Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Allmän tråd om Apple Watch

Tråden skapades och har fått 903 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2015-07-27 09:31

Jag ser personligen ingen anledning att skaffa en Apple Watch, men kul för er som ser ett användningsområde.
Däremot tycker jag att det är lite underhållande med folk som säljer sina klockor på Blocket. En del tycks ha köpt klockorna i ren spekulation i tron att de ska få ut dubbla priset mot vad de kostar i butik. Hade kanske funkat om efterfrågan varit större än tillgången, men så är ju inte fallet idag.
Se tex Martin nedan som säljer sin AWS för 8000:-

Ursprungligen av Dalle:

Jag ser personligen ingen anledning att skaffa en Apple Watch, men kul för er som ser ett användningsområde.
Däremot tycker jag att det är lite underhållande med folk som säljer sina klockor på Blocket. En del tycks ha köpt klockorna i ren spekulation i tron att de ska få ut dubbla priset mot vad de kostar i butik. Hade kanske funkat om efterfrågan varit större än tillgången, men så är ju inte fallet idag.
Se tex Martin nedan som säljer sin AWS för 8000:-

Många fick minst det dubbla efter det att den släpptes i USA - långt innan Sverige. Då var efterfrågan stor - och tillgången i Sverige 0. Denna annons är insatt 16 juli ser det ut som. Vissa modeller är fortfarande svåra att få tag på. Glöm inte att  Watch ännu bara är släppt i 19 länder. Finns en del kvar att jobba på. Den går enligt Apple bättre än när första iPhone släpptes. Hyfsat antal med andra ord.

  • Medlem
  • 2015-07-27 15:08
Ursprungligen av adress@mac:

Många fick minst det dubbla efter det att den släpptes i USA - långt innan Sverige. Då var efterfrågan stor - och tillgången i Sverige 0. Denna annons är insatt 16 juli ser det ut som. Vissa modeller är fortfarande svåra att få tag på. Glöm inte att  Watch ännu bara är släppt i 19 länder. Finns en del kvar att jobba på. Den går enligt Apple bättre än när första iPhone släpptes. Hyfsat antal med andra ord.

Visst, men annonsen sattes in ett par timmar innan den släpptes i Sverige. Hade jag varit spekulant hade jag väntat 9 timmar till och sparat 3500:-. Men det är ju bara jag det.

  • Medlem
  • Knivsta
  • 2015-07-27 23:10

Jag beställde en sport 42 mm vit och befinner sig nu:

Datum Tid Omlastningscentral Status
27 Jul 2015 22:21:47 Liege Euro Hub Shipment Received At Tnt Location
27 Jul 2015 20:30:00 Eindhoven Shipment In Transit.
27 Jul 2015 17:36:23 Eindhoven Shipment In Transit.

Tror ni det finns en chans att jag får den imorgon redan????

  • Medlem
  • Hjo
  • 2015-07-29 09:55

Jag har använt en pulsklocka som läser av pulsen med ljus, liknande metoden AW använder, nu slutar jag använda den förstnämnda eftersom jag har en AWS nu, trevligt att jämföra finishen och måtten, den gamla läste endast av pulsen inget annat.
Finishen skiljer en del, här förstår man att Apple har lagt ner en aning mer jobb på slutprodukten...;D

Ursprungligen av Dalle:

Jag ser personligen ingen anledning att skaffa en Apple Watch, men kul för er som ser ett användningsområde.
Däremot tycker jag att det är lite underhållande med folk som säljer sina klockor på Blocket. En del tycks ha köpt klockorna i ren spekulation i tron att de ska få ut dubbla priset mot vad de kostar i butik. Hade kanske funkat om efterfrågan varit större än tillgången, men så är ju inte fallet idag.
Se tex Martin nedan som säljer sin AWS för 8000:-

Jag är böjd att hålla med dig. Jag köper mina grejer för att jag vill ha dem, inte i spekulationssyfte eller med tanke på andrahandsvärdet.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-08-04 00:03

Vad sägs om denna hemmasnidade varianten då?

