Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp behövs i Malmö - Har mycket Apple-saker jag behöver bli av med

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

OK detta blir lite långt och säkerligen lite konstigt.. men så måste det bli.. OBS jag kan inte lägga mycket tid på att svara på en massa frågor, kunde utan tvekan snacka timmervis om det, men det är bara inte möjligt nu p.g.a. min situation. Snälla låt bli skriva massa dumma kommentarer och saker som gör detta svårare för mig!
Hej!

Jag har en källare full med vintage Apple prylar. Måste nu bli av med allt p.g.a. utlands-flytt. Jag är en hoarder, och sparat på mycket genom åren och har problem att ta itu med det.. Vet inte var jag ska vända mig eller hur det ska gå till.. men igen MÅSTE fixas nu.

Jag vill helst bli av med allt samtidigt, vill inte sälja det finaste och vara tvungen att köra massa till skroten. (berätta INTE för mig om ni har dessa planer)

Jag kan inte ge en komplett lista men det finns,

Samling av bärbara, 2 stycken 1400, en duo 230, Wallstreet ibook och 3-4 andra som jag glömt. De flesta fungerande
Gissningsvis 10-20 beige burkar, en plus, en classic, Performas, LCs, flera II/c/cx.
ett antal G4or och en G5a som fortfarande är i bruk kan också följes med
ett par stycken eMac
externa CD enheter, Skrivare 2-3 Cinema Display -

Sen finns det mycket mjukvaror OS etc. på diskett och CD DVD några rariteter som promoskivor från Apple och såg även en Apple branded original tom inspelningsbar DVD inplastat.

några Apple tavlor (promotional posters)

Tangentbord, mus, massor av kablar/adapterar/nätdelar mm.

några tillbehörs-kit som följde med datorerna med manualer cd's tangentbord mus etc. både komplett och mindre komplett.

Finns några Apple original reservdelar i original kartonger.

Det finns en massa kartonger (tomma men ibland med orignala tillbehör) till iPod, iPhone, Mac.

Så att ni förstår... det ger mig ångest att ens tänka efter vad som är där, och vill att den kommer till någon som uppskattar prylarna.. Jag vet att det finns nu och kommer finnas mer värde i framtiden.

Sprid gärna detta, värsta fall sparar jag på några saker och kör resten till tippen motvilligt.

Jag är också öppen för någon som vill samarbeta med att gå genom och sälja sakerna styckevis och dela på vinsten till exempel. Eller annat förslag.

Senast redigerat 2015-07-30 13:42

1. Hur långt fram i tiden ligger utlandsflytten? Hur vi ska ställa oss till dina förslag (t.ex förslaget om sortering och styckevis försäljning) varierar ju om vi pratar dagar, veckor eller månader.

2. Om någon kan tänka sig att ta alltihopa - är du ute efter att sälja eller skänka ?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-07-30 13:34

Hej!

Jag skulle vara mkt intresserad av alla dina bärbara främst.
Tror du man kan få in allt i en Toyota Corolla

Och jag skulle vara intresserad av t.ex Classic och Plus. Kanske ett par tangentbord och adaptrar (beroende på vilka modeller det är). Och tavlorna.

Blir nog svårt att ta allt i en bil. Men kanske en samordnad hämtning, @Zoltrix ?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-07-30 14:00

Javisst, vi vill ju ha olika saker ändå du och jag.
Kan vara intresserad av något mer givetvis när man ändå är där.
Kanske vi kan samordna en dag och hämta allt där?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Och jag skulle vara intresserad av t.ex Classic och Plus. Kanske ett par tangentbord och adaptrar (beroende på vilka modeller det är). Och tavlorna.

Blir nog svårt att ta allt i en bil. Men kanske en samordnad hämtning, @Zoltrix ?

mer info och bättre bilder.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

1. Hur långt fram i tiden ligger utlandsflytten? Hur vi ska ställa oss till dina förslag (t.ex förslaget om sortering och styckevis försäljning) varierar ju om vi pratar dagar, veckor eller månader.

2. Om någon kan tänka sig att ta alltihopa - är du ute efter att sälja eller skänka ?

1. Jag åker iväg den 7/8.. alltså dagar.. hyran är betald på förrådet dock en månad eller två tror jag.. och jag kan ordna tillgång, men måste göra en deal innan ju.

2. Blir jag tvungen att skänka bort så plockar jag ut själv det som är bäst och övertalar någon att hålla den till mig i några år då värdet går upp ju.. om man sålde sakerna för några tior styck hade det ändå blivit ganska många tusenlappar. Mycket säljbart, bara att jag orkar inte / har mycket svårt att göra det, och hinner inte. Har sålt en del saker förre gången jag var här och det gick väldigt bra på Tradera. flera hundralappar för småsaker som äldre versioner av OS...

Det går inte i en vanlig bil.. man skulle behöva köra flera gånger.

och det är nog ingen Plus, det är en SE30 såg jag nu.. har en massa Mac tidningar med.. både svenska och utländska MacFormat, MacWorld mm.. CD till MacFormat ska vara där någonstans också, men kan inte lova.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-07-30 19:07

Ok, men kan jag komma och fylla hela Toyotan så mkt det går bara.
Jesper vill ju oxo ha lite saker, kanske tillsammans så tar vi allt ändå.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-07-30 20:34
Ursprungligen av Zoltrix:

Ok, men kan jag komma och fylla hela Toyotan så mkt det går bara.
Jesper vill ju oxo ha lite saker, kanske tillsammans så tar vi allt ändå.

Jag får känslan av att TS vill ha en slant för sina prylar och tömma utrymmet fullständigt och slippa bekymra sig i nära framtid man kan nog inte då bara åka dit och plocka russinen ur kakan och lämna kvar skiten, då räcker nog inte en toyota för ändamålet utan snarare en mindre lastbil

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-07-30 21:11

Då kommer jag med en större bil istället

Ursprungligen av cubeis:

Jag får känslan av att TS vill ha en slant för sina prylar och tömma utrymmet fullständigt och slippa bekymra sig i nära framtid man kan nog inte då bara åka dit och plocka russinen ur kakan och lämna kvar skiten, då räcker nog inte en toyota för ändamålet utan snarare en mindre lastbil

Ursprungligen av Zoltrix:

Då kommer jag med en större bil istället

Och om du då kan tänka dig att släppa några av sakerna till mig, så får du gärna höra av dig här, när ni kommer överens om en tidpunkt för hämtningen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-07-30 22:11

Ok, väntar bara på svar nu från TS

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Och om du då kan tänka dig att släppa några av sakerna till mig, så får du gärna höra av dig här, när ni kommer överens om en tidpunkt för hämtningen.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Och om du då kan tänka dig att släppa några av sakerna till mig, så får du gärna höra av dig här, när ni kommer överens om en tidpunkt för hämtningen.

Ursprungligen av Zoltrix:

Ok, väntar bara på svar nu från TS

Då får ni komma hit och titta och ge ett bud på rubbet helt enkelt.. jag är något desperat, något generös, mycket principfast, släpper inte det till någon som inte ser ett värde i det. Cubis var 100% rätt.. tack för det, annars hade jag trott att jag skrivit för otydlig för någon att fatta.. fått flera som vill bara ha SE-30 till exempel..

Har du någon originallåda till iPod video med det där lilla skyddet som man får till? Köper gärna hela lådan isådanafall, gärna om skyddet är svart, kan även tänka mig att köpa en originalbox för en svart iPod classic 160GB om det finns! Jag betalar självklart frakt!

Jag kan betala med swish så det blir en så snabb affär för dig som möjligt!

1
Bevaka tråden