Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tjänst för hemsida och domän till gymnasiearbete

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag går sista året på gymnasiet med inriktning teknikprogrammet. Nu har gymnasiearbetet dragit igång och jag behöver en tjänst för att skapa en hemsida och domän, inga stora filer endast lite text och google adwords.

Jag kan grunderna i HTML men pallar inte sitta och koda ihop skiten.

Jag har tittat på tjänsten one.com, som verkar bra. Vad har ni för erfarenhet av det? http://www.one.com/sv/
Finns det bättre alternativ? Har inget emot att betala.

Tacksam för all hjälp som helst!

Senast redigerat 2015-08-21 15:34
  • Medlem
  • TRELLEBORG
  • 2015-08-21 16:20
Ursprungligen av emil_stahl:

Hej!

Jag går sista året på gymnasiet med inriktning teknikprogrammet. Nu har gymnasiearbetet dragit igång och jag behöver en tjänst för att skapa en hemsida och domän, inga stora filer endast lite text och google adwords.

Jag kan grunderna i HTML men pallar inte sitta och koda ihop skiten.

Jag har tittat på tjänsten one.com, som verkar bra. Vad har ni för erfarenhet av det? http://www.one.com/sv/
Finns det bättre alternativ? Har inget emot att betala.

Tacksam för all hjälp som helst!

Jag har använt one.com under många många år och deras tjänster har utvecklats väldigt mycket de senaste åren. Billigt och helt klart värt pengarna. Jag rekommenderar one.com.

Kan råda dig dock att om du faktiskt gör HTML koden själv kommer du vara så sjukt glad att du gjorde det! Det kan vara segt, visst. Men just pga det så lär man sig momenten huur snabbt som helst.

Gjorde nyligen sidan mobilbonusar.se där jag fick sitta själv och koda ett antal timmar, men det är de sjukt värt tro mig!

Lycka till!

Senast redigerat 2016-02-19 15:06
Ursprungligen av myriamloree:

Kan råda dig dock att om du faktiskt gör HTML koden själv kommer du vara så sjukt glad att du gjorde det! Det kan vara segt, visst. Men just pga det så lär man sig momenten huur snabbt som helst.

Gjorde nyligen sidan mobilbonusar.se där jag fick sitta själv och koda ett antal timmar, men det är de sjukt värt tro mig!

Lycka till!

Tack, men jag beslutade att skriva en uppsats istället som förberedelse för högskolan.
Som du ser är tråden från september så har jobbat med den ett tag.

Men ska tag i programmeringen i sommar, ser fram emot det.

Ursprungligen av myriamloree:

Kan råda dig dock att om du faktiskt gör HTML koden själv kommer du vara så sjukt glad att du gjorde det! Det kan vara segt, visst. Men just pga det så lär man sig momenten huur snabbt som helst.

Gjorde nyligen sidan mobilbonusar.se där jag fick sitta själv och koda ett antal timmar, men det är de sjukt värt tro mig!

Lycka till!

Inte för att vara sån... men mobilbonusar ser ut att vara en wordpressida. Krävs ingen kodande av html överhuvudtaget för att få upp en sådan.

Ursprungligen av emil_stahl:

Hej!

Jag går sista året på gymnasiet med inriktning teknikprogrammet. Nu har gymnasiearbetet dragit igång och jag behöver en tjänst för att skapa en hemsida och domän, inga stora filer endast lite text och google adwords.

Jag kan grunderna i HTML men pallar inte sitta och koda ihop skiten.

Jag har tittat på tjänsten one.com, som verkar bra. Vad har ni för erfarenhet av det? http://www.one.com/sv/
Finns det bättre alternativ? Har inget emot att betala.

Tacksam för all hjälp som helst!

Jag satte också upp min egna hemsida men körde på WP som plattform där jag installerade ett enklare wordpress tema som grund. Där har jag sedan modifierat både HTML och CSS filerna för att anpassa sidan och dess design. Då söker jag på (Googlar) de specifika "kod" ändraingar som jag vill göra och lär mig dem steg för steg. Tror det kan vara en bra lösning om du inte är extremt van att bygga sidor helt från grunden. Vad är det du ska göra med Google Adwords på sidan?

Senast redigerat 2017-01-31 09:09
Ursprungligen av Wikkan:

Jag satte också upp min egna hemsida http://designerväskan.se/ men körde på WP som plattform där jag installerade ett enklare wordpress tema som grund. Där har jag sedan modifierat både HTML och CSS filerna för att anpassa sidan och dess design. Då söker jag på (Googlar) de specifika "kod" ändraingar som jag vill göra och lär mig dem steg för steg. Tror det kan vara en bra lösning om du inte är extremt van att bygga sidor helt från grunden. Vad är det du ska göra med Google Adwords på sidan?

Tack för svar. Men du inser att du svarade 1,5 år försent?
Skickade in mitt gymnasiearbete i mars 2016, blev en uppsats istället.
Däremot så håller jag just nu på med en hemsida skapad med wix.com, grym tjänst.

Ursprungligen av emil_stahl:

Tack för svar. Men du inser att du svarade 1,5 år försent?
Skickade in mitt gymnasiearbete i mars 2016, blev en uppsats istället.
Däremot så håller jag just nu på med en hemsida skapad med wix.com, grym tjänst.

Oj måste ha sett fel på datumet, ber om ursäkt för det! Tack för tipset om wix.com, ska kolla in det Och hoppas uppsatsen gick bra

Ursprungligen av Wikkan:

Oj måste ha sett fel på datumet, ber om ursäkt för det! Tack för tipset om wix.com, ska kolla in det Och hoppas uppsatsen gick bra

Lugnt, uppsatsen sades vara i nivå med en C-uppsats på universitetet. Så ja den gick bra,
Så valde nog rätt arbete.

Ursprungligen av emil_stahl:

Lugnt, uppsatsen sades vara i nivå med en C-uppsats på universitetet. Så ja den gick bra,
Så valde nog rätt arbete.

Kul det gick bra då:)

1
Bevaka tråden