Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Album i programmet Bilder

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Så här uppfattar jag det och har jag fel, rätta mig, men:

Innan programmet Bilder kom kunde man sortera bilderna i iPhoto som händelser. Dem som inte sorterades fick ett osorterat namn som ett datum eller liknande. Men om jag importerar bilder nu, till Bilder, så hamnar dem automatiskt i mappen "Alla bilder" och jag får där leta upp och skapa album därifrån. Men om jag till exempel importerar från min iPhone där bilderna kan vara tagna för ett år sen hamnar dem där lite överallt eftersom dem sorteras efter datum (Och även om det går att sortera efter annat blir det samma sak). Det är då omöjligt att sortera och därför väldigt irriterande. Finns det något sätt att hitta bilder som saknar album så någon enstaka bild inte bara försvinner i mängden och aldrig mer får skådas? Jag vet att det går att sortera upp direkt vid importen, men ibland strular det och någon bild följer inte med och då blir det direkt mycket krångligare än vad det var i iPhoto.

Kanske en bagatell för andra men irriterande för mig.

Tack på förhand.

Prova att skapa ett smart album med följande sökvillkor: Album är inte något.

Det borde fungera men eftersom jag inte använder album speciellt mycket så träffar den i princip alla mina bilder

Personligen föredrar jag att tagga min bilder och sedan söka efter taggarna istället för att lägga in dem i album men det är i mångt och mycket bara en smaksak.

Ursprungligen av BlackSmp:

Prova att skapa ett smart album med följande sökvillkor: Album är inte något.

Det borde fungera men eftersom jag inte använder album speciellt mycket så träffar den i princip alla mina bilder

Personligen föredrar jag att tagga min bilder och sedan söka efter taggarna istället för att lägga in dem i album men det är i mångt och mycket bara en smaksak.

Glömde svara här, men tusen tack. Ditt tips hjälpte!
Började sortera i album från början och cirka 10 000 bilder senare är det ett för stort att jobb att ordna om.
Nu ska man bara hitta dubletter på något smidigt sätt också..

Tack igen!

Ursprungligen av smekis1:

Glömde svara här, men tusen tack. Ditt tips hjälpte!
Började sortera i album från början och cirka 10 000 bilder senare är det ett för stort att jobb att ordna om.
Nu ska man bara hitta dubletter på något smidigt sätt också..

Tack igen!

Bra:)

Kanske ett program som PhotoSweeper kan vara till nytta? PhotoSweeper på AppStore

Jag körde det när jag hade samma problem med ett stort antal dubletter.

Det kostar några kronor men det finns en lite-variant som jag tror att man kan prova med först. Och fungerar det så är det snabbt värt sina pengar.

1
Bevaka tråden