Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bra 2.1-högtalare till dator?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2015-08-04 22:09

Har nyligen blivit sambo och med det så har vi fått bygga om datorplatsen totalt. Tidigare hade jag ett helt skrivbord för mig själv, idag delar vi på ett IKEA-bord om 125x75cm. Platsen är alltså aningen begränsad. Vi sitter på var sin kortsida och sitter alltså mitt emot varandra.
Nu har vi börjat fundera på detta med ljud. Vi kom överens om att vi vill ha två separata system så att vi inte är beroende av varandra på något sätt, utan var och en vill ha två satelliter och en baslåda, med en separat volymkontroll som man kan koppla in hörlurar i smidigt.

Har nu börjat kika runt lite vad som finns. Budget runt 3000:- för bägge systemen hade vi tänkt. Har kikat lite på Logiteh och Creative. Men det var länge sen jag hade denna typ av högtalare och undrar nu om någon kan rekommendera något 2.1-system för runt 1500:-/styck? Är det något man bör tänka på? Hur buskigt är ljudet i dagens system i denna prisklass?

(Jag hade ett Logitech-system för många år sedan som lät hyggligt. detta var runt 2005. Men kraven på "bra" ljud har ju blivit högre med åren. Förstår att det inte kommer att vara några supergrejer, men vill ändå ha hyfsat ljud)

Hjälp mottages tacksamt!

Edit: Datorerna i fråga är en Mac Mini från 2011 och en Macbook Air från 2013.

Dessa är prisvärda tycker jag och funkar helt ok till datorn för mig, kör med optisk kabel direkt från dator till högtalarna;
Edifier C2XD: http://www.edifier.com/int/en/speakers/c2xd-2... / http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1566149

Även jag kan varmt rekommendera produkter från Edifier. Hade dessa tidigare och var nöjd.

http://m.prisjakt.nu/product/368799

  • Medlem
  • 2015-08-05 09:51

Tack för era förslag. Har aldrig hört talas om Edifier, men ska ta en närmare titt.

  • Medlem
  • Lund
  • 2015-08-05 11:41

Även jag har Edifier 330D. Mycket bra ljud för pengarna. Rekommenderas

Ser rätt bra ut, men blir det inte lite maffigt att ha två st sådana uppsättningar mellan er på samma skrivbord?

  • Medlem
  • 2015-08-05 12:25
Ursprungligen av CekariYH:

Ser rätt bra ut, men blir det inte lite maffigt att ha två st sådana uppsättningar mellan er på samma skrivbord?

Så kan det säkert bli. Men hellre bra ljud än dåligt ljud. Men har du några alternativ med mindre system som ger ett hyggligt ljud så är du välkommen att tipsa här.

Jag säger som Farbror Barbro: Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet!

Ursprungligen av Dalle:

Så kan det säkert bli. Men hellre bra ljud än dåligt ljud. Men har du några alternativ med mindre system som ger ett hyggligt ljud så är du välkommen att tipsa här.

Jag säger som Farbror Barbro: Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet!

Hade jag haft det hade jag sagt det
Finns ju en massa ljudsystem upp till 1500:- men tyvärr inget 2.1 som jag testat/haft i den prisklassen.

1
Bevaka tråden