Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

12 procent Android-användare funderar på att byta

Tråden skapades och har fått 45 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Enligt en undersökning överväger 12 procent av de som idag har Android-mobiler att byta till en Iphone när höstens modeller lanseras.

Läs hela artikeln här

Något annat vore väl knasigt, det är väl bara sunt om man är nyfiken och sugen på att byta/testa något annat när det kommer till teknik, oavsett märke.

  • Medlem
  • 2015-08-19 20:34

Frågan är om iPhone 6S blir lika åsidosatt jämfört med 6S Plus denna gången eller om Apple tar sitt förnuft till fånga

Ursprungligen av PaO:

Frågan är om iPhone 6S blir lika åsidosatt jämfört med 6S Plus denna gången eller om Apple tar sitt förnuft till fånga

Åsidosatt?

  • Medlem
  • 2015-08-19 21:25
Ursprungligen av Megolon:

Åsidosatt?

Ja inte samma specifikationer vilket är för mig obegripligt. Ingen HD och ingen OIS

Ursprungligen av PaO:

Ja inte samma specifikationer vilket är för mig obegripligt. Ingen HD och ingen OIS

Fullständigt logiskt att göra skillnad på modellerna.

  • Medlem
  • 2015-08-19 21:33
Ursprungligen av Megolon:

Fullständigt logiskt att göra skillnad på modellerna.

Du får hemskt gärna utveckla ditt svar varför?

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2015-08-19 21:39

Vad i helsifyr gör android-folket på 99mac egentligen?

Det är ju fantastiskt att 29% hellre använder android istället för iOS.

Angående artikeln är det kul att fler tar sitt förnuft tillfånga.

Senast redigerat 2015-08-21 09:37
  • Medlem
  • 2015-08-19 21:47
Ursprungligen av Megolon:

Får jag säkert men ingen ide att förklara något för ett troll.

On topic: Angående artikeln är det kul att fler tar sitt förnuft tillfånga.

Du menar att 28 procent föredrar Android

  • Medlem
  • Vadstena
  • 2015-08-19 21:50

Saknar alternativet "Ja, om det kommer en i storlek som 4S, eller mindre så byter jag"

Ursprungligen av robart:

Vad i helsifyr gör android-folket på 99mac egentligen?

Du tror inte att man kan ha en eller flera macar/ipads etc. och samtidigt ha en Android telefon. Men jo det kan man.

Ursprungligen av robart:

Det är ju fantastiskt att 29% hellre använder android istället för iOS.

Fantastiskt? Nej snarare rätt naturligt, har själv inget direkt emot iPhone 6+ men min LG G4 är bättre på rätt mycket än iP6+ och kostade betydligt mindre.

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2015-08-19 22:13
Ursprungligen av Perobous:

Du tror inte att man kan ha en eller flera macar/ipads etc. och samtidigt ha en Android telefon. Men jo det kan man.

Fantastiskt? Nej snarare rätt naturligt, har själv inget direkt emot iPhone 6+ men min LG G4 är bättre på rätt mycket än iP6+ och kostade betydligt mindre.

Nej, det kan man inte. Sluta hitta på dumheter.

Att hänga här på 99mac och föredra android över iOS som att hänga på swedroid.se och föredra iOS. Lika troligt som begåvat.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2015-08-19 22:35
Ursprungligen av robart:

Nej, det kan man inte. Sluta hitta på dumheter.

Att hänga här på 99mac och föredra android över iOS som att hänga på swedroid.se och föredra iOS. Lika troligt som begåvat.

Har svårt att se om du är sarkastisk eller inte...

Jag hänger både här och på Swedroid Kör Android på luren, iOS på surfplattan och OS X i datorn. Var får jag hänga för dig? Föredrar faktiskt Android över iOS på mobil, men iOS i surfplattan, även om iOS är lite väl begränsat imo. Kan uträtta så mycket mer med min mobil, iPaden används mest till surf när jag inte har datorn i närheten.

Skulle inte ha något emot att testa en iPhone, men har verkligen inte lust att betala så mycket för en och en äldre modell lockar inte. Vill inte heller binda upp mig i två år eller så bara för att testa, är jag missnöjd blir det onödigt dyrt.

Ursprungligen av robart:

Nej, det kan man inte. Sluta hitta på dumheter.

Att hänga här på 99mac och föredra android över iOS som att hänga på swedroid.se och föredra iOS. Lika troligt som begåvat.

Och om man kör alla plattformar, var får man vara då enligt dig, ingenstans eller överallt? Oerhört märkligt resonemang.

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2015-08-19 23:16
Ursprungligen av keptang:

Och om man kör alla plattformar, var får man vara då enligt dig, ingenstans eller överallt? Oerhört märkligt resonemang.

Det är inte alls märkligt. Det fullt naturligt att förvänta sig att majoriteten av besökare på en Apple-fokuserad site använder sig av deras plattform, vilket gör att jag tycker att det är fantastiskt att så många här använder android istället. Fortfarande en minoritet förvisso men hade aldrig kunnat tänka mig att det var så många procentuellt sett.

Ju fler android-användare här, desto större sannolikhet att det finns hycklande android-fanboys som lurkar runt och de behöver inte besöka mina siter som jag hänger på. Då blir jag bara förbannad.

  • Medlem
  • 2015-08-19 23:20
Ursprungligen av robart:

Det är inte alls märkligt. Det fullt naturligt att förvänta sig att majoriteten av besökare på en Apple-fokuserad site använder sig av deras plattform, vilket gör att jag tycker att det är fantastiskt att så många här använder android istället. Fortfarande en minoritet förvisso men hade aldrig kunnat tänka mig att det var så många procentuellt sett.