Ursprungligen av zinned:

Vad sägs om denna hemmasnidade varianten då?

Passar bra på den armen - skulle själv inte vilja ha den. " Lite " för mycket.
Nu finns alla  Watch armband - Läderloop - Sport och Milanese som kopior på Tradera. Man blandar och ger - i felaktigheter och kvalité. Syns på bilderna att det inte är original kvalite' på prylarna . Men många kommer att luras betala 6-700kr och tro dom gjort klippet. Alka färger - storlekar och varianter. ?

  • Medlem
  • h-kärra
  • 2015-08-04 09:35

En fråga till de som har Apple Watch. Använder ni något slags skydd till era klockor?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-08-04 10:03
Ursprungligen av patteng:

En fråga till de som har Apple Watch. Använder ni något slags skydd till era klockor?

Absolut inte, kommer inte på fråga.

Ursprungligen av patteng:

En fråga till de som har Apple Watch. Använder ni något slags skydd till era klockor?

Det skyddet jag har till min är Apple care+

Men skulle aldrig förstöra designen med något skydd!

Ursprungligen av patteng:

En fråga till de som har Apple Watch. Använder ni något slags skydd till era klockor?

Under inga omständigheter! Min Sport har efter 2 månader börjar utveckla en härlig patina med lite smårepor och skavanker. När det blir dags att uppgradera om 1-2 år kommer den att vara "worn to perfection".

Kan tillägga att jag för första gången satt ett skal på min iPhone. Inte för att jag är rädd för repor och skavanker, för jag tycker det bidrar till charmen. Däremot är iPhone 6 hal som en ål och det är skillnad på patina och sönderslagen.

Ursprungligen av pmarriott:

Kan tillägga att jag för första gången satt ett skal på min iPhone. Inte för att jag är rädd för repor och skavanker, för jag tycker det bidrar till charmen. Däremot är iPhone 6 hal som en ål och det är skillnad på patina och sönderslagen.

Samma här på min iPhone 6+, hopplöst hal är den. Blev ett svart läderskal Apple original. Jag hoppas dom gör något åt detta tills 6S+ kommer. Trivs bättre med en "naken" telefon

Ursprungligen av patteng:

En fråga till de som har Apple Watch. Använder ni något slags skydd till era klockor?

Du har en hel tråd/åsikter om detta.
http://www.99mac.se/forum/t/313880-behover-ja...

Ursprungligen av pmarriott:

Kan tillägga att jag för första gången satt ett skal på min iPhone. Inte för att jag är rädd för repor och skavanker, för jag tycker det bidrar till charmen. Däremot är iPhone 6 hal som en ål och det är skillnad på patina och sönderslagen.

Är inte heller speciellt intresserad av skydd till iPhone. Har ändå blivit på dom 4 senaste tack vare BookBook. Vill ha kort och lite kontanter samlat på samma ställe.

Säger bara SUCK!
Saxat från MacWorld: http://macworld.idg.se/2.1038/1.634032/apple-...

Ursprungligen av adress@mac:

Är inte heller speciellt intresserad av skydd till iPhone. Har ändå blivit på dom 4 senaste tack vare BookBook. Vill ha kort och lite kontanter samlat på samma ställe.

Min 5S fick problem med ljudet när jag hade BookBook. Folk sa att det lät som om jag pratade i en burk. Tog bort skalet och så var allt frid. Precis som att skalet ställde till det med mikrofonerna och akustiken.

Ursprungligen av pmarriott:

Min 5S fick problem med ljudet när jag hade BookBook. Folk sa att det lät som om jag pratade i en burk. Tog bort skalet och så var allt frid. Precis som att skalet ställde till det med mikrofonerna och akustiken.

Till 6 /6+ är det annorlunda konstruerat. I mitt fall använder jag streamer - så problemet finns inte för mig.?

