Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa Apple Watch

Tråden skapades och har fått 1631 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Det var inte dåligt! De måste ha en laddning i en budbil i varje stad för att kunna köra ut snabbt.

  • Medlem
  • Hjo
  • 2015-07-22 13:00

Eller också är utleveransen imorgon...:D

Eller också stämmer det...

Senast redigerat 2015-07-22 18:05
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-07-22 19:07

Den skickas ikväll, förflyttas över natten, och körs ut imorgon.

Jag beställde min Apple Watch från Mstores webbutik i måndags. Idag står min orderstatus som "Under behandling" trots att dom lovade leverans inom 1-3 dagar. Trodde dom var ett hyfsat seriöst företag.

Gissa vilka som kommer få ett kasst omdöme på Prisjakt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-07-23 12:34
Ursprungligen av iTiger:

Jag beställde min Apple Watch från Mstores webbutik i måndags. Idag står min orderstatus som "Under behandling" trots att dom lovade leverans inom 1-3 dagar. Trodde dom var ett hyfsat seriöst företag.

Gissa vilka som kommer få ett kasst omdöme på Prisjakt.

O varför beställde du den där och inte direkt från Apple? Det förstår inte jag.

1-3 dagar tills de skickar den, ja. Alltså fortfarande inom ramarna.

Hur tror ni priset kommer att vara närde kommer till de andra butikerna? (För de ska de väl?) kollar man tex iPhone 6 är den mycket dyrare på Apples egna store än tex MediaMarkt eller Elgiganten..

  • Medlem
  • Knivsta
  • 2015-07-24 13:17
Ursprungligen av oscarqrx:

Hur tror ni priset kommer att vara närde kommer till de andra butikerna? (För de ska de väl?) kollar man tex iPhone 6 är den mycket dyrare på Apples egna store än tex MediaMarkt eller Elgiganten..

Tror att elektronikkedjorna kommer pressa priset efter ett tag när "nyheten" lagt sig. Kan ta lite tid men så småningom så.

Ursprungligen av oscarqrx:

Hur tror ni priset kommer att vara närde kommer till de andra butikerna? (För de ska de väl?) kollar man tex iPhone 6 är den mycket dyrare på Apples egna store än tex MediaMarkt eller Elgiganten..

Normalt sett skiljer det ingenting mellan Apple Store och varuhusen. Äldre modell av data eller telefon kanske - inte annars. Såvida du inte kollat med abonnemang. Det är villkoren från Apple på licensierade återförsäljare. Grå import undantaget. Så priset på  Watch - om den kommer till varuhusen - lär vara detsamma.

  • Medlem
  • Knivsta
  • 2015-07-24 18:14
Ursprungligen av adress@mac:

Normalt sett skiljer det ingenting mellan Apple Store och varuhusen. Äldre modell av data eller telefon kanske - inte annars. Såvida du inte kollat med abonnemang. Det är villkoren från Apple på licensierade återförsäljare. Grå import undantaget. Så priset på  Watch - om den kommer till varuhusen - lär vara detsamma.

Ok men det stämmer ju inte med verkligheten, köpte min iPad 2 air för 3999kr när den står för 4695kr på Apple store. Priserna varierar något men den går att hitta för 3999kr lite varstans. Och det gäller wi-fi varianten.

Ursprungligen av flat7:

Ok men det stämmer ju inte med verkligheten, köpte min iPad 2 air för 3999kr när den står för 4695kr på Apple store. Priserna varierar något men den går att hitta för 3999kr lite varstans. Och det gäller wi-fi varianten.

Helt rätt. Ingen regel utan undantag. Råder priskrig på iPad Air 2. Dessutom höjde Apple priserna pga $ kursen - vilket gjorde att skillnaden blev onormalt stor. Har en släkting på Elgiganten som påstår att dom säljer den med förlust. Tittar du på iPhone 6 har det också börjat skilja i pris. Men då har det snart gått ett år efter introduktion. Borde skilja mer nu tycker jag. Kommer väl i och med släpp av nya iPhone efter sommaren.  Watch är alldeles för nysläppt ännu. När mod 2 kommer - går klart priset ned på den
" gamla". Glöm dock inte - det är många länder där den inte är släppt ännu. Så det lär ta tid. I Apple butik måste man fortfarande förbeställa. Andra premium sellers säljer över disk - men mycket begränsat utbud.
Tur att internet finns - så priserna går att kolla numera. ?

  • Medlem
  • Knivsta
  • 2015-07-24 23:34
Ursprungligen av Hjopek:

Eller också är utleveransen imorgon...:D

Eller också stämmer det...

