Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Beats 1 spelar mest hiphop

Tråden skapades och har fått 39 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av zinned:

BS. Det är skitmusik, enligt mig. Bra och nyskapande? Hahahahaha, tillåt mig småle...gangsterkärlek o droger, tjejer är horor och annat skräp som de "sjunger".

Verkar som om du inte har lyssnat på speciellt mycket hiphop för texterna är ofta mycket innehållsrikare än så. Många hip hop artisters texter handlar aldrig om droger gangsterkärlek eller om att tjejer är horor.
Texter om droger, horor och gangsters är inte ovanliga i vanlig rockmusik är det mer OK tycker du?

Ursprungligen av zinned:

Oavsett min åsikt så ska Apple se till att kunna tillgodose en bred målgrupp, vilket de inte gör nu.

Målgruppen är hyfsat bred, ungt folk som är intresserade av ny musik gillar generellt hiphop r&B etc.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-08-14 21:29

[quote name="Perobous" postid="2247894"]Texter om droger, horor och gangsters är inte ovanliga i vanlig rockmusik är det mer OK tycker du?

Absolut inte mer ok men jag har då aldrig hört detta i den typen av musik. Du får ge ett exempel.

Ursprungligen av Perobous:

Målgruppen är hyfsat bred, ungt folk som är intresserade av ny musik gillar generellt hiphop r&B etc.

Jaså, de gillar generellt hip-hop? Vad baserar du det på? Ytterst få av de yngre jag är bekant med gillar det.

Sedan, även om vi för diskussionens skull antar att det hade varit ett faktum så gör det inte målgruppen tillräckligt bred. Apple har ju dessutom själva sagt att Beats1 ska spela alla typer av musik och inte snöa in på en genre.

[quote name="zinned" postid="2247903"]

Ursprungligen av Perobous:

Texter om droger, horor och gangsters är inte ovanliga i vanlig rockmusik är det mer OK tycker du?

Absolut inte mer ok men jag har då aldrig hört detta i den typen av musik. Du får ge ett exempel.

Jaså, de gillar generellt hip-hop? Vad baserar du det på? Ytterst få av de yngre jag är bekant med gillar det.

Sedan, även om vi för diskussionens skull antar att det hade varit ett faktum så gör det inte målgruppen tillräckligt bred. Apple har ju dessutom själva sagt att Beats1 ska spela alla typer av musik och inte snöa in på en genre.

Beror nog på vem som sitter bakom spakarna. Lyssnade idag och då var det Ellie Goulding som bestämde och då var det Michael Jackson,Marvin Gay,Coldplay bland annat.
Tror att det var denna spellista som hon presenterade. https://itunes.apple.com/se/playlist/ellie-go...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-08-14 21:40
Ursprungligen av Megolon:

Beror nog på vem som sitter bakom spakarna. Lyssnade idag och då var det Ellie Goulding som bestämde och då var det Michael Jackson,Marvin Gay,Coldplay bland annat.
Tror att det var denna spellista som hon presenterade. https://itunes.apple.com/se/playlist/ellie-go...

Fortfarande enligt statistiken tre gånger mer hip-hop än pop. Tala om sned fördelning och fel utfört. Jämn fördelning ska det ju vara.

Ursprungligen av zinned:

Fortfarande enligt statistiken tre gånger mer hip-hop än pop. Tala om sned fördelning och fel utfört. Jämn fördelning ska det ju vara.

Tror jag säkert men eftersom man nu kan se vilken sorts musik dom spelar innan man klickar på Beats 1 så klarade jag mig

  • Medlem
  • Neverland
  • 2015-08-14 21:59

Nu ska man ju - enligt mitt tycke - inte diskutera smak då den är så olika och ibland slår så fel. Det kan handla om musik, maträtter, politik eller författare.

Men jag vill ändå understryka att jag inte på något sätt står ut med hip-hop.

[quote name="zinned" postid="2247903"]

Ursprungligen av Perobous:

Texter om droger, horor och gangsters är inte ovanliga i vanlig rockmusik är det mer OK tycker du?

Absolut inte mer ok men jag har då aldrig hört detta i den typen av musik. Du får ge ett exempel.

Om du aldrig har hört texter om droger, horor och gangsters i den typen av musik så har du nog inte lyssnat ordentligt på Nirvana,Springsteen, Pink Floyd, Ian Dury, Oasis, Pearl Jam, Amy Winehouse, Lou Reed, Patti Smith, Serge Gainsbourg, Beatles, Johnny Cash, Hendrix, Kinks, Bob Marley m.fl av musikvärldens stora.
https://en.wikipedia.org/wiki/Category:Songs_...

Ursprungligen av zinned:

Jaså, de gillar generellt hip-hop? Vad baserar du det på? Ytterst få av de yngre jag är bekant med gillar det

Tror nog de gillar en del hiphop men de kanske bara inte vågar erkänna det för dig, som har en sådan dogmatisk inställning? De flesta gillar nämligen bra musik först och främst vilken genre det är kommer ofta i andra hand.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-08-15 01:04
Ursprungligen av Perobous:

Om du aldrig har hört texter om droger, horor och gangsters i den typen av musik så har du nog inte lyssnat ordentligt på Nirvana,Springsteen, Pink Floyd, Ian Dury, Oasis, Pearl Jam, Amy Winehouse, Lou Reed, Patti Smith, Serge Gainsbourg, Beatles, Johnny Cash, Hendrix, Kinks, Bob Marley m.fl av musikvärldens stora.
https://en.wikipedia.org/wiki/Category:Songs_...

Hälften av dessa lyssnar jag aldrig på, nej. Flera av de andra sällan eller rättare sagt med "ett öra", vilket oftast sker vid musiklyssning generellt.

Ursprungligen av Perobous:

Tror nog de gillar en del hiphop men de kanske bara inte vågar erkänna det för dig, som har en sådan dogmatisk inställning? De flesta gillar nämligen bra musik först och främst vilken genre det är kommer ofta i andra hand.

Du, lille vän. Kom inte här med massa påståenden om vad mina vänner, släkt och bekanta tycker o tänker. Det har du inte minsta aning om. De gillar bra musik - därmed inte hip-hop.

Däremot har du fortfarande inte visat något som skulle styrka det du säger i inlägg #31, helt i vanlig ordning. Du slänger som vanligt bara ur dig saker.

Senast redigerat 2015-08-15 13:41

Sluta tjafsa om musiksmaker, att ni inte själva förstår hur meningslöst det är, är nästan imponerande.

  • Medlem
  • 2015-08-15 16:10

Här är en intervju från Billboard med Zane Lowe http://www.billboard.com/articles/business/66...

Bevaka tråden