Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Test: Musmattan Razer Firefly lyser upp skrivbordet

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Den hårda musmattan Firefly från amerikanska Razer gör besök i 99mac:s testlabb och bjuder på mysbelysning när mörkret faller.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-08-26 20:14

"en guide för att komma igång", första gången jag sett det till en musmatta

Ursprungligen av kenjon:

"en guide för att komma igång", första gången jag sett det till en musmatta

Ja, den var mycket lång Mest en länk till mjukvaran.

Vi vill ju ha musmattor med 99mac.se. Se till att trycka upp några så vet ja iaf två som är intresserade av dom. Jag och @wurpan har snackat om det några gånger i 99s IRC-kanal.

Senast redigerat 2015-08-27 08:12
Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Ja, den var mycket lång Mest en länk till mjukvaran.

Och hur mycket ringer mjukvaran hem?

Frågan är befogad när det gäller Razer.

Senast redigerat 2015-08-26 21:00
  • Medlem
  • Kungälv
  • 2015-08-26 20:55

Mjukvaran finns till OS X alltså?
Det hade jag inte trott.

Undrar om den har stöd för min Razer Naga med.

En musmatta för 800 pix? Nä det funkar ypperligt direkt på bordsytan om det inte är glas eller helt vit

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2015-08-27 10:15
Ursprungligen av CekariYH:

En musmatta för 800 pix? Nä det funkar ypperligt direkt på bordsytan om det inte är glas eller helt vit

Jag kan hålla med om att 800 är lite saftigt för en musmatta, men det är enorm skillnad mellan en bra musmatta och bordsytan.

Ursprungligen av Json_81:

Jag kan hålla med om att 800 är lite saftigt för en musmatta, men det är enorm skillnad mellan en bra musmatta och bordsytan.

Enda skillnaden jag märkt med min mus oavsett musmatta och bordskiva är att musmatta begränsar rörelseytan typ

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-08-27 12:36

Öäsch...

Osmakligt. Allt sådant bling-bling med ljus, lampor, dioder överallt...så långt ifrån smakfullt och Apple man kan komma. Typisk Windows PC-produkt.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2015-08-27 13:47
Ursprungligen av CekariYH:

Enda skillnaden jag märkt med min mus oavsett musmatta och bordskiva är att musmatta begränsar rörelseytan typ

Man får helt annan precision med en bra musmatta.

  • Avstängd
  • Örebro
  • 2015-08-27 19:01

Kan inte Razer bara ta sina skitprodukter och gräva ner sig någonstans? De har aldrig någonsin tillverkat något som är bra, de tar överpriser för Clas Ohlson produkter...och deras jävla lamp fetishism är bara störande.

Ursprungligen av Json_81:

Jag kan hålla med om att 800 är lite saftigt för en musmatta, men det är enorm skillnad mellan en bra musmatta och bordsytan.

Det beror helt på vad du ska göra, oftast så fungerar bordsutan till allt du ska göra, så stor skillnad är det inte.

Ursprungligen av Json_81:

Man får helt annan precision med en bra musmatta.

Då jag jobbar mycket i Photoshop där det ofta krävs hög precision har jag inte märk någon skillnad överhuvud taget med eller utan musmatta, dom gånger jag behöver mer än vad Apples MightyMouse klarar kör jag med min Wacom.

Senast redigerat 2015-08-27 19:35

Lyxiga musmattor finner man på länk http://www.artisan-jp.com/mousepad_all_eng.ht...

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2015-08-27 19:47
Ursprungligen av Exteron:

Kan inte Razer bara ta sina skitprodukter och gräva ner sig någonstans? De har aldrig någonsin tillverkat något som är bra, de tar överpriser för Clas Ohlson produkter...och deras jävla lamp fetishism är bara störande.

Det beror helt på vad du ska göra, oftast så fungerar bordsutan till allt du ska göra, så stor skillnad är det inte.

Ursprungligen av CekariYH:

Då jag jobbar mycket i Photoshop där det ofta krävs hög precision har jag inte märk någon skillnad överhuvud taget med eller utan musmatta, dom gånger jag behöver mer än vad Apples MightyMouse klarar kör jag med min Wacom.

