Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Iphone 6S får animerade bakgrunder

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Enligt nya uppgifter kommer Iphone 6S att låna ännu en funktion från Apple Watch, nämligen animerade bakgrundsbilder.

Läs hela artikeln här

Tycker det låter sådär. Men har vi inte redan några bilder som är det redan? Tror jag har det i min iPad iaf.

Ursprungligen av SweSG:

Tycker det låter sådär. Men har vi inte redan några bilder som är det redan? Tror jag har det i min iPad iaf.

Parallax-bakgrunder kallas det som finns nu.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-08-27 16:47

Ladda luren, allé allé!

Ursprungligen av keptang:

Parallax-bakgrunder kallas det som finns nu.

Så är det kanske. För mig är det skoj ett tag. Kan vara vackert att titta på. Nackdelen blir väl batteritiden tyvärr.

  • Medlem
  • Finspång
  • 2015-08-27 17:25

Coooooolt! Precis vad vi behöver, mer krimskrams!

Sen att det är en funktion som funnits i andra mobile OS sedan långt tillbaka och, om det är sant, tog Apple till 2015 att vika sig för det. Håller med @SweSG , kanske kul i början men sen tröttnar man på det. Jag tycker i alla fall bara att det är jobbigt när det rör sig på skärmen bakom ikonerna, det lilla man ser av bakgrundsbilden.

Något som man höll på med när man JB:ade sin lur. Kul ett tag men sen tröttnar man.
Men visst om det är som tillval varför inte.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-08-27 20:20
Ursprungligen av Redaktionen:

Enligt nya uppgifter kommer Iphone 6S att låna ännu en funktion från Apple Watch, nämligen animerade bakgrundsbilder.

Läs hela artikeln här

Animerade ikoner fanns ju i alla fall redan på min Amiga 500, bakgrunder kom nog inte förrän något år senare. Fast det var väl egentligen video som kördes.
Hur som helst: Kom igen, ge oss något nytt och coolt

Tänk om de kommer med bränslecells-mojängen som det skrivs om. Det vore coolt.

Ursprungligen av keptang:

Parallax-bakgrunder kallas det som finns nu.

Nja, parallax effekten är väl det att bakgrundsbilden "rör" sig när man lutar enheten så att det ser ut som att det är ett avstånd mellan bakgrunden och ikonerna.

Dynamiska bakgrundsbilder heter väl de som är animerade.

Ovissheten om huruvida det redan finns och vad de heter visar väl snarast på hur mycket vi som användare bryr oss om funktionen...

Ursprungligen av HåkanE:

Nja, parallax effekten är väl det att bakgrundsbilden "rör" sig när man lutar enheten så att det ser ut som att det är ett avstånd mellan bakgrunden och ikonerna.

Dynamiska bakgrundsbilder heter väl de som är animerade.

Ovissheten om huruvida det redan finns och vad de heter visar väl snarast på hur mycket vi som användare bryr oss om funktionen...

Så är det nog..
Speciellt intressant är det inte nej.

1
Bevaka tråden