Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Watch - Tillbehör

Tråden skapades och har fått 86 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av f1valk:

Här var vi oförstående till max...
Ett slarvfel av mig: det är såklart klockan jag syftar på som ska vara på detta ställ, inte telefonen!
Liggandes eller stående, båda funkar utmärkt (jag kan skicka bildbevis om du så vill).
Milanese öppnas INTE helt (det är inte samma konstruktion som leather loop), jag öppnar så den faller av min hand och den passar på stället både liggandes och ståendes.
Stållänken har jag inte provat men jag skrev att jag är övertygad om att den funkar ändå.

Mitt syfte är att dela mina positiva erfarenheter kring ett bra och billigt ställ. Ditt verkar vara att tvåla till en plump felskrivning, trist! Vad tillför det till övriga forumläsare?!

Var inte så lättstött. Siktade in mig telefonen som skulle passa. Stället finns i mängder på ex Tradera. Frågade på ett tidigt stadium en av säljarna hur det fungerar liggande och med länk. Han sade att det inte gjorde det - och när han försökte - ramlade allt omkull. Skicka gärna en bild hur du får den att fungera liggande med ett slutet armband - ex länk. Då kanske jag beställer ett. Sedan tar vi nya tag.?

Ursprungligen av adress@mac:

Var inte så lättstött. Siktade in mig telefonen som skulle passa. Stället finns i mängder på ex Tradera. Frågade på ett tidigt stadium en av säljarna hur det fungerar liggande och med länk. Han sade att det inte gjorde det - och när han försökte - ramlade allt omkull. Skicka gärna en bild hur du får den att fungera liggande med ett slutet armband - ex länk. Då kanske jag beställer ett. Sedan tar vi nya tag.?

Så här ser det ut:

För er som vill skydda Watch och kanske håller på i vatten typ.
Saxat från iPhoneGuiden.se: http://iphoneguiden.se/catalyst-slapper-vatte...

Skulle faktiskt kunnat tänka mig något av dessa om jag typ vindsurfa eller nått på böljan den blå, då dom var rätt snygga mot andra jag sett.
Är ju forfarande inget dykarur men det kommer nog det också

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-08-15 01:13
Ursprungligen av zinned:

Tredjepartstillverkare brukar vara ruskigt snabba på att få ut allsköns tillbehör i rask takt till populära produkter.

När det gäller ställ som tar iPhone och Apple Watch är det näst intill stendött. Helt värdelöst. Jag kan inte fatta hur det kan finnas så få ställ ute, varenda användare av Apple Watch har ju också en iPhone som de måste ladda någonstans!

Och nej, Kickstarter-kampanjer räknas inte som att ha en produkt. Produkten finns när den är tillgänglig att köpa, online eller i butik.

Citerar mig själv här, har ni andra inte hittat några vettiga "dockor" som tar både Apple Watch och iPhone? Verkar rent löjligt detta att det inte skulle finnas.

Nepp, bara den från Kickstarter eller var det nu var från som jag tipsade om tidigare. Hoppas också på nått nättare men uj sicken tid det verkar ta ???

  • Medlem
  • International user
  • 2015-08-16 22:27

Letade efter ett stabilt och stilrent ställ, som inte såg ut som något plockat från en Scifi-film - det blev det här.

http://www.kullander.se/produkt/twelve-south-...

Själv väntar jag på ett ställ med inbyggd laddare, har sett rätt snygga ställ men jag tror ändå att det blir snyggare varianter nu när Apple snart släpper på sina licensrättigheter på laddningen. Är onödigt omständigt att behöva den vanliga laddaren till ett ställ tycker jag.

  • Medlem
  • International user
  • 2015-08-16 23:18
Ursprungligen av Cotillion:

Själv väntar jag på ett ställ med inbyggd laddare, har sett rätt snygga ställ men jag tror ändå att det blir snyggare varianter nu när Apple snart släpper på sina licensrättigheter på laddningen. Är onödigt omständigt att behöva den vanliga laddaren till ett ställ tycker jag.

Varför är det onödigt?
Jag köpte en laddare till direkt, en reseladdare och en stationär hemma, i stället.

Ursprungligen av daviden:

Varför är det onödigt?
Jag köpte en laddare till direkt, en reseladdare och en stationär hemma, i stället.

Onödigt var kanske fel ord, mer rätt är kanske att jag tror att det blir snyggare och smidigare laddare helt enkelt av den anledningen att man inte behöver stoppa en laddare med en typ av chassi i i ett annat och därmed göra det mer klumpigt än det behöver vara. Fel ordval ifrån mig ifrån början kanske. My bad.

Ursprungligen av daviden:

Letade efter ett stabilt och stilrent ställ, som inte såg ut som något plockat från en Scifi-film - det blev det här.

http://i.imgur.com/JT6xgAF.jpg

http://www.kullander.se/produkt/twelve-south-...