Ju fler android-användare här, desto större sannolikhet att det finns hycklande android-fanboys som lurkar runt och de behöver inte besöka mina siter som jag hänger på. Då blir jag bara förbannad.

En gång i tiden var det här ett forum för professionella Mac-användare. Till och med iPod var offtopic.

Jag tror att det finns utrymme för diskussioner utan att alla måste "hålla på sitt lag."

Ursprungligen av robart:

Ju fler android-användare här, desto större sannolikhet att det finns hycklande android-fanboys som lurkar runt och de behöver inte besöka mina siter som jag hänger på. Då blir jag bara förbannad.

Tråkigt att du ser det på det sättet. Att bli förbannad verkar rätt onödigt.
Själv ser jag det som helt naturligt att vissa väljer det ena och andra väljer det andra, ryggdunkarklubbar har väl aldrig varit någon succé för tillväxt.

Själv kör jag alla möjliga operativsystem, OS X/Windows/Linux/Android/iOS. Kul att hänga med och se vad som sker på olika plattformar och hålla sig ajour.

Nästa telefon kanske blir nya iPhone eller kanske en Windows Phone (heter det fortfarande så?) eller en Android, vem vet.

Ursprungligen av robart:

Nej, det kan man inte. Sluta hitta på dumheter.

Att hänga här på 99mac och föredra android över iOS som att hänga på swedroid.se och föredra iOS. Lika troligt som begåvat.

Inte så lite inskränkt men du skriver själv "hänga här på 99mac" och det är ju vad det mest handlar om här. Siten heter inte 99iphone så självklart kan och får mac-användare som hänger här föredra Androidtelefoner, vilka förövrigt fungerar utmärkt ihop med macar om du inte visst det.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2015-08-20 09:20

Robart är ett uppenbart troll (eller totalt inskränkt) och i båda fallen är diskussion och argument meningslösa.

Det är givetvis så att användare av alla plattformar är välkomna på 99mac, både att ta del av redaktionellt material och delta i forumet. För min egen del följer jag flera Android- och Windows-sajter trots att jag är så inbiten Apple-användare man kan bli. Det är dels intressant att följa vad de "andra sidorna" håller på med, och dels vidgar det mitt eget perspektiv på IOS. Det kan vara väldigt konstruktivt att få veta vad exempelvis en Samsung-användare gillar med sin lur, liksom vad som utgör irritationsmoment. Därtill kommer att det självklart är många som använder flera plattformar, Mac, Windows, IOS, Android.

Otrevlig ton och trollande är däremot lika ovälkommet oavsett vem det kommer ifrån, och vilken mobil denne har.

Otrolig siffra.. nästan var åttonde Androidägare.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2015-08-20 15:01

Självklart byter jag, efter 9 hemska månader med Lumia 830 blir det skönt att bli av med sk*ten. HÅrdvara OK mjukvara katastrof.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-08-20 15:22

Skulle man fråga vilka iPhoneägare som kan tänkas byta till Android blir det nog liknande siffror....

Ursprungligen av kenjon:

Skulle man fråga vilka iPhoneägare som kan tänkas byta till Android blir det nog liknande siffror....

Inte om man går efter kundnöjdhetslistorna som brukar komma då och då.

Ursprungligen av Megolon:

Inte om man går efter kundnöjdhetslistorna som brukar komma då och då.

Tur då att ett missnöje inte behöver vara orsaken till att man vill byta till ett annat system. Du kan vara helt nöjd med iOS/iPhone, men ändå känna att du vill testa dig fram med en av toppmodellerna som kör android. Ditt svar blir således irrelevant.

Ursprungligen av oldpeer:

Tur då att ett missnöje inte behöver vara orsaken till att man vill byta till ett annat system. Du kan vara helt nöjd med iOS/iPhone, men ändå känna att du vill testa dig fram med en av toppmodellerna som kör android. Ditt svar blir således irrelevant.

Nej det känslan har aldrig infunnit sig för jag vet bättre nu efter att ha blivit tvingad att testa.
Så nej mitt inlägg är inte irrelevant för nöjdheten spelar in om man känner för att byta.

Ursprungligen av Megolon:

Nej det känslan har aldrig infunnit sig för jag vet bättre nu efter att ha blivit tvingad att testa.
Så nej mitt inlägg är inte irrelevant för nöjdheten spelar in om man känner för att byta.

Du har all rätt att ha den åsikten, men förvänta dig inte att andra måste hålla med dig. Oavsett nöjdhet så kan det fortfarande finns en nyfikenhet som gör att man vill röra sig till konkurrenterna och testa deras produkt.

Ursprungligen av oldpeer:

Du har all rätt att ha den åsikten, men förvänta dig inte att andra måste hålla med dig. Oavsett nöjdhet så kan det fortfarande finns en nyfikenhet som gör att man vill röra sig till konkurrenterna och testa deras produkt.

Jag har aldrig påstått att du eller någon annan ska hålla med mig när jag utrycker min åsikt
Likaväl som att det finns ett förhållande mellan hur nöjd man är och viljan att byta plattform.

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2015-08-20 19:09
Ursprungligen av keptang:

Något annat vore väl knasigt, det är väl bara sunt om man är nyfiken och sugen på att byta/testa något annat när det kommer till teknik, oavsett märke.

Absolut. Dels så är det bara ca en tiondel, och dessutom är det inte de som byter, utan bara de som kan överväga det (sundhetstecken som du riktigt påpekar).

Bevaka tråden