Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför Windows ?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har testat Windows 10 ett par dagar nu och kan inte förstå varför de inte förstår att göra det enkla enkelt
Forfarande kan man tex inte ta en normal screenshot så som man vill utan måste blanda in paint eller något annat skitprogram.
Bara en sån sak !

Varför skulle man vilja ha W10 i av annan anledning, än att kunna köra ett speciellt program som inte finns för Mac ?

Kan icke förstå detta

Någon som förstått det ?

  • Medlem
  • 2015-08-31 15:31

Here we go again...

Om du söker på forumet så kommer du att hitta liknande trådar när Vista/7/8 släpptes. Jag tror att du får väldigt liknande svar som redan finns i dessa trådar.

  • Medlem
  • 2015-08-31 16:23
Ursprungligen av MalcomX:

Har testat Windows 10 ett par dagar nu och kan inte förstå varför de inte förstår att göra det enkla enkelt
Forfarande kan man tex inte ta en normal screenshot så som man vill utan måste blanda in paint eller något annat skitprogram.
Bara en sån sak !

Snipping Tool (vet inte vad det heter på svenska) tycker jag funkar bra för att ta screenshots.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-08-31 16:45
Ursprungligen av MalcomX:

Forfarande kan man tex inte ta en normal screenshot så som man vill utan måste blanda in paint eller något annat skitprogram

Funkar det inta ett spara som fil om man trycker ner windows-tangenten samtidigt som print screen?

Ursprungligen av IngoX:

Funkar det inta ett spara som fil om man trycker ner windows-tangenten samtidigt som print screen?

Jo det fungerar men då får man hela skrivbordet i bilden
På Mac så trycker man ju bara cmd+shift+4 så kan man själv bestämma exakt vad man vill ha och sedan ligger det på skrivbordet
Varför skall en sådan enkel sak vara så svårt för MS att förstå

Men det var bara ett av många exempel på urbota dumma saker och fel i windows som hängt med hela tidens sedan W95

Det är hela upplägget som jag retar mig på ..

Ps. Apple behöver konkurrens och det får man ju knappast när MS kommer med W10 som inte tillför ett dugg mer än att man återgått till lite av det som var bra och tagit bort det mesta från det totalt misslyckade W8

Ursprungligen av MalcomX:

Någon som förstått det ?

Varför tror du vi är på detta forumet?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2015-08-31 18:28

Snipping tool löser det även om det inte är lika smidigt som i OS X.
För egen del så varför jag kör windows, spelstödet i OS X är fortfarande betydligt sämre och tillräckligt bra hårdvara (läs grafikkort) saknas.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-08-31 20:19

Alt + Print Screen ger väl ett fönster i Win?

1
Bevaka tråden