Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Photoshop och Illustrator vägrar installera

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Västerås
  • 2015-08-04 22:42

Hej försöker installera Photoshop CC och Illustrator CC men får det inte att funka precis när jag ska börja installera båda programmen påstår installationen att min dator inte skulle uppfylla system requirements men det gör den. Problemet uppkom efter att jag först installerat Illustrator men såg att jag valt fel språk så jag avinstallerade och när jag försökte igen började problemet.
Vad fan är det som bråkar med mig?

Specs för datorn
Macbook Pro 13" tidigt 2011
OSX 10.10.2
2,3 ghz Intel iCore i5
16 GB 1600 MHz DDR3
Intel HD Graphics 3000 512 MB

Ursäkta en nyfiken fråga: Varför kör du 10.10.2? Varför inte uppdatera till 10.10.4?

Och on-topic, så tror jag kanske att det är grafiken (Intel 3000) som inte riktigt räcker till.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2015-08-04 23:20
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Ursäkta en nyfiken fråga: Varför kör du 10.10.2? Varför inte uppdatera till 10.10.4?

Har bara inte blivit att jag uppdaterat.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Och on-topic, så tror jag kanske att det är grafiken (Intel 3000) som inte riktigt räcker till.

Men jag installerade ju först illustrator och körde det en stund innan jag störde mig för mycket på att jag valt svenska och inte engelska.

Ursprungligen av MNF:

Har bara inte blivit att jag uppdaterat.
Men jag installerade ju först illustrator och körde det en stund innan jag störde mig för mycket på att jag valt svenska och inte engelska.

Funkar det att bara installera Illustrator CC på engelska?

Ursprungligen av HåkanE:

Funkar det att bara installera Illustrator CC på engelska?

Du menar Illustrator på engelska, och andra CC-program på något annat språk?

Ja, det borde väl gå. Man väljer ju språk vid varje enskild installation.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Du menar Illustrator på engelska, och andra CC-program på något annat språk?

Ja, det borde väl gå. Man väljer ju språk vid varje enskild installation.

Jag var nog lite fel ute. Jag läste det första inlägget som att TS försökte installera både Photoshop & Illustrator samtidigt och att han / hon tidigare installerat bara Illustrator. Jag har inte CC så jag visste inte att det var separata installationer för de olika programmen.

1
Bevaka tråden