Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Watch - Band & länkar

Tråden skapades och har fått 249 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av grenhall:

Nytt armband från Pad & Quill:

http://www.padandquill.com/apple-watch-access...

Pad & Quill är mina favoriter när det gäller ipadskal även om jag inte köpt något av deras produkter än

Ursprungligen av grenhall:

Nytt armband från Pad & Quill:

http://www.padandquill.com/apple-watch-access...

Man ser att det är kvalitet. Läckra färger. Undrar hur lång tid det tar innan 3:e part löser det med integrerade ändlänkar som Apple original. Skulle vara beredd att betala en hundring extra för det.

Ursprungligen av zinned:

På tidigare rekommendation, en bra sådan, så bör vi nog dela upp diskussionerna om Apple Watch och dess tillbehör i separata trådar nu. Speciellt då en svensk release av klockan står för dörren och lär generera en hel del mer trafik på ämnet

Så kör hårt! Här diskuterar vi de band och länkar som finns tillgängliga till Apple Watch, original så som tredjeparts.

Någon som har tips på en billigare version av läder loopen?!

Eller andra bra tips på prisvärda band?

Ursprungligen av sandpappa:

Någon som har tips på en billigare version av läder loopen?!

Eller andra bra tips på prisvärda band?

Närmast finns det i alla färger på Tradera. Sök på Apple Watch. Men när man har ett original - så tycker jag det ser " så där ut" Sedan skall man komma ihåg funktionen med flera magneter på originalet. Sist men inte minst - kvalite'n på lädret. Insida och framsida. Jag skulle inte köpa det. 1595kr för originalet är värt vartenda öre. Tyvärr. Man får vad man betalar för. Gäller dom flesta 3:e parts tillbehör. Många är vinsom gjort misstagen under ca 3 månaders tid. Ta lärdom. Kolla på avdelningen för tillbehör på forumet.
Lycka till. ?

  • Medlem
  • Borlänge
  • 2015-08-06 08:11

Någon som är intresserad av att byta ett armband? Jag har en svart läderloop storlek L, som är för stort för min handled. Använd drygt 1 månad totalt.

Jag köpte en röd läderloop av 3:e part på Ebay, samma variant som de flesta kopiorna är. Betalade cirka 300:- med frakt. Jag blev väldigt förvånad över hur bra läderloopen faktiskt var. Som jämförelse har jag även varit inne i Apple Store och testat en original. Har haft den cirka 2 veckor nu och den fungerar kanon. Starka magneter, lätta att få av och på klockan. Det enda negativa som må vara är att loopen inte är 100% jämn kring infästningen i klockan. Men när jag använder den varje dag är det ingenting jag tänker på

Gärna en bild och länk också. Adaptern brukar vara ett problem - att dom glappar. Ett annat när det gäller läder - färgen bleknar/lossnar ganska snart. Naturligtvis skillnad i kvalité på läder - men det kan man ju köpa för en 5:e del av priset. Annars är det nog bara den dyra metallänken dom inte lyckats kopiera. ?

Länkbit till 38 mm svart stållänk

Är det någon som har en svart separat länkbit till 38 mm att sälja? Många behöver ju förkorta men jag behöver förlänga min länk med en bit.

Såg nyligen på nätet någon som sålde länkbitar svart - men minns inte om det var 38 eller 42 mm.
Har du googlat runt. Dom vill nog ha ganska bra betalt per länk - med tanke på vad armbandet kostar.
Tycker nog att det skulle finnas möjlighet att köpa på Apple. Du kan ju inte vara den ända som behöver förlänga - eller inte köper länken,på grund av det.
Själv har jag stål och 42 mm. Har tagit av 3 länkar - men skulle nog inte göra mig av med dom. Vill man i framtiden återställa till original - behövs dom. Önskar dig lycka till på nätet. ?

Kopia vs Original

Kopian kostar 699kr och originalet 1595kr. Utan att ha känt på kopian - så tror jag ändå jag gjorde rätt som köpte Apple Läder Loop original. Ser ni vilken som är kopia resp original ? ?

Beställde från den här säljaren http://www.ebay.com/itm/141714670274?_trksid=p2060353.m2749.l2649&var=440842801340&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT nu verkar det som att det är något dyrare...

Ursprungligen av adress@mac:

Såg nyligen på nätet någon som sålde länkbitar svart - men minns inte om det var 38 eller 42 mm.
Har du googlat runt. Dom vill nog ha ganska bra betalt per länk - med tanke på vad armbandet kostar.
Tycker nog att det skulle finnas möjlighet att köpa på Apple. Du kan ju inte vara den ända som behöver förlänga - eller inte köper länken,på grund av det.
Själv har jag stål och 42 mm. Har tagit av 3 länkar - men skulle nog inte göra mig av med dom. Vill man i framtiden återställa till original - behövs dom. Önskar dig lycka till på nätet. ?

Tackar men försökt förgäves med Apple.

Ursprungligen av goranolander:

Tackar men försökt förgäves med Apple.

Har du kollat /skrivit på deras supportforum. Har svårt att tro att frågan inte kommit upp.

Ursprungligen av adress@mac:

Har du kollat /skrivit på deras supportforum. Har svårt att tro att frågan inte kommit upp.

Har till och med pratat med dom men de hade inga.

En anledning till att vi inte sett några kopior på länkarmbandet till  Watch (ännu) kan vara alla patent på detta - även i Kina.
http://www.patentlyapple.com/patently-apple/2...

