytbart batteri, SD-kort - bakom sig är frågan akutare än någonsin. Men eftersom jag anser att alla andra telefoner är glättiga leksaker efter det att man lärt sig hur Note fungerar så överväger jag just nu att köpa två extra Note4:or att förvara i källaren. Eftersom jag inte spelar spel så har ju prestanda i sig varit mer än tillräcklig i flera generationer vid det här laget och om jag är rimligt försiktig borde tre nallar kunna räcka i många år framöver...

  • Medlem
  • 2015-08-28 13:41
Ursprungligen av GustafMA:

Låt mig säga så här: jag ogillar inlåsning till en tillverkare av principiella skäl - för mig är det en anledning som i sig är god nog att hålla mig borta från Apples produkter - och har provat varje större androidtelefon (Nexus 6 o dyl) som dykt upp på marknaden för att inte vara låst till Samsungs Noteserie. Hittills har jag inte stött på någon som kommit i närheten av Note när det gäller att göra om en telefon till ett fungerande professionellt datorsubstitut. Kombinationen av väl fungerande flerfönsterinteraktion och S-pen lyfter Note från telefon till helt acceptabel arbetsstation, i alla fall för snabba jobb på stående fot. Ingen skulle bli gladare än jag om Google och övriga androidtillverkare kunde sno de koncepten. Och mot bakgrund av att Samsung verkar vara på väg att lämna vissa av de styrkor som traditionellt förknippats med Noteplattformen - utbytbart batteri, SD-kort - bakom sig är frågan akutare än någonsin. Men eftersom jag anser att alla andra telefoner är glättiga leksaker efter det att man lärt sig hur Note fungerar så överväger jag just nu att köpa två extra Note4:or att förvara i källaren. Eftersom jag inte spelar spel så har ju prestanda i sig varit mer än tillräcklig i flera generationer vid det här laget och om jag är rimligt försiktig borde tre nallar kunna räcka i många år framöver...

Mycket bra inlägg och sammanfattning håller med dig fullt ut och hållet hårt i min Note Edge

  • Medlem
  • 2015-08-28 13:42
Ursprungligen av reza666:

Tror jag kör på LG G4, har läst en hel del om det och det verkar vara ruskigt bra, den har inte senaste chipet 810 men den verkar snabb ändå. Har kollat en del tester och reviews och måste säga jag är imponerad över features listan och hur mycket man kan ändra på det. Ska testa det lite mer idag. Önskar den hade lite mer intern minne, det är enda saken jag kan egentligen klaga på.

LG har ryckt upp sig rejält de senaste åren och G4 är riktigt trevlig. Har själv en LG Urbane och är supernöjd

@GustafMA: Ju jag håller helt med dig om att Note är grymt vad gäller produktivitet. Hade gärna köpt det men känns inte rätt för mig egen del att supporta samsung för deras girighet men visst Note 4 är fortfarande en grym lur. Ville mest köra en annan märke denna gång också. Gillar inte nexus luren för den är för stor och alla nexus lurar har inte lika bra kamera som Samsung/LG. Det enda andra alternativet hade varit Sony men de går alltid bort i min bok, inte för att deras lurar är dåliga, tvärtom de har enormt fina produkter men de gör ny modell varje kvartal och man vet inte hur länge de håller igång uppdateringarna. Ville också ha utbytbart batteri så bara LG kvar.

@PaO: Ja verkligen, jag blir inte lätt imponerad men den imponerar mig verkligen! Några saker som jag saknat på Samsung's bästa modeller är en riktig backup/restore där man kan spara inte bara vanliga saker som sms, telefon utan även program, sin desktop, apparnas privata data. Detta fixar LG och även låter mig backa upp på SD kort eller cloud. Helt fantastiskt tycker jag. Visst kan man göra det om man rootar och så men har alltid saknat detta. iPhone har kunnat det sen första versionen typ
Sen finns det en del fiffiga saker som när man dubbelklickar på skärmen och väcker det, en sån enkel sak men så himla användbart! Har också börjat och använda fjärrkontrollen igen, samsung hade lagt in så mycket lull lull (tv program och sånt) att jag gav upp men här är det ren fjärrkontroll man får. Allt som allt så är detta en riktigt trevlig lur, hoppas bara LG nu håller igång uppdateringarna och inte gör en Sony grej har aldrig haft deras lurar så jag vet inte hur länge de uppdaterar, vill verkligen ha M någon gång.

Förresten kolla detta imorgon: nextbit.com
Tror det blir en besvikelse (magkänsla) men man vet aldrig

Ursprungligen av reza666:

Det enda andra alternativet hade varit Sony men de går alltid bort i min bok, inte för att deras lurar är dåliga, tvärtom de har enormt fina produkter men de gör ny modell varje kvartal och man vet inte hur länge de håller igång uppdateringarna.

Sony liksom de flesta andra Android-tillverkarna släpper många mobiler regelbundet men toppmodellerna i Z-serien kommer ungefär lika ofta som Apple släpper nya iPhones. Sony är väl dessutom hyfsat bättre än många andra Androidtillverkare på att släppa nya uppdateringar till äldre telefoner?

  • Medlem
  • 2015-09-01 05:15
Ursprungligen av Perobous:

Sony liksom de flesta andra Android-tillverkarna släpper många mobiler regelbundet men toppmodellerna i Z-serien kommer ungefär lika ofta som Apple släpper nya iPhones. Sony är väl dessutom hyfsat bättre än många andra Androidtillverkare på att släppa nya uppdateringar till äldre telefoner?

Ja Sony brukar vara bättre på det. Samsung tar god tid på sig men blev väldigt förvånad över att min Note 3 fick Note 4 funktioner som fotoanteckning, kaligrafipennan, smart select och actionmemo att fästa direkt på hemskärmen med Lollipop. Det var värt väntan dvs och kanske tar det lite tid för Samsung att få det att funka samtidigt som om de skulle trycka ut detta direkt så uppgradera färre

Bevaka tråden