Jag pratar inte om razers mattor utan om bra mattor i allmänhet. Själv använder jag func 1030XL.
Visst duger bordsytan fint till att surfa osv men det här är en gamingprodukt, glidet från en bra matta gör stor skillnad.
Inte så att man går från casualgamer till proffs, men nog märks det.
Jag jobbar inte i photoshop men jag antar att man inte behöver träffa pixeln på millisekunder.

Just den här produkten kostar ju bara mer för att den lyser i olika färger, inte för att den är förträffligt mycket bättre än andra alternativ.

Ursprungligen av Json_81:

Jag pratar inte om razers mattor utan om bra mattor i allmänhet. Själv använder jag func 1030XL.
Visst duger bordsytan fint till att surfa osv men det här är en gamingprodukt, glidet från en bra matta gör stor skillnad.
Inte så att man går från casualgamer till proffs, men nog märks det.
Jag jobbar inte i photoshop men jag antar att man inte behöver träffa pixeln på millisekunder.

Just den här produkten kostar ju bara mer för att den lyser i olika färger, inte för att den är förträffligt mycket bättre än andra alternativ.

Nä, inte på millisekunden men man måste iaf träffa den
Hur skulle en lasermus bli snabbare och få bättre precision på en bra matta än på ett icke enfärgat högblankt bord får du nog förklara för mig. Rullmus kanske ja, men har nog inte använt en sån sen 2008 eller så

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2015-08-27 23:26
Ursprungligen av CekariYH:

Nä, inte på millisekunden men man måste iaf träffa den
Hur skulle en lasermus bli snabbare och få bättre precision på en bra matta än på ett icke enfärgat högblankt bord får du nog förklara för mig. Rullmus kanske ja, men har nog inte använt en sån sen 2008 eller så

Jag vet inte hur jag ska förklara det, märker du inte skillnad är det nog omöjligt.
Mycket ligger ju i den lägre friktionen.

Jag jobbar som sagt inte med photoshop etc, men det känns trevligare att ha en bra musmatta för surf och kontorsarbete (har en gaming-matta även på jobbet) och för spel skulle jag aldrig vilja sitta och köra på bordet, pricksäkerheten skulle helt klart bli lidande och den är inte så bra som det är.

Ursprungligen av Json_81:

Jag vet inte hur jag ska förklara det, märker du inte skillnad är det nog omöjligt.
Mycket ligger ju i den lägre friktionen.

Jag jobbar som sagt inte med photoshop etc, men det känns trevligare att ha en bra musmatta för surf och kontorsarbete (har en gaming-matta även på jobbet) och för spel skulle jag aldrig vilja sitta och köra på bordet, pricksäkerheten skulle helt klart bli lidande och den är inte så bra som det är.

Har nog avverkat nått hundratal möss och musmattor sedan tidigt 90-tal och just nu är min lösning det bästa som jag haft, plus att slippa musmatta.
Tror mycket har att göra med hur man ställer in acceleration och snabbhet, är mer avgörande än musmatta eller inte, iaf för mig, och friktionen är perfekt så som jag använder musen, hade det varit glattare hade jag nog flippat iväg musen till sälla jaktmarkerna
Handleden på bordet och där är den stilla, utom när jag byter position på kroppen/stolen, och mus-rörelsen sköts med fingrarna når på så vis kant till kant med en snabb rörelse (hörn till hörn diagonalt på min 27” kräver dock ett lyft emellan) Vid precision små försiktiga rörelser med fingrarna och sen kombinerar man ju givetvis snabba med små rörelser.
Jo, har spelat massor tidigare också men inte så mycket längre, men det funkar perfekt då musen är inblandad, men kör mest med joystick där det går.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-08-28 15:32
Ursprungligen av CekariYH:

Då jag jobbar mycket i Photoshop där det ofta krävs hög precision har jag inte märk någon skillnad överhuvud taget med eller utan musmatta, dom gånger jag behöver mer än vad Apples MightyMouse klarar kör jag med min Wacom.

Vid seriöst PS-arbete så är mus ändå aldrig aktuellt. Då är det Wacom- eller annan ritplatta som gäller, som du också har.

Ursprungligen av zinned:

Vid seriöst PS-arbete så är mus ändå aldrig aktuellt. Då är det Wacom- eller annan ritplatta som gäller, som du också har.

Beror ju lite på vad du ska göra iofs, lite beskärning, förgkorrigering etc duger musen, "måla med pensel" klippa ut (maska) etc är plattan valet

1
Bevaka tråden