Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Redan trött på Apple watch

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av ÅsaNisse:

Om Apple vill förlorat sin renome, skall dom göra det dom nu gör. Börja tillhandahålla all sköns krimskrams som att göra hemmagjorda klockor. iMacanvändarna väntar sedan länge på nya häftiga modeller med proffsigt innandöme.

27" Retina iMac är rätt häftig och duger rätt bra för de flesta. Imac är inte gjorda för att vara prestanda monster utan för att vara bra snygga tysta datorer som klarar det majoriteten använder dom till.

Ursprungligen av ÅsaNisse:

Apple Watch kändes redan från början som en gäspning. Nu är det tvärtyst om den.

Tvärtyst är nog att ta i.

Snygga datorer

Ursprungligen av Perobous:

27" Retina iMac är rätt häftig och duger rätt bra för de flesta. Imac är inte gjorda för att vara prestanda monster utan för att vara bra snygga tysta datorer som klarar det majoriteten använder dom till.
Tvärtyst är nog att ta i.

Nördarna köper naturligtvis allt nytt som kommer från Apple, men klockaffär är nog det sista jag skulle köpa upp mig på, nu när det finns klockor överallt.

Nej, jag tror inte man köper en iMac för att den är snygg, utan vad det går att göra på den.
Jag efterlyser möjligheten att gå ner till min Mac-Affär och där köpa på mig det jag vill ha och på det viset få den skräddarsydd för mitt behov.

Trådens ämne är Apple Watch, inte iMac, tillbaks till ämnet.
Det finns nog mer passande trådar att diskutera iMac i än denna, om inte, skapa en.

Tack.

Jag själv har aldrig lagt vikt vid hur "tyst" eller inte det är kring produkter, artister, konstverk, litteratur, cyklar, korvsmaker, etc - jag använder min egen hjärna för informationsinhämtning och analys - och därefter agerar jag. Detta är något jag varmt rekommenderar; man får ett rikare och mera diverserat liv.

Ursprungligen av ÅsaNisse:

Om Apple vill förlorat sin renome, skall dom göra det dom nu gör. Börja tillhandahålla all sköns krimskrams som att göra hemmagjorda klockor. iMacanvändarna väntar sedan länge på nya häftiga modeller med proffsigt innandöme.
Apple Watch kändes redan från början som en gäspning. Nu är det tvärtyst om den.

Vet inte var du bor eller vad du inhämtar nyheter och information. En gäspning som redan sålt i 4-5 milj ex i dom 19 länder den är släppt i. Många gäspningar blir det. Tycker det står mycket hela tiden - framförallt om man har en - och ser informationen. Tror inte du ser eller hör mycket om diskmaskiner heller - till den dagen du skall köpa en. Då ser du annonser och info överallt. Det är väl så människan fungerar. Men tvärtyst - då har du haft semester i skogen länge. ?

Kändishysterin har nu gått så långt att inte bara människorna man ska digga måste svepa runt i media för att "vara något" - utan även prylarna! Mojängerna!
Konsumismen har definitivt nått nya höjder - en surrealistisk nivå. Var tog individualismen vägen? När blev så många robotar? Jag får kommunism-vibbar (fast då gällde det inte produkter - men mentaliteten alltså..."överhetens" gillande gäller...).

Vänner till mig som "hatar" Apple pratar om Apple Watch stup i kvarten så nog har dom lyckats nå ut till folk allt

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2015-08-28 23:18

Jag tror jag slutligen har insett vad det innebär att bli gammal: jag har tröttnat på smartphones, Apple watch är jag inte ens intresserad att prova, och nästa osx gör mig bara irriterad att det ger mig merjobb.
Sidonot: en kollega har en Apple watch. Herrejävlar vad irriterande det är att den plingar hela tiden och att han naturligtvis tittar på den så fort han får en notis. De flesta har ju ändå hyfs nog att inte slita upp telefonen hela tiden, men att kolla klockan är lite mer socialt accepterat, men när man gör det en gång i minuten när man har en konversation, ja, då signalerar det inte så lite arrogans...

Ursprungligen av bollman:

Jag tror jag slutligen har insett vad det innebär att bli gammal: jag har tröttnat på smartphones, Apple watch är jag inte ens intresserad att prova, och nästa osx gör mig bara irriterad att det ger mig merjobb.
Sidonot: en kollega har en Apple watch. Herrejävlar vad irriterande det är att den plingar hela tiden och att han naturligtvis tittar på den så fort han får en notis. De flesta har ju ändå hyfs nog att inte slita upp telefonen hela tiden, men att kolla klockan är lite mer socialt accepterat, men när man gör det en gång i minuten när man har en konversation, ja, då signalerar det inte så lite arrogans...

Själv ser jag det som en kul utmaning istället för att bli arg.
Om enheter plingar så håller jag helt klart med, stäng av detta! (Pebble gör det inte).

Undviker dock Android/Apple Watch utan kör med Pebble så man iallafalll kan få acceptabel batteritid (7-10 dagar).
Man slipper känna sig stressad ifall batteriet ska ta slut inom 1-2 dagar, bara att använda och ladda 1 gång/vecka typ.
Det räcker för mig och känns väldigt bra, sen jag fick min Pebble Time Steel så har jag knappt sett på telefonen, finns ingen anledning då alla notifikationer kommer till min Pebble (som har grym batteritid) ändå.

Bevaka tråden