Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med "Bilder" i OSX Yosemite

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Har ett problem med Bilder på MacBook Air som jag tycker borde kunna lösas enkelt men som jag kört fast helt i.

Har valt icloud som lagringsplats för foton, och har icloud aktiverat på iphone6, en ipad mini och på MBA. Bilder tagna med iphone och med ipad laddas upp problemfritt till icloud. I Bilder på MBA ser jag sen om jag tar en bild med ipad, _men inte bilderna jag tar med iphonen_, vilket är ett generalproblem eftersom jag tar 99,99% av alla bilder med iphonen.

Alltså: iphone och ipad skickar bilderna till icloud. Macen hämtar ipadbilderna från icloud, men inte iphonebilderna.

Går bet på detta. Vad göra?

Vad ser du på Ipaden? Ser du bilderna från telefonen där?

Jag misstänker att du kanske har loggat in på olika konton på de olika devicen.

Ursprungligen av BlackSmp:

Vad ser du på Ipaden? Ser du bilderna från telefonen där?

Jag misstänker att du kanske har loggat in på olika konton på de olika devicen.

På ipaden ser jag alla bilder, både de som tagits med ipad och iphone.

Ska vara inloggad med samma apple-ID på alla enheterna.

Intressant...

Vad händer om du skapar en bild (eller importerar en bild) på din dator. Blir den synlig på telefonen då?

Eller markerar en bild som favorit på telefonen. Syns den då under favoriter på datorn?

Jag bara gissar och kommer med förslag som jag skulle försöka med utifall att jag hade liknande problem. Jag har haft liknande problem men då var jag på väg in i maxgränsen på Icloud och fick öka dataplanen till 200GB men jag tror inte att det är det som händer för dig.

Ursprungligen av BlackSmp:

Intressant...

Vad händer om du skapar en bild (eller importerar en bild) på din dator. Blir den synlig på telefonen då?

Eller markerar en bild som favorit på telefonen. Syns den då under favoriter på datorn?

Jag bara gissar och kommer med förslag som jag skulle försöka med utifall att jag hade liknande problem. Jag har haft liknande problem men då var jag på väg in i maxgränsen på Icloud och fick öka dataplanen till 200GB men jag tror inte att det är det som händer för dig.

SKapar jag en bild på datorn syns den inte i telefonen. Favoritmarkerar jag en bild i telefonen ser jag den ändå inte i datorn. Telefonen och datorn vill inte kännas vid varandra verkar det som, trots icloud som mellanhand. Har 170GB eller nåt kvar på dataplanen så det kan det inte heller vara. Så skumt.

Intressant problem (eller snarare irriterande). Jag har inga fler idéer för felsökning. Kanske läge att kontakta Apple?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2015-08-25 16:36
Ursprungligen av top_banana:

Har 170GB eller nåt kvar på dataplanen så det kan det inte heller vara. Så skumt.

Betyder den här raden att du inte använder wifi? Telefonen synkar bara bilderna när den är ansluten till wifi.

Ursprungligen av Mija:

Betyder den här raden att du inte använder wifi? Telefonen synkar bara bilderna när den är ansluten till wifi.

170GB av 200GB icloudutrymme outnuttjat. Använder wifi, jo.

1
Bevaka tråden