Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ja e så jävla glad idag!

Tråden skapades och har fått 3729 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2015-07-20 18:34

Jag fick besked om tid för min njurstensoperation idag och den blir av redan den 31:a. Mycket bättre än orginalbudet "mitten av augusti".

Se: http://www.99mac.se/forum/p/2244730

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2015-07-20 20:54
Ursprungligen av lasselu:

Jag fick besked om tid för min njurstensoperation idag och den blir av redan den 31:a. Mycket bättre än orginalbudet "mitten av augusti".

Se: http://www.99mac.se/forum/p/2244730

Hur stor är stenen/stenarna som skall ut?

Ursprungligen av Dalle:

Och sen finns det ju roligare arenor än Friends, jag tycker ljudet där blir konstigt. Kanske är det bara jag?

Nix, det är inte bara du. Jag har varit på tre konserter där och ljudet har varit antingen lamt (Springsteen x2 2013) eller rent uruselt (Iron Maiden 2013)

Ursprungligen av Dalle:

Hade gärna sett att AC/DC gör som Metallica. Låt fansen i varje land få rösta och sätta ihop sin egen spellista. Det hade varit kanon.

Metallica gjorde ju så på förra årets turné (Metallica By Request), men verkar inte göra det i år. Synd då jag har biljett till Ullevi...

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2015-07-20 22:02
Ursprungligen av onnyt:

Hur stor är stenen/stenarna som skall ut?

Det är en löjligt liten sten, 3x4mm, men den fick för sig att fastna i urinledaren så nu måste de gå in och bränna bort den med laser.

  • Medlem
  • 2015-07-20 22:07
Ursprungligen av HåkanE:

Metallica gjorde ju så på förra årets turné (Metallica By Request), men verkar inte göra det i år. Synd då jag har biljett till Ullevi...

Jo det var precis det jag syftade på. Tyvärr krockar Metallica-spelningen i år med jobbet. Nästa år kanske...

  • Medlem
  • 2015-07-31 23:09

Biljett Nu begärs i konkurs!
En blodsugare mindre och förhoppningsvis lite lättare att få tag på konsertbiljetter i framtiden.

Det är fredag, bara det är underbart, helg och allt, fantastiskt!! Trevlig helg alla!!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-08-01 00:12

Bästa fredagen på länge för mig idag då blir man bara så glad
Avslutade veckan med lite squats på gymmet så var det gjort liksom veckan fullbordad .

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2015-08-06 16:27

Njurstenen är borta och nu är jag äntligen av med mina två katetrar! Härligt att kunna gå genom livet utan att en massa slangar och påsar är i vägen.
Nu har jag bara en s.k. J-stent kvar men den sitter inne i kroppen så den är inte så besvärlig.

Idag har tv äntligen kommit upp på väggen. Ryggskottet jag fick förra veckan har blivit bättre o jag tog hjälp av en granne när tv' skulle hängas på stativarmen.

Här är lite före o efter bilder. Vad som saknas på bilden är en hylla som ska in mellan tv o skivbackar

Hockeysäsongen har dragit igång med en träningsmatch mellan Frölunda & Färjestad. Dessutom invigde matchen vår nya ishall i Stenungsund.
Som grädde på moset vann Frölunda med 4-2

Uppdatera min BBB från 100/10 till 250/100 för nån vecka sen men BBK gav usla värden, typ vad jag hade innan så idag ringde jag dom och det visade sig vara nån switch hos dom som var felställd så efter en omställning och nya checks från mig blev det riktigt bra.

Dator TB2 till Apple TB1 skärm till Airport extreme (tower) till uttaget.
Hyfsat resultat från BBB och samtidigt streamar musik via iTunes, och lite annat uppkopplat samtidig som iEnheter mm, en del via WiFi andra via kabel.

  • Medlem
  • 2015-08-10 18:50
Ursprungligen av CekariYH:

Uppdatera min BBB från 100/10 till 250/100 för nån vecka sen men BBK gav usla värden, typ vad jag hade innan så idag ringde jag dom och det visade sig vara nån switch hos dom som var felställd så efter en omställning och nya checks från mig blev det riktigt bra.

Dator TB2 till Apple TB1 skärm till Airport extreme (tower) till uttaget.
Hyfsat resultat från BBB och samtidigt streamar musik via iTunes, och lite annat uppkopplat samtidig som iEnheter mm, en del via WiFi andra via kabel.
https://farm1.staticflickr.com/539/19839390114_32f0757d0f_o.jpg

Småpotatis.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-08-10 18:57
Ursprungligen av Dalle:

Småpotatis.

Hur gör man för att gilla mer än en gång?

Ursprungligen av Dalle:

Småpotatis.

Haha, att jag inte var värst visste jag ju, glädjedödare där

Ursprungligen av Dalle:

Småpotatis.

Men men du får ut mindre än vad du betalar för medan @CekariYH får ut mer än vad han betalar för.

  • Medlem
  • 2015-08-10 20:20
Ursprungligen av Anderlind:

Men men du får ut mindre än vad du betalar för medan @CekariYH får ut mer än vad han betalar för.

Sanningen är att den där skärmdumpen inte är dagsfärsk, utan har ett par månader på nacken. Men jo, jag fick definitivt ut mycket mer än jag betalade för!
Jag hade under en kort period ett tillval på 1000/1000. Det kostade 300:-/mån. Men eftersom mina behov knappast kräver denna hastighet så skickade jag ett mail till Ownit för att nedgradera till standard 100/100. (150:-/mån) Räkningarna slutade komma, men hastigheten förblev oförändrad i 4 månader till. Jag betalade alltså för 100/100 men fick dessa siffror istället.
Tyvärr kan jag meddela att så inte är fallet längre. Och idag kan jag inte ens mäta mig med @CekariYH s siffror.