Av bilden framgår texten "kan inte återkallas eller returneras" vad menas med det, att inte ångerrätten gäller eller har det med bokningen att göra? Är sugen på att beställa en klocka jag med men bara om jag har ångerrätt och har möjlighet att testa klockan ordentligt. Apple följer väl svensk lagstiftning om distansavtal och då borde det vara ångerrätt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-07-24 23:36
Ursprungligen av flat7:

Av bilden framgår texten "kan inte återkallas eller returneras" vad menas med det, att inte ångerrätten gäller eller har det med bokningen att göra? Är sugen på att beställa en klocka jag med men bara om jag har ångerrätt och har möjlighet att testa klockan ordentligt. Apple följer väl svensk lagstiftning om distansavtal och då borde det vara ångerrätt.

Texten syftar endast till att du inte kan återkalla eller "returnera" varan i det läget som ordern befinner sig i för närvarande.

Du har alltid 14 dagars ångerrätt på beställd produkt, räknat från dagen du tog emot den. Gillar du inte den så är det bara att returnera den inom den tidsperioden.

  • Medlem
  • Knivsta
  • 2015-07-24 23:37
Ursprungligen av zinned:

Texten syftar endast till att du inte kan återkalla eller "returnera" varan i det läget som ordern befinner sig i för närvarande.

Du har alltid 14 dagars ångerrätt på beställd produkt, räknat från dagen du tog emot den. Gillar du inte den så är det bara att returnera den inom den tidsperioden.

Tack för snabba svaret, det låter toppen! Är du nöjd med din?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-07-24 23:40
Ursprungligen av flat7:

Tack för snabba svaret, det låter toppen! Är du nöjd med din?

Inga problem.

Jag kunde inte vara mer nöjd, köpte också Link Bracelet när klockan väl släpptes i sverige. Fantastisk produkt, både klockan och länken. Skulle aldrig vilja vara utan den nu

Ursprungligen av zinned:

Jag hade Milanese Loop till min tidigare men sålde den, jag tyckte det var irriterande att ständigt under dagen behöva justera bandet då det släpper spänningen lite i taget.

Jag påpekade faktiskt det till säljaren på Apple Store i Täby idag. Han kände helt klart till det - fast inga reklamationer som han sade. Problemet är tydligen med bara en magnet i änden - medans Läderloopen har magneter hela vägen. Det var hans förklaring. Ändå är det Milanesen som är nummer 2 på säljlistan - efter svart sportband. En anledning kan ju vara - för dom som vill ha metall - steget till länken är astronomiskt vad gäller pris. Tror det är en anledning.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-07-27 22:52
Ursprungligen av adress@mac:

Jag påpekade faktiskt det till säljaren på Apple Store i Täby idag. Han kände helt klart till det - fast inga reklamationer som han sade. Problemet är tydligen med bara en magnet i änden - medans Läderloopen har magneter hela vägen. Det var hans förklaring. Ändå är det Milanesen som är nummer 2 på säljlistan - efter svart sportband. En anledning kan ju vara - för dom som vill ha metall - steget till länken är astronomiskt vad gäller pris. Tror det är en anledning.

Det är säkert så, det har du rätt i.

Åhhhh fick tillbaka en helt splajjens AWS igår efter att ha väntat i en och en halv månad på att få den utbytt.

Tänkte sälja den men min fru ville ha den istället, red. anmärkning w00t(???), så nu slipper jag strula runt med försäljning. Skönt.

Min SS tuffar på med sitt fantastiska classic buckle. Har inte bytt mer än när jag tränar. Det är förbannat bra!

Ursprungligen av grenhall:

Åhhhh fick tillbaka en helt splajjens AWS igår efter att ha väntat i en och en halv månad på att få den utbytt.

Tänkte sälja den men min fru ville ha den istället, red. anmärkning w00t(???), så nu slipper jag strula runt med försäljning. Skönt.

Min SS tuffar på med sitt fantastiska classic buckle. Har inte bytt mer än när jag tränar. Det är förbannat bra!

Skönt/roligt att slippa sälja. Förstående fru som hjälpte dig....? och en tanke till den som sålde dig Classic Buckle......?
Nu har jag två att växla mellan - beroende på aktivitet. Läderloopen och Apple Metallänk ( underbar)
Ha det gott.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-07-29 16:39
Ursprungligen av grenhall:

Åhhhh fick tillbaka en helt splajjens AWS igår efter att ha väntat i en och en halv månad på att få den utbytt.

Tänkte sälja den men min fru ville ha den istället, red. anmärkning w00t(???), så nu slipper jag strula runt med försäljning. Skönt.

