Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gratis app ska skydda mot överfall

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Allone är en kostnadsfri app som förvandlar mobiltelefonen till ett person- och överfallslarm.

Läs hela artikeln här

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-07-30 01:54

Njae, appen är väl tänkt för användning vid överfall?
Ger aningen falsk trygghet, både app och artikelrubrik.

Har jag missat något, eller larmar den endast andra användare av appen?
Blir hen överfallen ryker väl en iPhone direkt väl? Antingen som rånbyte eller för att förhindra kommunikation med polis.

Hitta vänner-appen funkar fint om man vill följa sin partner som är ute på krogen, skicka position går blixtsnabbt med imessage eller via facebook-appen som dessutom finns till fler plattformar.

Övertyga mig gärna varför jag ska ladda ner Allone.

Hej Reboot81!
Ifall jag förstår dig rätt undrar du ifall någon person som vill överfalla någon typ misshandel eller värre, skulle vilja använda Allone för att göra detta. Enligt all statistik och undersökningar vill dessa människor oftast hitta sina offer i ett utsatt läge, oftast själva och på platser med lite människor.
Ifall dom hade installerat Allone och skulle dra Main Alarm skulle kanske tio tjugo människor komma eller observera platsen, med funktioner som foto, video och ljud upptagning från Allone.
Alla dessa är dessutom verifierade genom systemet och det vore det ett väldigt dumt sätt att försöka hitta ett offer.
På våran hemsidan kan du läsa hur dess tre olika funktioner MainAlarm, WatchMe och MyAlarms är utformade för att skapa optimal trygghet med mobilen som verktyg.
Hör gärna av dig om du har fler frågor eller funderingar på [email protected]
Med vänliga Hälsningar Filippa

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-07-30 10:59

Kräver den Facebook? Då går den fetbort!

Ursprungligen av kenjon:

Kräver den Facebook? Då går den fetbort!

Hej Kenjon!
Just nu finns appen tillgänglig via facebook. Det kommer bli möjligt längre fram att ladda ner den utan att använda facebook!

Med Vänliga Hälsningar
Filippa Krämer

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-07-30 14:20

Nej jag tror du missförstod mig (jag uttryckte mig lite luddigt).
Är appen alltid igång i bakgrunden, eller måste man hålla den levande i bakgrunden? Missförstå mig inte, jag tycker om iden att hjälpa andra men då måste väl det finnas tillräckligt med användare i närheten?

PS. Er hemsida/app är tämligen svår att googla fram (kanske eftersom den är såpass ny). DS.

Synd bara att GPS i iPhone är så ickerobust och har så usel precision - testa Apples egen app Hitta vänner så fattar ni vad jag menar. Det är bara i TV-serier sådant här funkar på riktig :D.
Om man över huvud taget får info från den iPhone man vill veta positionen så är precisionen oanvändbar i tätorter - på landsbygden kan det funka. Eftersom nästan alla bor urbant så blir systemet en kuriosa - inget man kan lita på när det gäller.
Men, men - bättre än ingenting. Min 10årings iphone är utdelad till min Hitta vänner - ibland får jag kontakt - ibland inte. Precisionen visar ungefär var hon befinner sin (när jag fått kontakt) - plus minus ett par kvarter. I vilket hus hon är kan man absolut inte veta. Men på landet eller i "naturen" (en stor park t.ex.) kanske man kan leta upp henne IRL. Tyvärr inget för städer - där nästan alla människor bor och där nästan alla brott sker.

Ursprungligen av reboot81:

Nej jag tror du missförstod mig (jag uttryckte mig lite luddigt).
Är appen alltid igång i bakgrunden, eller måste man hålla den levande i bakgrunden? Missförstå mig inte, jag tycker om iden att hjälpa andra men då måste väl det finnas tillräckligt med användare i närheten?

PS. Er hemsida/app är tämligen svår att googla fram (kanske eftersom den är såpass ny). DS.

Hej!
Ja så är det, appen är alltid igång från det att du har laddat ner den. Dubbelkolla så att du har dina platstjänster påslagna eftersom appen kräver det. Precis som du nämner kräver funktionen Main Alarm att vi blir många användare så att vi alla kan hjälpa och bli hjälpta i en utsatt situation. När vi släppte appen hade vi inställningar på dem 10 närmsta Allone användarna skulle få ett larm om någon drar sitt Main Alarm, nu när vi börjar bli fler som laddar ner appen kommer vi ändra inställningar och då beroende från vart i från man drar sitt Main Alarm ha till exempel en radie på 1 mil och dem som befinner sig inom den radien kommer då få en notis om en person skulle behöva bli hjälpt.
Vad roligt att du delar vår vision om att hjälpa andra.
Angående hemsidan är det precis som du säger, den är såpass ny. Söker du på appen allone så ska vi hamnat högst upp nu på Appstore:) Tack för din feedback.
Var detta svaret på dina frågor?
Med vänliga hälsningar
Filippa Krämer
Allone

1
Bevaka tråden