Ursprungligen av Dalle:

Sanningen är att den där skärmdumpen inte är dagsfärsk, utan har ett par månader på nacken. Men jo, jag fick definitivt ut mycket mer än jag betalade för!
Jag hade under en kort period ett tillval på 1000/1000. Det kostade 300:-/mån. Men eftersom mina behov knappast kräver denna hastighet så skickade jag ett mail till Ownit för att nedgradera till standard 100/100. (150:-/mån) Räkningarna slutade komma, men hastigheten förblev oförändrad i 4 månader till. Jag betalade alltså för 100/100 men fick dessa siffror istället.
Tyvärr kan jag meddela att så inte är fallet längre. Och idag kan jag inte ens mäta mig med @CekariYH s siffror.

Luring där

Det blev lite surt att gå ner förstår man ju, men gissar att det var 300:- + ordinarie för 1000/1000, annars var det ju rätt billigt om man nu behöver den hastigheten.

Jag ville ha 100/50 typ för att få fart på uppladdning för tex bilder/filmer till tex Flickr och även till Backblaze men det fanns inte så det fick bli 250/100 för 130:- + på det gamla, men iaf 3 fria månader till en början.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2015-08-10 21:11
Ursprungligen av CekariYH:

Uppdatera min BBB från 100/10 till 250/100 för nån vecka sen men BBK gav usla värden, typ vad jag hade innan så idag ringde jag dom och det visade sig vara nån switch hos dom som var felställd så efter en omställning och nya checks från mig blev det riktigt bra.

Dator TB2 till Apple TB1 skärm till Airport extreme (tower) till uttaget.
Hyfsat resultat från BBB och samtidigt streamar musik via iTunes, och lite annat uppkopplat samtidig som iEnheter mm, en del via WiFi andra via kabel.
https://farm1.staticflickr.com/539/19839390114_32f0757d0f_o.jpg

Jag har samma abonnemang som dig och verkar ha jämförbara värden.

Ursprungligen av joakimo:

Jag har samma abonnemang som dig och verkar ha jämförbara värden.

Japp, varierar ju lite beroende när på dygnet etc men klart bra

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2015-08-11 00:46

Ha ha sicka ilandsproblem. Här är min speed när den är som bäst.

Edit: Fick lite annat resultat med bredbandskollen.

Ursprungligen av onnyt:

Ha ha sicka ilandsproblem. Här är min speed när den är som bäst. http://www.speedtest.net/result/4572439322.png

Edit: Fick lite annat resultat med bredbandskollen.

Du strömmar inte mycke film va?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-08-11 19:17
Ursprungligen av onnyt:

Ha ha sicka ilandsproblem. Här är min speed när den är som bäst. http://www.speedtest.net/result/4572439322.png

Edit: Fick lite annat resultat med bredbandskollen.

Nästan sneakernet..

En veckas semester kvar, resten av kollegorna har återvänt till jobbet. Sommaren gör återtåg. Känns gött

Har en vecka kvar att ta ut i slutet av aug. och även en vecka till så jag kan ta några dagar då och då senare i år.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-08-26 00:10

Mesta Mästarna och tillika svenska mästarna Malmö FF har återigen kvalificerat sig till finrummet, Champions League!

Så fantastiskt underbart för andra året i rad, denna underbara förening med vinnarmentaliteten cementerad i väggarna långt tillbaka.

Magiskt!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-08-26 00:16
Ursprungligen av zinned:

Mesta Mästarna och tillika svenska mästarna Malmö FF har återigen kvalificerat sig till finrummet, Champions League!

Så fantastiskt underbart för andra året i rad, denna underbara förening med vinnarmentaliteten cementerad i väggarna långt tillbaka.

Magiskt!

Superkul jag gläds med er pågar och töser

Ska få fasta tider på jobbet där jag i våras var anställd på timmar, som jag fick med väldigt kort varsel. Nu blir det istället 3-5 fasta dagar. Mycket bättre upplägg!

Och, är sedan igår nöjd ägare av en Apple Watch! Fruktansvärt nöjd än så länge!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-08-27 22:28
Ursprungligen av zinned:

Mesta Mästarna och tillika svenska mästarna Malmö FF har återigen kvalificerat sig till finrummet, Champions League!

Så fantastiskt underbart för andra året i rad, denna underbara förening med vinnarmentaliteten cementerad i väggarna långt tillbaka.

Magiskt!

Så fint gest av Malmös ledning att inte höja biljett priserna till de trogna fina fansen i de kommande champion leauge matcherna sånt värmer mitt fotbolls hjärta och gör mig glad

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-08-28 00:09
Ursprungligen av cubeis:

Så fint gest av Malmös ledning att inte höja biljett priserna till de trogna fina fansen i de kommande champion leauge matcherna sånt värmer mitt fotbolls hjärta och gör mig glad

Så fungerar MFF

Det drar ändå in ca 24 miljoner i biljettintäkter på dessa tre hemmamatcher och då skulle det vara mer skada att höja priset för några miljoner till in istället för att som nu vinna massvis av goodwill. Reko, helt enkelt.

Riktigt skönt också att MFF nu har ett sätt att hålla de flesta klapphattar o plötsliga fotbollsälskare ute från att kunna köpa biljetter.Först de med årskort, sedan medlemmar och sedan allmänheten men då kommer det typ inte att finnas några kvar. Så ska de vara.

Bevaka tråden