Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Imac extern ssd låser sig

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har nyligen kört in yosemite på en extern ssd disk via usb3 använder deltacos kabinett för den.
Allt fungerar så det är inget fel på själva funktionen men problemet som jag har är att det låser sig till slut, kan flytta musen men den visar att den jobbar får den inte att köra igång igen utan måste slå av datorn och starta om då den snurrar igång som den ska snabbt och bra, hittar inga tecken på varför utan den går ett tag, 1 par timmar är inga problem, upplever att det händer oftare när den är aktiv.
Disken är klonad från den interna orginal hd'n och den stannade aldrig, men detta hände bara med ssd som extern start disk.
Har letat förgäves på nätet men inga tips.
Har funderat på om usb kopplar ur sig på nåt vis då jag haft externa backup hd's som tappat kontakt med datorn och omstart av hd's har fått det att fungera igen utan omstart av Dator.

Har en 27 Imac av 2013 års modell
ssd disk 250gb samsung EVO

Vore tacksam för hjälp tips och ideer.

mvh:Tony

Är det nån som kör extern ssd med usb3 som fungerar bra?

Ursprungligen av solifer68:

Har nyligen kört in yosemite på en extern ssd disk via usb3 använder deltacos kabinett för den.
Allt fungerar så det är inget fel på själva funktionen men problemet som jag har är att det låser sig till slut, kan flytta musen men den visar att den jobbar får den inte att köra igång igen utan måste slå av datorn och starta om då den snurrar igång som den ska snabbt och bra, hittar inga tecken på varför utan den går ett tag, 1 par timmar är inga problem, upplever att det händer oftare när den är aktiv.
Disken är klonad från den interna orginal hd'n och den stannade aldrig, men detta hände bara med ssd som extern start disk.
Har letat förgäves på nätet men inga tips.
Har funderat på om usb kopplar ur sig på nåt vis då jag haft externa backup hd's som tappat kontakt med datorn och omstart av hd's har fått det att fungera igen utan omstart av Dator.

Har en 27 Imac av 2013 års modell
ssd disk 250gb samsung EVO

Vore tacksam för hjälp tips och ideer.

mvh:Tony

Vad har du mer kopplat till USB på iMacen? Om du har flera enheter eller USB-hub inkopplade på USB så kan du prova med att köra utan dom eller byta uttag.

Ursprungligen av Perobous:

Vad har du mer kopplat till USB på iMacen? Om du har flera enheter eller USB-hub inkopplade på USB så kan du prova med att köra utan dom eller byta uttag.

Har en skrivare samt en usb hub inkopplat, ska prova ta bort dessa ett tag och se, tack för det förslaget inget jag tänkte på faktiskt men börjar med och testa detta, detta har varit inkopplat innan ssd disk och fungerat men hoppas iaf att det hjälper, usb hubben är en billg från kina så man vet aldrig

1
Bevaka tråden