Har samma själv. Köpte det tom innan jag fick  Watch i maj. En "nackdel" med den - om man vill ha liggande - när den uppdateringen kommer i höst - ( som väckarklocka med knapparna på ovansidan) då blir det problem. Vet inte om Twelve South kommer med en ny variant till dess. Vill man inte använda den funktionen på  Watch - är detta - enligt min mening - bästa laddningsstället.
När man köper extra laddkabel - finns det ju en längre (3m) än den som följer med klockan. Om man behöver det.

Ursprungligen av Cotillion:

Själv väntar jag på ett ställ med inbyggd laddare, har sett rätt snygga ställ men jag tror ändå att det blir snyggare varianter nu när Apple snart släpper på sina licensrättigheter på laddningen. Är onödigt omständigt att behöva den vanliga laddaren till ett ställ tycker jag.

Det är inget ovanligt - när det gäller både iPhone 6 och iPad Air - att man använder originalladdare och sladd i kombination med ett eventuellt ställ.

Ursprungligen av zinned:

Tredjepartstillverkare brukar vara ruskigt snabba på att få ut allsköns tillbehör i rask takt till populära produkter.

När det gäller ställ som tar iPhone och Apple Watch är det näst intill stendött. Helt värdelöst. Jag kan inte fatta hur det kan finnas så få ställ ute, varenda användare av Apple Watch har ju också en iPhone som de måste ladda någonstans!

Och nej, Kickstarter-kampanjer räknas inte som att ha en produkt. Produkten finns när den är tillgänglig att köpa, online eller i butik.

Kan inte annat än att hålla med. Har sett en del riktigt bra ställ, framför allt ställ för multiladdning av telefon och klocka och några andra varianter. Det är bara så irriterande den där kickstarter varianten så jag håller med där. Finns de inte att köpa så finns de inte egentligen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-08-17 00:09
Ursprungligen av Cotillion:

Kan inte annat än att hålla med. Har sett en del riktigt bra ställ, framför allt ställ för multiladdning av telefon och klocka och några andra varianter. Det är bara så irriterande den där kickstarter varianten så jag håller med där. Finns de inte att köpa så finns de inte egentligen.

Jaså?

Då får du gärna visa vilka alla dessa ställ man kan köpa är, som tar både iPhone och Apple Watch.

Ursprungligen av adress@mac:

Det är inget ovanligt - när det gäller både iPhone 6 och iPad Air - att man använder originalladdare och sladd i kombination med ett eventuellt ställ.

Ja, men skillnaden är att det är trådlös laddning på klockan så det enda du behöver är i princip en magnet för att hålla i den och en induktionsladdare. Men vad jag läste senast, kommer inte ihåg var riktigt, troligen i någon av mac tidningarna på nätet så har apple redan börjat släppa på rättigheterna till tredjepartstillverkare för just detta. Så förmodligen så börjar det dyka upp sådana ställ inom en snar framtid.

Ursprungligen av zinned:

Jaså?

Då får du gärna visa vilka alla dessa ställ man kan köpa är, som tar både iPhone och Apple Watch.

Som sagt, finns inte. Kickstarter hela bunten. Såg en del på Amerikanska Macworld men det var bara kickstarter projekt hela bunten. Tyvärr.

Ursprungligen av Cotillion:

Ja, men skillnaden är att det är trådlös laddning på klockan så det enda du behöver är i princip en magnet för att hålla i den och en induktionsladdare. Men vad jag läste senast, kommer inte ihåg var riktigt, troligen i någon av mac tidningarna på nätet så har apple redan börjat släppa på rättigheterna till tredjepartstillverkare för just detta. Så förmodligen så börjar det dyka upp sådana ställ inom en snar framtid.

Om det är " det enda man behöver en magnet" är det kanske lika enkelt att använda bifogad laddare.
Du har rätt i att Apple släppt på möjligheten för 3:e part att tillverka lösningar. Förmodligen kommer även dom att få " ett godkännande märke" från Apple - att användas med - i detta fall  Watch. Allt för att dom skall följa dom specar Apple kräver.

Ursprungligen av adress@mac:

Om det är " det enda man behöver en magnet" är det kanske lika enkelt att använda bifogad laddare.
Du har rätt i att Apple släppt på möjligheten för 3:e part att tillverka lösningar. Förmodligen kommer även dom att få " ett godkännande märke" från Apple - att användas med - i detta fall  Watch. Allt för att dom skall följa dom specar Apple kräver.

Tja, den som lever får se. Valmöjligheter för alla då. Kanske blir det i slutändan som ni säger, flera laddare helt enkelt som jag har haft på macarna hela tiden. Tiden får utvisa, har inget behov av det än till klockan direkt men det visar sig.

Ursprungligen av Cotillion:

Ja, men skillnaden är att det är trådlös laddning på klockan så det enda du behöver är i princip en magnet för att hålla i den och en induktionsladdare. Men vad jag läste senast, kommer inte ihåg var riktigt, troligen i någon av mac tidningarna på nätet så har apple redan börjat släppa på rättigheterna till tredjepartstillverkare för just detta. Så förmodligen så börjar det dyka upp sådana ställ inom en snar framtid.

