Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple lanserar OS X 10.10.5

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple har uppdaterat OS X Yosemite till version 10.10.5, som innehåller flera buggfixar och åtgärder.

Läs hela artikeln här

iTunes tappar fortfarande Airplay med Beats 1 radio :-/

  • Medlem
  • Piteå
  • 2015-08-14 13:49

Bra med Apple Music-fixar. Jag gillar verkligen tjänsten, mer än jag trodde faktiskt som inbiten Spotifyare. Jag upptäckte tidigt att det var mycket enkelt att göra en färdigdesignad spellista offline, medan man i Spotify inte (alltid?) kan göra detsamma för vilken spellista som helst, verkar bara som för dem man själv har komponerat. Det gjorde det väldigt snabbt och enkelt att komma igång med bra musik från Apple Music på en snabb löprunda, trots att jag kom ihåg att jag ville prova på tjänsten bara 10 minuter innan och inte alls hade förberett något för offlinespelning.

Spellistan jag valde var för övrigt kanon jämfört med det mesta jag sett på Spotify som tycks hålla en relativt låg niva med mycket "Top 40" oavsett "Mood" man väljer. Ofta är det bara remixar av kända låtar. Usch, någon gång har jag till och med hört någon sorts instrumentell "karaokeversion" a la hissmusik när jag valde något i stil med "behaglig kvällsmusik". Visst, smaken är som baken, men när jag går till sådana här tjänster vill jag själv upptäcka ny musik, hitta guldkorn, inte lyssna till sleazy porrmusik som framförs av någon som är sämre än originalet. Spotify borde verkligen anställa musikentusiaster och DJ:s istället för hur nu dessa listor skapas idag.

Sedan gillar jag också Beats One mer än jag trodde. Den tycks konsekvent hålla hyfsat hög kvalitet och även om den är ganska bred i musikstil, förlorar man ju stora sjok med stilar trots allt, så jag hoppas man lanserar en Beats Two, osv. senare.

Det som främst dragit ner mitt intryck har varit kvaliteten på mjukvaran, både på iOS och Mac. Fruktansvärt skakig lansering där den ofta tappade iCloud Library-kopplingen och i tysthet valde att inte lägga till musik till "My Music" när jag sa det, m.m. Den här uppdateringen tycks fokusera bl.a. på att lösa just detta, och det är verkligen inte en dag försent.

I framtiden kanske vi kan hoppas på att Apple lär sig hur man uppdaterar iOS-appar som är del av iOS utan att vi ska behöva vänta in iOS-uppgraderingar. Jag förstår inte varför det behöver vara på det här viset. I slutändan är de bara appar ändå. Med mer lösa (läs obefintliga) restriktioner på vad de får göra, och utan att behöva kvalitetskontrolleras av App Store-personal innan de får köras, men ändå...

1
Bevaka tråden