  • Medlem
  • Forserum
  • 2015-08-07 21:17

Jag söker ett skydd för min Apple Watch. Det ska täcka både skärmen och ramen runtomkring. Jag är medveten om att jag inte kommer bibehålla funktionerna på skärmen då men det är det värt eftersom skyddet är viktigt på mitt jobb som är i extrema miljöer ibland.

Har ni några bra förslag?

Ursprungligen av Dr_Mugg:

Jag söker ett skydd för min Apple Watch. Det ska täcka både skärmen och ramen runtomkring. Jag är medveten om att jag inte kommer bibehålla funktionerna på skärmen då men det är det värt eftersom skyddet är viktigt på mitt jobb som är i extrema miljöer ibland.

Har ni några bra förslag?

Finns en det om det hör på forumet. Kolla inlägg #33 på http://www.99mac.se/forum/p/2246276

Köpte precis: http://www.ebay.com/itm/Butterfly-Lock-Link-B...

Ser bra ut. Kopia men kanske känns bättre än att lägga 5k.

Vad tror ni?

Mvh

Ursprungligen av adress@mac:

Finns en det om det hör på forumet. Kolla inlägg #33 på http://www.99mac.se/forum/p/2246276

Käkat kräftor?

Ursprungligen av CekariYH:

Käkat kräftor?

För tidigt. Slutet på augusti. Surströmming " äter" jag inte, ?

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2015-08-13 09:34

En liten fundering: När jag har laddat min Watch har jag märkt att den magnetiska laddaren lätt drar åt sig den Milanesiska loppen också. Finns det någon risk i detta? Magnetism + elektricitet, elektricitet i armbandet osv? eller är det bara jag som är nojig?

Ursprungligen av Måns97:

En liten fundering: När jag har laddat min Watch har jag märkt att den magnetiska laddaren lätt drar åt sig den Milanesiska loppen också. Finns det någon risk i detta? Magnetism + elektricitet, elektricitet i armbandet osv? eller är det bara jag som är nojig?

Har du laddaren liggande på bordet bara så loopen går under laddaren sas? Med ett ställ slipper man ju denna grej vanligtvis.
Tyvärr kan jag inte tillräckligt vad gäller din fråga för att vara till nån hjälp, men "tror" inte det ska vara nån fara.
Om du är orolig kan du ju som säkerhetsåtgärd lägga en lite tjockare skumgummi, plast eller gummilapp mellan loopen och laddaren så länge.

Tillägg: Har du den på ett ställ kan man ju kanske göra en lite snygg distans på baksidan som håller loopen ifrån laddaren också.

  • Medlem
  • International user
  • 2015-08-13 14:40

Tänkte köpa ett läderband häromdagen, men herregud vad det glider omkring.
Blev en mesh, har inte det problemet med att den ändrar sig under dagen. Gummit sitter dock fortfarande skönast.

Ursprungligen av daviden:

Tänkte köpa ett läderband häromdagen, men herregud vad det glider omkring.
Blev en mesh, har inte det problemet med att den ändrar sig under dagen. Gummit sitter dock fortfarande skönast.

Klart intressant. Hur menar du att det " glider omkring" . Var det originalet Classic - eller ?
Vad är en mesh - för en som inte hänger med ?

Ursprungligen av Måns97:

En liten fundering: När jag har laddat min Watch har jag märkt att den magnetiska laddaren lätt drar åt sig den Milanesiska loppen också. Finns det någon risk i detta? Magnetism + elektricitet, elektricitet i armbandet osv? eller är det bara jag som är nojig?

Tror heller inte det är ngt problem med Milanesen. Det är ju bara sista biten som har magnet. Om man jämför med LäderLoopen som har flera magneter. Känns dessutom starkare. Min laddare sitter dessutom i metallstället från TwelveSouth. Borde Apple tänkt på i så fall.

Så, min kina kopia anlände och jag är nöjd. Vad tycks?

Varför bilden blev vänd har jag ingen aning om.

Ursprungligen av _empty:

Så, min kina kopia anlände och jag är nöjd. Vad tycks?

Varför bilden blev vänd har jag ingen aning om.

Gärna ett par bilder till som visar låset under - och insidan på armbandet. ?

Ursprungligen av _empty:

Så, min kina kopia anlände och jag är nöjd. Vad tycks?

Varför bilden blev vänd har jag ingen aning om.

Ser bra ut men som adress@mac sa, lite fler bilder från olika vinklar vore kul.
Om du fotat med iPhone så kan vinkeln/lutningen av den få för sig att vrida bildinfot om porträtt eller landskapsläge.

Här kommer lite bilder! Simpelt byta ut länkarna med verktyg man fick till.

Har klämt på riktiga link bracelet och märker typ ingen skillnad förutom i spännet.

Mycket nöjd!

Ursprungligen av adress@mac:

Gärna ett par bilder till som visar låset under - och insidan på armbandet. ?

Ursprungligen av CekariYH:

Ser bra ut men som adress@mac sa, lite fler bilder från olika vinklar vore kul.
Om du fotat med iPhone så kan vinkeln/lutningen av den få för sig att vrida bildinfot om porträtt eller landskapsläge.

Ursprungligen av _empty:

Så, min kina kopia anlände och jag är nöjd. Vad tycks?

Varför bilden blev vänd har jag ingen aning om.

Det ser snyggt ut

Bevaka tråden