Jag tror att problemet är "i princp"...

Det är något med den teknik som Apple använder som inte riktigt stämmer överens med övrig standard (QI?) för trådlös laddning. Det fanns i början någon tråd där folk trodde att man skulle kunna använda Moto 360 laddaren men det visade sig inte fungera.

Men jag kan minnas fel. Jag har dock inget minne av att ha sett något som bekräftar att andra laddare än Apples egna går att använda och tycker att det borde ha blivit en synlig nyhet om det vore på så sätt.

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag tror att problemet är "i princp"...

Det är något med den teknik som Apple använder som inte riktigt stämmer överens med övrig standard (QI?) för trådlös laddning. Det fanns i början någon tråd där folk trodde att man skulle kunna använda Moto 360 laddaren men det visade sig inte fungera.

Men jag kan minnas fel. Jag har dock inget minne av att ha sett något som bekräftar att andra laddare än Apples egna går att använda och tycker att det borde ha blivit en synlig nyhet om det vore på så sätt.

Som sagt, det kommer så småningom. Det var bara någon månad sedan om ens det som jag själv läste om detta så vi får väl ge tredjepartstillverkare en liten chans att faktist hinna göra produkten. Hur som helst så tycker åtminstone jag att det kan bli intressant att se vad de kan hitta på med det.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-08-17 11:00
Ursprungligen av Cotillion:

Som sagt, finns inte. Kickstarter hela bunten. Såg en del på Amerikanska Macworld men det var bara kickstarter projekt hela bunten. Tyvärr.

Helt värdelöst. Dessutom helt otroligt att det inte finns, en marknad som brukar vara fullproppad med alternativ.

Ursprungligen av zinned:

Helt värdelöst. Dessutom helt otroligt att det inte finns, en marknad som brukar vara fullproppad med alternativ.

Kan inte annat än att hålla med.

Tycker Juste Mobile har gjort ett snyggt ställ till Apple W. Någon som vet om det är bra eller skräp?

Ursprungligen av Torskpålina:

Tycker Juste Mobile har gjort ett snyggt ställ till Apple W. Någon som vet om det är bra eller skräp?

Stället är säkert kvalite' i sig. Borde vara till det priset. Men - skulle idag aldrig köpa ett ställ som inte är gjort för  Watch "Wake up" funktion som kommer i nästa programuppdatering. Klockan skall gå att sätta dit i liggande ställning - även med en fast länk dvs ej öppningsbar. Det är min åsikt - för dom pengarna.

Beställde ett Spigen s350 från Amazon uk. Bra pris, frakten var i stort sett det samma som själva stället, så ca 200kr totalt. Borde bli bra med watchos 2. http://www.ilounge.com/index.php/reviews/entr...

Letade först efter ett duo ställ men kom på att med klockan så kan jag ju faktiskt undvika att ha telefonen i sovrummet och kanske låta bli att fippla med den istället för att somna i rimlig tid.

  • Medlem
  • Vulcan
  • 2015-08-30 20:32
Ursprungligen av Torskpålina:

Tycker Juste Mobile har gjort ett snyggt ställ till Apple W. Någon som vet om det är bra eller skräp?

Har ett Time Stand från Just Mobile och gillar det, snyggt med bra tyngd och matchar mitt Hirise bra. Men vill du ha night stand mode så kanske du ska titta på ett som kan ha klockan på sidan. Personligen så tittar jag inte på varken klocka eller telefon under natten och har inget behov av att ha den på sidan.

Ursprungligen av Johan Nilsson:

Beställde ett Spigen s350 från Amazon uk. Bra pris, frakten var i stort sett det samma som själva stället, så ca 200kr totalt. Borde bli bra med watchos 2. http://www.ilounge.com/index.php/reviews/entr...

Letade först efter ett duo ställ men kom på att med klockan så kan jag ju faktiskt undvika att ha telefonen i sovrummet och kanske låta bli att fippla med den istället för att somna i rimlig tid.

Bär mig emot att betala lika mycket i frakt som själva produkten. Men det kanske inte finns ngt val. Spigen är nästan ensamma om ett night stand. Ingen har heller tagit in det till Sverige - ännu. Finns någon annan variant - men inte som klarar en sluten länk - som Apple metallänk.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-08-31 17:21

Griffin Technologies har väl ett....?

Ursprungligen av kenjon:

Griffin Technologies har väl ett....?

Vilket? Har du en länk man kan kolla.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-08-31 22:48

Google is your friend....
http://www.amazon.com/Griffin-WatchStand-Char...
Dessutom billig.

Tröttnade på att vänta på ett vettigt combinations-ställ så beställde detta ställ som nu börjat levereras nu: https://www.indiegogo.com/projects/nudock-app...

Ett ställ med lampa, Iphone docka och Watch docka plus laddare för Powerbank och extra uttag för tex iPad.
Ett separat ställ för Watch.
En Powerbank.

Snodde det näst sista av den kombinationen.

Bevaka tråden