Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport Time Capsule och larm inkopplat

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-08-17 17:31

Har Bahnhof som ISP (100/100) och provat en äldre modell av Time Capsule (den platta), inkopplingen och installationen är inga problem. Jag får bra hastighet trådlöst och är nöjd.
Däremot när jag ska ansluta mitt hemlarm till en av ethernetportarna, tar den inte emot uppkopplingen. Provat i alla portar utom WAN som är upptagen in till fibern. Tips?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-08-17 18:30
Ursprungligen av avaris:

Har Bahnhof som ISP (100/100) och provat en äldre modell av Time Capsule (den platta), inkopplingen och installationen är inga problem. Jag får bra hastighet trådlöst och är nöjd.
Däremot när jag ska ansluta mitt hemlarm till en av ethernetportarna, tar den inte emot uppkopplingen. Provat i alla portar utom WAN som är upptagen in till fibern. Tips?

Avaris,

- Är det larmet som inte "tar emot" uppkopplingen, d.v.s. du kommer inte åt larmet trots att nätverkskabeln är ansluten...eller är det din TC som tappar anslutningen mot internet då du kopplar in larmet?

En felaktigt konfigurerad enhet i nätverket kan ställa till det för andra enheter då den ansluts till ett/ditt nätverk.

- Har du provat med en annan kabel?

Inte sällan så är det dåliga kablar som ställer till det...så börja med att prova en annan kabel mellan larmet & din TC.

- Hur ser dina inställningar ut i larmet vad gäller IP-adress, nätmask & Router/Gateway?

Nätverksinställningarna i larmet kan behöva ändras så de "passar" ditt nätverk.

Lycka till!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-08-17 18:34
Ursprungligen av Torkel:

Avaris,

- Är det larmet som inte "tar emot" uppkopplingen, d.v.s. du kommer inte åt larmet trots att nätverkskabeln är ansluten...eller är det din TC som tappar anslutningen mot internet då du kopplar in larmet?

En felaktigt konfigurerad enhet i nätverket kan ställa till det för andra enheter då den ansluts till ett/ditt nätverk.

- Har du provat med en annan kabel?

Inte sällan så är det dåliga kablar som ställer till det...så börja med att prova en annan kabel mellan larmet & din TC.

- Hur ser dina inställningar ut i larmet vad gäller IP-adress, nätmask & Router/Gateway?

Nätverksinställningarna i larmet kan behöva ändras så de "passar" ditt nätverk.

Lycka till!!

Tack Torkel för snabbt svar!
Det är larmet som inte "tar emot", när jag via ett interface ska "uppdatera bredbandskoppling" så går det helt enkelt inte.
Jag ska prova med en annan kabel först och främst. Kabeln med Bahnhofs egna modem tar emot anslutningen däremot.

Nätverksinställningarna i larmet får jag nog ringa in till supporten för hos Verisure... har inte tillgängligt.

1
Bevaka tråden