Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Indexera nätverksdiskar för Spotlight

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-08-12 09:55

Hej!
Har sökt efter en smidig lösning på mitt problem att jag inte kan söka i SMB-kopplade mappar.
Hittade för ett tag sedan mdutil /Volumes/XX -i on men den funktionen verkar försvinna om disken unmountas, eller?

Finns det något sätt att lösa detta permanent? Skulle förvisso kunna skapa ett skript som körs när datorn startar som återaktiverar indexeringen..men det känns som det borde gå ändå?

Inte intresserad av tredjepartsprogramvaror.

Tack!

Ursprungligen av kladda:

Hej!
Har sökt efter en smidig lösning på mitt problem att jag inte kan söka i SMB-kopplade mappar.
Hittade för ett tag sedan mdutil /Volumes/XX -i on men den funktionen verkar försvinna om disken unmountas, eller?

Finns det något sätt att lösa detta permanent? Skulle förvisso kunna skapa ett skript som körs när datorn startar som återaktiverar indexeringen..men det känns som det borde gå ändå?

Inte intresserad av tredjepartsprogramvaror.

Tack!

Testa om det slutar att fungera om du unmountar den. Annars verkar det som att du får lösa det med ett script.

Om du vill kontrollera status:

Citat:

mdutil /Volumes/name -s

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-08-12 23:17
Ursprungligen av barbapappa_86:

Testa om det slutar att fungera om du unmountar den. Annars verkar det som att du får lösa det med ett script.

Om du vill kontrollera status:

Testar och återkopplar!
Tackar!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-08-13 12:48
Ursprungligen av barbapappa_86:

Testa om det slutar att fungera om du unmountar den. Annars verkar det som att du får lösa det med ett script.

Om du vill kontrollera status:

Kollade status efter unmount och sedan remount och den är fortfarande satt som att indexera. Verkar som internet hade fel

1
Bevaka tråden