Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple säljer extra länkar till armband

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple utvidgar sitt sortiment av armband för Apple Watch för att passa för personer med större handleder.

Läs hela artikeln här

Haha Apple vet hur man ska ta betalt.

Ursprungligen av Cancerman:

Haha Apple vet hur man ska ta betalt.

525kr för 6st extra länkar tycker jag är ok. För den som har grövre handleder finns annars inget alternativ. Med tanke på det arbete/ konstruktion som är på länkbitarna - helt ok pris. Vilken annan klocka säljer lösa länkbitar till sina armband. Tror inte man får 1 länkbit i stål till ex Rolex för 525kr.
Sedan att armbandet kostar 4995kr är en annan sak. Men otroligt skönt är det. ?

Som varandes klockentusiast tycker jag att 5000 för den typen av länk är helt rimligt, för att inte säga i den lägre delen av spektrat. En spillrans länk till valfri Rolex ligger runt 8000-10000 ny, i stål. Så priserna är rätt mycket en fråga om perspektiv. För er som inte är i klockträsket kan det synas som mycket, men jag vill hävda att jämfört med de flesta premiumtillverkare ligger Apple långt ned i priserna.

Tar det enligt Apple över 9 timmar att tillverka metallänken - är priset rimligt. Momsen på 25% rår inte Apple över.

Ursprungligen av adress@mac:

... Vilken annan klocka säljer lösa länkbitar till sina armband...

Du kan nog köpa lösa länkbitar till de flesta premiumtillverkarna. Jag har iofs bara koll på Omega men där kan du köpa reservdelar såsom lösa länkar till armbanden.

Men det brukar inte vara billigt

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-08-18 08:51
Ursprungligen av Cancerman:

Haha Apple vet hur man ska ta betalt.

Ursprungslänken består av 17 st små länkbitar och kostar 5000 kr, alltså nästan 300 kr per länkbit om man vill se det så. Här får du sex st sådana länkar för 500 kr.

Vad exakt är det som du insinuerar är dyrt? Nej, detta är tvärt om ett riktigt bra pris...men det är väl som vanligt, det ska ju gnällas om man inte får saker gratis och med personlig hemleverans.

Ursprungligen av adress@mac:

525kr för 6st extra länkar tycker jag är ok. För den som har grövre handleder finns annars inget alternativ. Med tanke på det arbete/ konstruktion som är på länkbitarna - helt ok pris. Vilken annan klocka säljer lösa länkbitar till sina armband. Tror inte man får 1 länkbit i stål till ex Rolex för 525kr.
Sedan att armbandet kostar 4995kr är en annan sak. Men otroligt skönt är det. ?

Ursprungligen av zinned:

Ursprungslänken består av 17 st små länkbitar och kostar 5000 kr, alltså nästan 300 kr per länkbit om man vill se det så. Här får du sex st sådana länkar för 500 kr.

Vad exakt är det som du insinuerar är dyrt? Nej, detta är tvärt om ett riktigt bra pris...men det är väl som vanligt, det ska ju gnällas om man inte får saker gratis och med personlig hemleverans.

Vart har jag nämt att detta skulle ha varit dyrt?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-08-18 09:46
Ursprungligen av Cancerman:

Vart har jag nämt att detta skulle ha varit dyrt?

Jag skrev inte att du hade använt de orden men däremot insinuerar du att det är dyrt. Skriver man att nån "vet hur man tar betalt" så betyder det att man tycker att det är mycket pengar.

Ursprungligen av zinned:

Jag skrev inte att du hade använt de orden men däremot insinuerar du att det är dyrt. Skriver man att nån "vet hur man tar betalt" så betyder det att man tycker att det är mycket pengar.

Det är snarare du som insinuerar att jag skulle tycka att det var ett dyrt pris. Jag nämner bara att Apple vet hur man ska ta betalt, och med det menar jag att Apple sätter ett rimligt pris.