Min SS tuffar på med sitt fantastiska classic buckle. Har inte bytt mer än när jag tränar. Det är förbannat bra!

Underbart!

Fick min Stainless Steel igår. Sett till mina lagom höga förväntningar är jag jäkligt nöjd. Mycket bättre finish än vad jag trodde, känns mycket "exklusivare" än kompisens "Sport". Funktionaliteten är precis som jag förväntade mig, grymt smidigt med notiser på handleden och slippa slita fram telefonen ur fickan eller springa runt och leta efter den här hemma. Hade den på under morgonens löprunda och det funkade också fint.

Visst är prislappen lite saftig men om den är dyr är ju upp till var och en som köper eller inte, så här långt känner jag nog att den är värd sina pengar.

/Lasse

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2015-07-30 12:14
Ursprungligen av kongomannen:

Fick min Stainless Steel igår.Funktionaliteten är precis som jag förväntade mig, grymt smidigt med notiser på handleden och slippa slita fram telefonen ur fickan.
/Lasse

Samma här.
Jag hade aldrig sett någon Watch i verkligheten tidigare och blev lite förvånad av storleken. Jag köpte 42mm med milanesiska loop och hade nog föreställt mig att den skulle ha varit större, men den är nog ganska lagom. Armbandet är verkligen fint, möjligen inte superskönt att bära.

Kanske en dum fråga men men. Vad kostar den egentligen? Apple Watch Sport 42mm? Var inne på M-store och där sa de att den kostade ca 4500:-. Samma står där på Apples hemsida men att där även tillkommer moms? Så vad stämmer? För som någon skrev innan stämmer inte alltid priserna på Apples hemsida? Så: Vad betalade ni för den när ni köpte den i Apples butik?
PS: kanske blev en onödigt lång text för en så liten fråga, hehe

Momsen ska alltid vara inbakad i priser som vänder sig till konsumenter. Det är den på apple.se om du går in och kollar. 4495 kr ska det vara hur som helst, inklusive moms.

Ursprungligen av oscarqrx:

Kanske en dum fråga men men. Vad kostar den egentligen? Apple Watch Sport 42mm? Var inne på M-store och där sa de att den kostade ca 4500:-. Samma står där på Apples hemsida men att där även tillkommer moms? Så vad stämmer? För som någon skrev innan stämmer inte alltid priserna på Apples hemsida? Så: Vad betalade ni för den när ni köpte den i Apples butik?
PS: kanske blev en onödigt lång text för en så liten fråga, hehe

Priserna på AppleStore stämmer garanterat. Sedan kan det vara en handlare som tar någr kronor mindre. Men priset på Apple stämmer - och är numera alltid inklusive moms och högre dollarkurs. Dessutom på varor som klockor - fri frakt till bostaden.

  • Medlem
  • Knivsta
  • 2015-07-31 02:15

Fick min AW levererad för ett par dagar sedan och blev lite förvånad när den kom hem med postbilen! Beställde genom apple.se och den skickades med TNT express ända till Stockholm där postnord tog över. Frågade chauffören om vad det berodde på och hans förklaring var att TNT ej hittar ordentligt ute på landet....hur som helst så gick det hela smidigt och leveransen kom fram en dag innan beräknat lev.datum.

Klockan då, jo jag gillar den men den känns lite oklar i mjukvaran kan jag tycka. Saknar bra appar och ibland triggar inte Siri på uppmaning. Mycket är bra också, notiser presenteras snyggt och det går smidigt att svara på sms. Kommer nog behålla den.

Nån som vet om man fortfarande måste förhandsboka en när man ska köpa en i butik, eller man kan bara gå in o köpa en nu?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-07-31 09:39
Ursprungligen av oscarqrx:

Nån som vet om man fortfarande måste förhandsboka en när man ska köpa en i butik, eller man kan bara gå in o köpa en nu?

Du bokar en tid på nätet för aktuell butik. Då får du tid att prova och sedan köpa, om du vill.

  • Medlem
  • Knivsta
  • 2015-07-31 10:03
Ursprungligen av oscarqrx:

Nån som vet om man fortfarande måste förhandsboka en när man ska köpa en i butik, eller man kan bara gå in o köpa en nu?

Det går bra att trava in i Apple store Täby utan bokning och köpa en. Det gjorde i alla fall en person senast jag var där.

Ursprungligen av oscarqrx:

Nån som vet om man fortfarande måste förhandsboka en när man ska köpa en i butik, eller man kan bara gå in o köpa en nu?

Enligt Apple hemsida - och dom borde ju veta. Finns många som skrivit på olika forum - att dom inte fått handla - utan att boka tid eller klocka först.

Bevaka tråden