Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Wi-Fi problem

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har en MacBook Pro (mitten 2014) med version 10.10, där min internetanslutning krånglar. Jag kan använda internet i Google Chrome för att surfa som vanligt, men jag kan inte ta emot några mail via appen "Mail", använda Spotify (i felmeddelandet står det: "ingen internetanslutning hittades") eller ansluta till App Store.

När jag använder bredbandskollen så kan jag ta emot och skicka filer i knappa 100mbit/s. Jag har provat att ansluta till flera olika nätverk, men trots att andra enheter som mobilen, fungerar som vanligt så kvarstår problemen på min MacBook. Jag har letat på flera olika forum, men inte lyckats hitta en lösning på mitt problem.

Är det någon som har varit med om samma problem, eller känner till en möjlig lösning?

Tack på förhand,
Gustav

Prövat att ta bort nätverket och ansluta igen? Sen skriver du inte så mycket om vilken router du har.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Prövat att ta bort nätverket och ansluta igen? Sen skriver du inte så mycket om vilken router du har.

Jag har tagit bort alla de nätverk jag tidigare varit ansluten till, och anslutit datorn till mitt nuvarande nätverk på nytt, men problemet kvarstår. Jag använder en AirPort Express-router i min lägenhet nu.

Anledningen till att jag inte skrev vilken typ av router jag använde mig av var att jag har haft samma problem med flera olika routrar i flera olika nätverk på min MacBook, medan min mobil har fungerat som vanligt på samma nätverk. Hemma hos mina föräldrar har vi en router från ASUS (jag vet inte vilken modell) där min MacBook beter sig likadant som på mitt nuvarande nätverk.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-08-31 17:41

Testa att installera comboupdate
https://support.apple.com/downloads/DL1832/en...

Ursprungligen av kenjon:

Testa att installera comboupdate
https://support.apple.com/downloads/DL1832/en...

Detta löste mitt problem. Jättestort tack till dig kenjon!!!

1
Bevaka tråden