När jag skickar en ritning eller min puls till en kompis så får han upp en notis om det. Men när han skickar till mig så får jag inget. Någon inställning jag missat tro?

Ursprungligen av Bihffs:

När jag skickar en ritning eller min puls till en kompis så får han upp en notis om det. Men när han skickar till mig så får jag inget. Någon inställning jag missat tro?

Ingen aning då jag inte provat detta än, då ingen jag känner har en Watch :-/

Hur gör ni/fungerar det för er att säga "Starta promenad" till er klocka? Min säger (det finns inga appar som heter träning på din klocka...........)

Ursprungligen av snällpåriktigt:

Hur gör ni/fungerar det för er att säga "Starta promenad" till er klocka? Min säger (det finns inga appar som heter träning på din klocka...........)

Jag hade det problemet. Den kände inte igen någon app överhuvudtaget

Var tvungen att para om telefonen och klockan för att fixa det. ("Avpara, para ihop och återställ från backup. Backupen skapas när du avparar klockan från telefonen)

Om du gör det så kontrollera sedan att dina massages fungerar från klockan . Om de inte fungerar så måste du logga ut och in igen på iMessage (på telefonen). Det tog mig fyra eländestimmar att begripa det...

Vad har ni för batteritid på eran klocka. Har just skaffat en 38 milanes loop tror jag den heter. Har den i flyplansläge och ändå drar den nästan 50% om dagen. Har den avstängd ca 10 timmar per dygn, under natten då. Har igång aktivitet/stegräknaren och den svarta urtavlan med väckningsrörelse endast. Ska det vara såhär?

Jag vill ha minst 3 dagars batteri i flygplansläge annars säljs den. Detta är ett hot!!!!

Ursprungligen av paulreedsmith:

Vad har ni för batteritid på eran klocka. Har just skaffat en 38 milanes loop tror jag den heter. Har den i flyplansläge och ändå drar den nästan 50% om dagen. Har den avstängd ca 10 timmar per dygn, under natten då. Har igång aktivitet/stegräknaren och den svarta urtavlan med väckningsrörelse endast. Ska det vara såhär?

Jag vill ha minst 3 dagars batteri i flygplansläge annars säljs den. Detta är ett hot!!!!

Till vem?

Ursprungligen av Megolon:

Till vem?

Till den det berör...... Jobs och grabbarna antar jag......?!

Ursprungligen av paulreedsmith:

Till den det berör...... Jobs och grabbarna antar jag......?!

Haha och du tror dom läser här? Du skämtar va?
Du tänkte inte att det ligger på dig att ta reda på batteritiden INNAN du köpte den.

Ursprungligen av paulreedsmith:

Vad har ni för batteritid på eran klocka. Har just skaffat en 38 milanes loop tror jag den heter. Har den i flyplansläge och ändå drar den nästan 50% om dagen. Har den avstängd ca 10 timmar per dygn, under natten då. Har igång aktivitet/stegräknaren och den svarta urtavlan med väckningsrörelse endast. Ska det vara såhär?

Jag vill ha minst 3 dagars batteri i flygplansläge annars säljs den. Detta är ett hot!!!!

Bara att sälja då. Kommer aldrig att räcka 3 dygn. ?

Ursprungligen av Megolon:

Haha och du tror dom läser här? Du skämtar va?
Du tänkte inte att det ligger på dig att ta reda på batteritiden INNAN du köpte den.

Jo jag skämtar. Du har nästan förstått det.

Nej det var lite av ett impulsköp. Det jag vet är att batteriet skulle räcka lite mer än en dag. Detta när den synkar med luren hela tiden. Tänkte att i flyplansläge skulle jag få 4 dagar, då jag får 7 daga med min Gear 2 i det läget.

Rapporter från vad ni andra har för batteritid efterfrågas fortfarande.

Ursprungligen av adress@mac:

Bara att sälja då. Kommer aldrig att räcka 3 dygn. ?

Neeej!! Är det så? Har du klockan själv?

Bevaka tråden