Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Perian - updatechecker

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej på er,

Någon som kan förklara varför Perian's egen uppdatering inte fungerar? Den där "Automatically check for updates" i Perian-verktyget. Jag har öppnat själva installationen med "Öppna" och valt att fortsätta installationen på det viset, eftersom Perian inte inte kommer från en 'tillförlitlig källa'. I Säkerhet -> Allmänt, finns Perian med, varpå jag kan välja att "Öppna ändå", men då får jag upp felmeddelandet oavsett...

Går detta att lösa på något sätt, annat än att inaktivara funktionen? Tänkte mest på att det kanske dyker upp andra program i framtiden som använder den här funktionen.

Ursprungligen av Segas:

Hej på er,

Någon som kan förklara varför Perian's egen uppdatering inte fungerar? Den där "Automatically check for updates" i Perian-verktyget. Jag har öppnat själva installationen med "Öppna" och valt att fortsätta installationen på det viset, eftersom Perian inte inte kommer från en 'tillförlitlig källa'. I Säkerhet -> Allmänt, finns Perian med, varpå jag kan välja att "Öppna ändå", men då får jag upp felmeddelandet oavsett...

Går detta att lösa på något sätt, annat än att inaktivara funktionen? Tänkte mest på att det kanske dyker upp andra program i framtiden som använder den här funktionen.

Perian är ju nedlagt så varför kolla efter uppdateringar? Såvitt jag vet är det nu snart tre år sedan.

http://www.perian.org

Senast redigerat 2015-08-16 21:38
Ursprungligen av Mikael E:

Peruan är ju nedlagt så varför kolla efter uppdateringar? Såvitt jag vet är det nu snart tre år sedan.

http://www.perian.org

Jag vet att det är nedlagt, men det var inte svaret jag var ute efter.

Ursprungligen av Segas:

Hej på er,

Någon som kan förklara varför Perian's egen uppdatering inte fungerar? Den där "Automatically check for updates" i Perian-verktyget. Jag har öppnat själva installationen med "Öppna" och valt att fortsätta installationen på det viset, eftersom Perian inte inte kommer från en 'tillförlitlig källa'. I Säkerhet -> Allmänt, finns Perian med, varpå jag kan välja att "Öppna ändå", men då får jag upp felmeddelandet oavsett...

Går detta att lösa på något sätt, annat än att inaktivara funktionen? Tänkte mest på att det kanske dyker upp andra program i framtiden som använder den här funktionen.

Fungerar detta, eller får du fortfarande meddelandet och tillförlitlig källa: Systeminställningar -> Säkerhet och integritet -> Tillåt program hämtade från: Var som helst

Ursprungligen av Mikael E:

Fungerar detta, eller får du fortfarande meddelandet och tillförlitlig källa: Systeminställningar -> Säkerhet och integritet -> Tillåt program hämtade från: Var som helst

Det borde fungera, men det känns som helt fel väg att gå. Visst att man ska vara försiktig med vad man installerar och borde generellt sett ha en god kännedom kring mjukvara man använder, men...ja, ändå. Vissa andra program sköter funktionen hur fint som helst. Transmission, VLC och ett par till jag inte kommer på just nu.

Jag är inte helt hundra på OS X än, så jag trampar i klaveret lite då- och då.

Ursprungligen av Segas:

Det borde fungera, men det känns som helt fel väg att gå. Visst att man ska vara försiktig med vad man installerar och borde generellt sett ha en god kännedom kring mjukvara man använder, men...ja, ändå. Vissa andra program sköter funktionen hur fint som helst. Transmission, VLC och ett par till jag inte kommer på just nu.

Jag är inte helt hundra på OS X än, så jag trampar i klaveret lite då- och då.

Transmission: sista release 2014-07-01 (version 2.84)
VLC: sista release 2015-04-16 (version 2.2.1)
Perian: sista release 2011-07-23 (version 1.2.3)

Uppdateringsproceduren kan ju har uppdateras i Transmission och VLC. 2011-07-20 var det OS X Lion som precis lanserats. Att Perian fortfarande fungerar med moderna OS X får ses som en lycklig slump eftersom det inte uppdaterats på så länge. Personligen har jag inte behövt Perian på flera år tack vare VLC.

1
Bevaka tråden