Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flytta listorna i Spotify till Apple Music

Tråden skapades och har fått 55 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag tror att det hela löser sig när det fått in sin egen exporter av spellistor i appen, vilket de jobbar med just nu enligt Bart som är en av några stycken som jobbar med appen.

Man får tacka för alla svar och tips! Funderar på att testa eller så är det kanske bättre att vänta ett tag tills det kommit en färdig app som funkar. Får se hur det blir...

inte i ordning

Jag provade STAMP men till min besvikelse så är inte låtarna i samma ordning som i Spotify, vilket jag skulle vilja ha.

Någon som vet någon lösning?

Ursprungligen av emil_stahl:

Jag provade STAMP men till min besvikelse så är inte låtarna i samma ordning som i Spotify, vilket jag skulle vilja ha.

Någon som vet någon lösning?

Ja du flyttar dom själv!!!

Ursprungligen av Megolon:

Ja du flyttar dom själv!!!

Jag har över 300 låtar, är du seriös?

Ursprungligen av emil_stahl:

Jag har över 300 låtar, är du seriös?

Ja jag är seriös för vad spelar ordningen för roll.

Ursprungligen av Megolon:

Ja jag är seriös för vad spelar ordningen för roll.

Jag är övertygad om att för dom flesta spelar det stor roll. Tror du en dj tex har 100 låtar han kör på shuffle en kväll. Utgå inte bara från dig själv.

Ursprungligen av jurassic579:

Jag är övertygad om att för dom flesta spelar det stor roll. Tror du en dj tex har 100 låtar han kör på shuffle en kväll. Utgå inte bara från dig själv.

Så du vet att han jobbar som DJ?
Faktum är att han måste flytta dom manuellt i dagens läge eller har du något att tillföra till ämnet?

Ursprungligen av Megolon:

Så du vet att han jobbar som DJ?
Faktum är att han måste flytta dom manuellt i dagens läge eller har du något att tillföra till ämnet?

Du frågar om ordningen på en spellista spelar någon roll.

Jag svarar att jag är övertygad om att för dom dom flesta spelar det en stor roll.

Det är ju toppen för dig om det inte är så men du är nog rätt ensam.

Tror rätt många shufflar sina låtar. I spotify är ju den knappen rätt stor högst upp vid en spellista jag shufflar iallafall alltid mina spellistor då jag inte vill veta vilken låt som skall komma näst.

Man kan ändra spåordningen i Apple Music genom att ändra spålistans ordning i en Mac.
Det är bara att välja vad de skall sorteras efter. Om man nödvändigtvis inte vill göra en manuell ordning, vilket jag tycker är totalt onödigt oavsett om man jobbar som Dj (ilandsproblem)

Ursprungligen av jurassic579:

Du frågar om ordningen på en spellista spelar någon roll.

Jag svarar att jag är övertygad om att för dom dom flesta spelar det en stor roll.

Det är ju toppen för dig om det inte är så men du är nog rätt ensam.

Tydligen inte

Spellistor funkar inte

Ursprungligen av emil_stahl:

Någon som vet om det är möjligt att flytta sina långa spellistor från Spotify till nya Music?
Skulle inte vara så kul att få manuellt skapa nya spellistor med sina tusentals låtar.

Kanske kommer något tredjepartsprogram om ett par veckor, men tänkte höra om det finns någon lösning i dagsläget.

Spellistor funkar inte

Enligt deras support klarar STAMP bara att flytta låtar från Spotify till Apple Music/ Min musik.
De arbetar med spellistor fn. Så 99mac.se har fel rubrik liksom MacWorld. Spellistor funkar inte än.

Ursprungligen av emil_stahl:

Någon som vet om det är möjligt att flytta sina långa spellistor från Spotify till nya Music?
Skulle inte vara så kul att få manuellt skapa nya spellistor med sina tusentals låtar.

Kanske kommer något tredjepartsprogram om ett par veckor, men tänkte höra om det finns någon lösning i dagsläget.

StAMP

Hej!
Den där STAMP ska nu fungera fint med att flytta spellistor från just Spotify till Apple Music så jag testade idag. Började med en spellista på 10 låtar och en på 135 låtar.
Loggade in på Spotify och Apple Music och gjorde enligt instruktionerna och den började på att jobba. Såg så där ut eftersom dem flesta av låtarna lös typ rött och inte blått som dem ska göra när dem importerats. Tänkte att det löser väl sig men när den var på 99% klar så stod att man måste skaffa premium för att göra klart. Tryckte Fortsätt om och om igen men samma ruta kom upphälla tiden. Man kan ju bara köra tio låtar i taget i gratisversionen men man måste väl kunna göra klart hela listor?
Gick sen in på mina spellistor i Apple Music och då såg jag till min glädje att mina två listor låg där! Men när jag går in på dem är det helt tomt! Inte en låt! Vart tog dem vägen? Var den inte helt klar och därför fanna inga låtar alls?
Någon som testat STAMP och lyckats hela vägen?

Jag har premium men ändå inte lyckats ?

Ursprungligen av Stellan Freij:

Jag har premium men ändå inte lyckats ?

Maila utvecklarna.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Maila utvecklarna.

Kommer säkert en uppdatering snart igen som löser det... Inte direkt super viktigt för mig. Har två spellistor på totalt 150 låtar ?

Ursprungligen av Stellan Freij:

Jag har premium men ändå inte lyckats ?

Det fungerar nästan bra. Man får inte med alla låtar, då det inte synkar 100 mellan spotify och apple
Men då jag fortfarande inte ser Apple Music som en ersättare till spotify, så testar jag bara för att det är kul

Fick bara tanken...

