Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iCloud - Synkar dåligt i samtliga tjänster

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Senaste månaderna har jag märkt påtagliga brister i synkroniseringen mellan mina enheter via iCloud (Påminnelser, Kalender och Adressbok).

Vid flera tillfällen har jag lagt in en Påminnelse via datorn. Tex en inköpslista. När jag 30 minuter senare ska kolla påminnelsen på telefonen är den inte synkad. Samma problem med andra iCloud-tjänster. Jag börjar bli riktigt less nu.

Hur ser det ut för övriga?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2015-08-11 11:02

Min kalender har inte synkat automatiskt som den ska senaste månaderna. Det fungerar dator <-> iCloud <-> dator men inte dator <-> iCloud <-> iPhone. Gör jag en manuell uppdatering på telefonen så blir det synkat, men det ska jag ju inte behöva göra. Jag tror det började med iOS 8.4

Ett elände är vad det är... Jag har till och med börjat använda Googles "Inbox" för viktiga grejer jag vill ha synkat. Det känns ju sådär.

Felsökning
Gjorde några kalenderändringar på datorn och det synkade inte på hela dagen. Ändrade till att manuellt synka istället för förvalet "Push". Det hjälpte inte kan jag säga.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2015-09-16 21:17

Med iOS 9.0 så verkar det som om min iPhone synkar som den ska igen.

1
Bevaka tråden