Ursprungligen av Cancerman:

Det är snarare du som insinuerar att jag skulle tycka att det var ett dyrt pris. Jag nämner bara att Apple vet hur man ska ta betalt, och med det menar jag att Apple sätter ett rimligt pris.

En ny variant på innebörden av " vet hur man skall ta betalt " = ett rimligt pris. Skall prova det vid nästa tillfälle som ges. ? ?
Ha det gott.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-08-18 10:45
Ursprungligen av Cancerman:

Det är snarare du som insinuerar att jag skulle tycka att det var ett dyrt pris. Jag nämner bara att Apple vet hur man ska ta betalt, och med det menar jag att Apple sätter ett rimligt pris.

Hahahaha, du väljer alltså dina egna betydelse av språkliga uttryck? För övrigt så insinuerar jag ingenting. Jag säger att det är precis det du menar, rakt upp och ner. Slå upp "insinuera"

Men men, lycka till att göra dig förstådd fram över

Ursprungligen av adress@mac:

En ny variant på innebörden av " vet hur man skall ta betalt " = ett rimligt pris. Skall prova det vid nästa tillfälle som ges. ? ?
Ha det gott.

Precis så

Smidigt att själv kunna välja vad olika uttryck ska betyda. Nästa gång jag stöter chefen på jobb på ska jag hälsa på honom med "ta dig i arslet", för mig betyder det ju "tjena, allt väl?"

Ursprungligen av zinned:

Hahahaha, du väljer alltså dina egna betydelse av språkliga uttryck? För övrigt så insinuerar jag ingenting. Jag säger att det är precis det du menar, rakt upp och ner. Slå upp "insinuera"

Men men, lycka till att göra dig förstådd fram över

Precis så

Smidigt att själv kunna välja vad olika uttryck ska betyda. Nästa gång jag stöter chefen på jobb på ska jag hälsa på honom med "ta dig i arslet", för mig betyder det ju "tjena, allt väl?"

Jag har gjort mig förstådd hittills under mina 32år utan problem så det ska inte vara några problem.

Jag tog och slog upp insinuera som du bad mig och det betyder bland annat 'Antyda' och precis som jag skrev så tycker jag att det är du som 'antyder' att jag skulle tycka att priset var på tok för högt. Visst jag hade kunnat formulerat mig på ett annat sätt. Men för den sakens skulle betyder inte "Apple vet hur man tar betalt" att det skulle vara ett för högt pris.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-08-18 11:40
Ursprungligen av Cancerman:

Jag har gjort mig förstådd hittills under mina 32år utan problem så det ska inte vara några problem.

Jag tog och slog upp insinuera som du bad mig och det betyder bland annat 'Antyda' och precis som jag skrev så tycker jag att det är du som 'antyder' att jag skulle tycka att priset var på tok för högt. Visst jag hade kunnat formulerat mig på ett annat sätt. Men för den sakens skulle betyder inte "Apple vet hur man tar betalt" att det skulle vara ett för högt pris.

Denna rinner off topic så detta blir mitt sista inlägg i frågan, önskar du diskutera mer så hör gärna av dig i PM.

Jag insinuerar ingenting, som du påstår. Absolut ingenting. Däremot säger jag, med klaraste tydlighet och utan att bara antyda, vad DU gör. När vi då kommer till den biten så vad DU gör är att antyda, alltså att insinuera. Detta då du skriver "vet hur man tar betalt". När man använder det uttrycket så menar man att antyda, att insinuera, att någon har satt ett högt pris på något, att det är dyrt. Om det sedan skulle vara för högt och därmed dyrt, kan bara den enskilda kunden avgöra då det är helt och hållet subjektivt.

Det som står bortom allt tvivel och som är det enda jag hela tiden har sagt, är att du säger att du tycker att priset Apple har satt är dyrt. När man skriver som du gjorde, när man använder det uttrycket, så har det den betydelsen i det svenska språket. Språket du använder i inlägget som jag här citerar säger mig att du säkert inte alls har problem att uttrycka dig korrekt. Det blev nog bara en vurpa för dig här, en vi nu kan lämna

1
Bevaka tråden