Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Icloud-synkronisering av kalendrar blir aldrig klar

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag försöker synka kalendrar mellan dator och telefon automatiskt via iCloud, men allt verkar har hängt sig. i iCal på datorn står det "Moving calendars to server account..." och det har det gjort i minst en timme. Vad gör jag för fel?

Ursprungligen av fcerha:

Jag försöker synka kalendrar mellan dator och telefon automatiskt via iCloud, men allt verkar har hängt sig. i iCal på datorn står det "Moving calendars to server account..." och det har det gjort i minst en timme. Vad gör jag för fel?

Om du loggar in på iCloud på webben (www.icloud.com) och kollar kalendern där, finns allt på plats då? I så fall - radera iCloudkontot på datorn och lägg in det igen.

Tack för svar! På iCloud-kontot är kalendern tom. Hur gör jag då?

Ursprungligen av fcerha:

Tack för svar! På iCloud-kontot är kalendern tom. Hur gör jag då?

Då verkar det vara ett dåligt alternativ att radera kontot på datorn. Annars är det general-lösningen på iCloud-synk-problem att radera kontot och lägga in det igen. Vet inte om man kan spara kalenderposterna lokalt när man raderar iCloud-kalendern.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-08-31 18:09

Du kan Exportera Kalenderdata, radera kontot, skapa det igen, och Importera.

Tack! Det hjälpte! När vi ännu är inne på iCloud.....kan man använda det till att backa upp filer från datorn?

Ursprungligen av fcerha:

Tack! Det hjälpte! När vi ännu är inne på iCloud.....kan man använda det till att backa upp filer från datorn?

iCloud är ingen backup-tjänst för datorn. Du kan lagra filer i iCloud, men det är skillnad på filsynkronisering och backup. Vill du ha moln-baserad backup så titta på Crashplan eller Backblaze.

1
Bevaka tråden