Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple återkallar vissa Apple TV

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vissa kunder som köpt en Apple TV har blivit kontaktade av Apple för att få enheten utbytt på grund av en felande komponent.

Läs hela artikeln här

Kan vara någon defekt komponent som gör den direkt farlig.
Än hur som bra initiativ av Apple.

Ursprungligen av Megolon:

Kan vara någon defekt komponent som gör den direkt farlig.
Än hur som bra initiativ av Apple.

Hade den varit farlig hade nog inte gått till på det sätt som Apple nu gör gissar jag.
Japp, det är sån't här som uppskattas IMHO.

Ursprungligen av CekariYH:

Hade den varit farlig hade nog inte gått till på det sätt som Apple nu gör gissar jag.
Japp, det är sån't här som uppskattas IMHO.

Hur skulle dom annars gjort? Skickat ut SWAT-team

Ursprungligen av Megolon:

Hur skulle dom annars gjort? Skickat ut SWAT-team

Japp
Nä, men då brukar det annonseras och gås ut med varning på ett annat sätt väl?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-08-13 20:24

Då tycker jag Apples sätt är bättre. Jag har ingen tidning, läser inte Aftonbladet på Internet, kör inte Facebook eller Twitter.... men min mail läser jag.

Ursprungligen av kenjon:

Då tycker jag Apples sätt är bättre. Jag har ingen tidning, läser inte Aftonbladet på Internet, kör inte Facebook eller Twitter.... men min mail läser jag.

Menade iofs sig inte antingen eller

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2015-08-14 11:16

Kan vara läge registrera din produkt:
https://supportprofile.apple.com/

Min Apple TV var inte inlagd trots jag loggat in från den med mitt Apple ID.

(Och supportmailet tyckte Mail var spam...)

Lite skumt att nu med allt på nätet inte vissa prylar kommer med i Apples lista med automatik. Vet inte ens om min Watch finns med i deras register.

Varför har Apple - ett av planetens största IT-företag - så slö fart på supportsajten? Så har det alltid varit och det är ett mysterium. Är deras supportserver en gammal PC i källaren med 9800-baud-modem?

Ursprungligen av jas:

Kan vara läge registrera din produkt:
https://supportprofile.apple.com/

Min Apple TV var inte inlagd trots jag loggat in från den med mitt Apple ID.

(Och supportmailet tyckte Mail var spam...)

Har alltid registrerat mina produkter på Apple. Bra också om det skulle bli inbrott osv. Trodde jag glömt
 Watch - men den var med också. Hittade även en iPhone 5 som jag sålt - och raderade.

Jag avreggade en Apple-produkt som hamnat på fel Apple-ID - och reggade sedan in den på rätt Apple-ID och manickens namn - det egenpåhittade namnet man kan ge grejerna man reggar - följde med!! Sug på den! Hur skumt är det !?

Ursprungligen av Demiurgen:

Jag avreggade en Apple-produkt som hamnat på fel Apple-ID - och reggade sedan in den på rätt Apple-ID och manickens namn - det egenpåhittade namnet man kan ge grejerna man reggar - följde med!! Sug på den! Hur skumt är det !?

Inget märkligt, kopplat till MAC-adress t.ex. och informationen var lagrad hos Apple.

Så om jag reggar t.ex. en ATV och kallar den "FuckYouAsshole" - och sedan avreggar den när jag säljer eller ger bort den så ser jag framför mig hur den som nu har denna ATV i sin tur reggar den och den får namnet "FuckYouAsshole" till den nya ägarens förvåning och kanske olust.
Detta kan ju knappast vara Apples tanke...det är nog bugg - eller snarare miss - i systemet. Skulle dom känna till det så skulle dom givetvis fixa det, men det ligger nog - med all rätt - långt ner på proriteringlistan.

Ursprungligen av keptang:

Inget märkligt, kopplat till MAC-adress t.ex. och informationen var lagrad hos Apple.

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2015-08-16 10:10
Ursprungligen av Demiurgen:

Så om jag reggar t.ex. en ATV och kallar den "FuckYouAsshole" - och sedan avreggar den när jag säljer eller ger bort den så ser jag framför mig hur den som nu har denna ATV i sin tur reggar den och den får namnet "FuckYouAsshole" till den nya ägarens förvåning och kanske olust.
Detta kan ju knappast vara Apples tanke...det är nog bugg - eller snarare miss - i systemet. Skulle dom känna till det så skulle dom givetvis fixa det, men det ligger nog - med all rätt - långt ner på proriteringlistan.

Pröva samma manöver från en annan dator och IP någon dag senare!

Troliga är väl de satt en cookie ihop med övriga data, IP, tidpunkt m m listar de ut det fortfarande är den där "Asshole" som är i farten...

Maybe...men varför skulle dom göra så?

Ursprungligen av jas:

Pröva samma manöver från en annan dator och IP någon dag senare!

Troliga är väl de satt en cookie ihop med övriga data, IP, tidpunkt m m listar de ut det fortfarande är den där "Asshole" som är i farten...

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2015-08-16 14:20
Ursprungligen av Demiurgen:

Maybe...men varför skulle dom göra så?

Trevliga!

Om de "vet" vem så slipper denne skriva in sitt produktalias ånyo. Klart de kunde ju fråga: Önskar du behålla <alias>?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-08-17 19:59
Ursprungligen av Demiurgen:

Jag avreggade en Apple-produkt som hamnat på fel Apple-ID - och reggade sedan in den på rätt Apple-ID och manickens namn - det egenpåhittade namnet man kan ge grejerna man reggar - följde med!! Sug på den! Hur skumt är det !?

Inte alls konstigt, de markerade bara den raden i en databas som "inte din". De har säkert en fet databas med alla prylar de sålt, så din ATV fanns redan med på en rad. Men lite skumt att de inte nollställde namnet... (eller dåligt kodat)

Ursprungligen av reboot81:

Inte alls konstigt, de markerade bara den raden i en databas som "inte din". De har säkert en fet databas med alla prylar de sålt, så din ATV fanns redan med på en rad. Men lite skumt att de inte nollställde namnet... (eller dåligt kodat)

Har kollat med en bekant som köpt två iPhone av mig. Dessa hade jag reggat - respektive avregistrerat.
Han har sedan registrerat i sin tur. Mitt gamla namn fanns inte kvar på produkten i dessa fall. Ännu konstigare i så fall. Borde ju finnas ngt konsekvens i det.

1
Bevaka tråden