Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Neverwinter Nights för OSX klart!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-28 23:55

Efter tio sorger och åtta bedrövelser (eller hur det nu var) är Neverwinter Nights äntligen klart för OSX. Kolla här.
Det är stort!

  • Oregistrerad
  • 2003-07-29 08:30

Någon som provat nwn tech demot förresten? Jag testade på min tibook 867 och det var fullständigt ospelbart. Hackar och hoppar till förbannelse.

Citat:

Skrevs ursprungligen av nukethenick
Någon som provat nwn tech demot förresten? Jag testade på min tibook 867 och det var fullständigt ospelbart. Hackar och hoppar till förbannelse.

Har du ändrat i grafikinställningarna?

Oh vad trevligt! Jag har spelat en hel del med Linuxklienten. Det är ett fantastiskt spel.

nån som vet när det kommer ut till butikerna?

Det verkar ha landat hos Macoteket nu. Det är väl använda 499:-

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-17 20:32

Inte nog med det! Uppföljaren, som ju bara släppts till PC, funkar tydligen även i Mac!

Detta klippte jag ur Biowares forum:
OMG, what a bunch of grape-flavourd cowards some of you are! If you legally own Mac NWN and a copy of SoU, you are going to be just fine since you aren't hacking any files - unless you call "extracting from a .zip" hacking. But then you would be laughed at.

1. Install Mac NWN

2. Buy SoU for Windows/Linux.

3. Open up the "Data_Shared.zip" file on the SoU CD.

4. Extract all the files. If you use StuffIt, it will put the files in a new folder in some stupid place. Move the files into their appropriate dirs on your Mac NWN install.

5. Open up the "Language_data.zip" file on the SoU CD.

6. Extract all the files. If you use StuffIt, it will put the files in a new folder in some stupid place. Move the files into their appropriate dirs on your Mac NWN install.

7. Open up the "Language_update.zip" file on the SoU CD.

8. Extract "dialog.tlk" into your NWN dir and overwrite the existing one.

9. Run Neverwinter Nights.

10. Neverwinter Nights will prompt you for your SoU CD Key. Enter your SoU CD Key, located on a red piece of paper, lost somewhere inside the box due to Atari bungling the packaging.

11. Blow yer load as you go online and start playing on SoU modules on servers with your Mac.

Confirmed on my buddy's G4. Enjoy. This isn't hacking, folks.
_________________

  • Oregistrerad
  • 2003-08-19 18:43

Grymt värre! fattade inte riktigt allt men får ta mig en närmare titt. Om nån får det att funka, skriv!:D

1
Bevaka tråden