Ursprungligen av emil_stahl:

Någon som vet om det är möjligt att flytta sina långa spellistor från Spotify till nya Music?
Skulle inte vara så kul att få manuellt skapa nya spellistor med sina tusentals låtar.

Kanske kommer något tredjepartsprogram om ett par veckor, men tänkte höra om det finns någon lösning i dagsläget.

...vad är det för fel på freestyle och samlingstape? Mycket enklare!

Någon som har testat?

http://movetoapple.com/

  • Medlem
  • Lund
  • 2015-08-23 10:23
Ursprungligen av barbapappa_86:

Någon som har testat?

http://movetoapple.com/

Nu när Spotify håller på med dumheter så bestämde jag mig för att byta över till Apple music. Från början tänkte jag faktisk stanna kvar med Spotify då det är lite mer logisk eller man känner sig mer hemma där.

Testade tjänsten här ovan och det fungerar perfekt. Apple music har inte alla låtar. Men programmet skapar spellistor och du importerar dessa därefter jag hade problem med att importera men efter att ändrat OSX systemspråk från svenska till engelska gick det utan några problem.

Appen är värt varenda krona!

Gör som jag och visa ditt missnöje mot Spotify!

/Henrik

Ursprungligen av what:

Nu när Spotify håller på med dumheter så bestämde jag mig för att byta över till Apple music. Från början tänkte jag faktisk stanna kvar med Spotify då det är lite mer logisk eller man känner sig mer hemma där.
Testade tjänsten här ovan och det fungerar perfekt. Apple music har inte alla låtar. Men programmet skapar spellistor och du importerar dessa därefter jag hade problem med att importera men efter att ändrat OSX systemspråk från svenska till engelska gick det utan några problem.
Appen är värt varenda krona!
Gör som jag och visa ditt missnöje mot Spotify!
/Henrik

Varför visa missnöje mot Spotify? De skapade en ny privacy policy och missade tyvärr att förklara varför ändringarna behövdes. Nu har man gjort det, och kommer att förtydliga detta i policyn. Så jag ser inte riktigt varför man ska visa missnöje och sluta använda tjänsten. Särskilt heller inte eftersom Spotify är ljusår bättre och mer utvecklat än vad Apple Music är.

Ursprungligen av oldpeer:

Varför visa missnöje mot Spotify? De skapade en ny privacy policy och missade tyvärr att förklara varför ändringarna behövdes. Nu har man gjort det, och kommer att förtydliga detta i policyn. Så jag ser inte riktigt varför man ska visa missnöje och sluta använda tjänsten. Särskilt heller inte eftersom Spotify är ljusår bättre och mer utvecklat än vad Apple Music är.

Bättre? Beror helt på vilka funktioner man behöver och är ute efter.
Att Spotify är bättre utvecklat är inte så konstigt när dom haft fler år på sig.

Det många,bland annat du,missar är att har man använt iTunes för att spela sin egen musik är AM det självklara valet.
Spotify saknar det absolut viktigaste funktionen,att streama min musik som jag har köpt och som ligger lagrad i AM/iTunes Match.
Det är en sådan viktig funktion att då har man överseende för dom barnsjukdomar AM lider av.

Ursprungligen av Megolon:

Det många,bland annat du,missar är att har man använt iTunes för att spela sin egen musik är AM det självklara valet. Spotify saknar det absolut viktigaste funktionen,att streama min musik som jag har köpt och som ligger lagrad i AM/iTunes Match. Det är en sådan viktig funktion att då har man överseende för dom barnsjukdomar AM lider av.

Varför skulle Apple Music vara det självklara valet för iTunes-användare? Sedan jag köpte min första Mac (2006) så har jag alltid använt iTunes för att spela upp köpt musik och sådan musik som kopierats från CD-skivor till digitalt format. Men blotta tanken på att kombinera den smidigheten med Music gör mig bara mörkrädd.

Det är inte barnsjukdomar vi pratar om med Apple Music. Utan snarare rena dumheter och missar som Apple själva borde ha fattat från början att man behövde lösa redan vid lanseringen. I Spotify kan jag enkelt ta en låt och släppa den i en önskad spellista till vänster. Det kan jag inte göra med Music i iTunes. Jag kan med hjälp av Facebook (som praktiskt taget varenda kotte använder idag) följa vad mina vänner lyssnar på och därigenom snabbt få nya tips. Och jag kan med några få klick (på ett logiskt sätt!) klicka mig fram till både internationell och nationella topplistor för att snabbt utforska vad som är populärt i t.ex USA och Turkiet. Absolut ingenting av detta är så enkelt i Apple Music.

Vill du däremot tala om barnsjukdomar så kan vi däremot gå in på segheten. Att det t.ex tar en helvetes tid att starta en del låtar. Och det är saker som Apple borde ha åtgärdat redan vid lanseringen. Det ska inte ens kunna ske. Mig veterligen så hade inte ens Spotify det problemet eftersom man var väldigt noga med att musiken måste starta direkt.

Senast redigerat 2015-08-23 12:30
  • Medlem
  • Lund
  • 2015-08-23 11:57

Det är upp till var och en att läsa deras svar och är man nöjd med det så har jag inga problem med det. Jag är fortfarande inte nöjd och vill därför visa mitt missnöje med att inte bara prata utan faktisk också göra något!

Jag må vara en liten människa mot alla dessa bolag inkl Apple det viktiga är att man följer det man känner känns rätt!

Bevaka tråden