Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

spider 3 högtalare

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2015-07-29 19:36

Hej
Har en spider 3 högtalare hemma som jag vill koppla in mobilen till för att få gött ljud!

Funkar tyvärr inte... det funkar dock i 1 sekund i ögonblicket jag stänger av den.

Min brors som är likadan fast mindre funkar det på. Då undrar jag nu... vad är då denna orsak?

Tackar ödmjukast för svar

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-07-29 19:54

Vilken mobil? Vilken högtalare? Hittar inget på prisjakt/google när man söker på "spider 3". Är det det bluetooth du vill ansluta med? Fungerar det bra eller inte bra med din brors mobil och högtalare?

  • Medlem
  • 2015-07-29 20:00
Ursprungligen av reboot81:

Vilken mobil? Vilken högtalare? Hittar inget på prisjakt/google när man söker på "spider 3". Är det det bluetooth du vill ansluta med? Fungerar det bra eller inte bra med din brors mobil och högtalare?

Är som spider 4, men en tidigare modell som slutat att produceras tror jag. Jag ansluter vi en ingång som heter "mp3/cd IN".
Enligt manualen ska det bara vara att plugga in och köra(vilket det är i min brors högtalare )
Det fungerar med alla mobiler i hans högtalare och det är jättebra ljud i den dessutom.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-07-29 21:11

Kan det vara så att det är en Spider IV från Line6 du har???

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-07-29 21:16

Vad är "alla mobiler"? Vad har du för mobil? Hur ansluter du? (Vilken sladd?) Vet du (har du provat den förut?) att den fungerar? Fungerar vanliga hörlurar i din mobil?

  • Medlem
  • 2015-07-29 21:18
Ursprungligen av reboot81:

Kan det vara så att det är en Spider IV från Line6 du har???

Jag tror inte det.
Om det nu är min manual som ligger på golvet brevid här, så står det spider III på den.

Om det nu ändå är en spider IV, hur löser jag det?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-07-29 21:27
Ursprungligen av EricF:

Jag tror inte det.
Om det nu är min manual som ligger på golvet brevid här, så står det spider III på den.

Om det nu ändå är en spider IV, hur löser jag det?

Prova att sätta en AUX-sladd i hörlursuttaget på mobilen, spela musik och se till att strömmen är på. Och skruva upp volymen på båda enheter.

Funkar inte det så får du antingen maila över en tankeläsningsapparat eller lägga upp bilder på hur grejjerna ser ut för jag kan gissa mig fram.

  • Medlem
  • 2015-07-29 21:31
Ursprungligen av reboot81:

Prova att sätta en AUX-sladd i hörlursuttaget på mobilen, spela musik och se till att strömmen är på. Och skruva upp volymen på båda enheter.

Funkar inte det så får du antingen maila över en tankeläsningsapparat eller lägga upp bilder på hur grejjerna ser ut för jag kan gissa mig fram.

Har testat allt av avanstående :/

Provat en annan kabel?

Och svara gärna på frågorna du fick i inlägg 5.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-07-30 09:20
Ursprungligen av EricF:

Har testat allt av avanstående :/

Och hur gick det? Fick du något ljud i lurarna?

  • Medlem
  • 2015-07-30 09:25
Ursprungligen av kenjon:

Och hur gick det? Fick du något ljud i lurarna?

Tyvärr inte :/
Det är en förstärkare som är ca, 50×35 stor

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-07-30 10:06

Du berättar inte hela historien
Du började med mobil och högtalare, nu kommer det en förstärkare...
Var har du musiken, hur vill du spela den? Hur är det kopplat för att få den till Spider 3 (som klarar både BT och kabel?)?

Att ignorera majoriteten av de motfrågor och kontrollfrågor man får, är en säker väg mot att inte få hjälp alls i fortsättningen...

Ursprungligen av kenjon:

...Du började med mobil och högtalare, nu kommer det en förstärkare...

Det är inga nya förutsättningar. Det är samma pryl som avses.

En Line 6 Spider III är väl egentligen en gitarrförstärkare. Men den har en CD/MP3/AUX-ingång, och kan ju därför användas som högtalare, t.ex för en mobiltelefon.

  • Medlem
  • 2015-07-30 10:19
Ursprungligen av kenjon:

Du berättar inte hela historien
Du började med mobil och högtalare, nu kommer det en förstärkare...
Var har du musiken, hur vill du spela den? Hur är det kopplat för att få den till Spider 3 (som klarar både BT och kabel?)?

Ursäkta, jag kallar högtalare och förstärkare för samma sak (förlåt om det skapat förvirring)
Musiken spelar jag från min mobil via spotify eller vanliga musikspelaren.den klarar endast kabel, inte bluetooth. Det som jag testat nu och som står i manualen är att använda en sladd med 3.5mm i båda ändar, vilket funkar på min brors "förstärkare".

  • Medlem
  • 2015-07-30 10:21
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Det är inga nya förutsättningar. Det är samma pryl som avses.

En Line 6 Spider III är väl egentligen en gitarrförstärkare. Men den har en CD/MP3/AUX-ingång, och kan ju därför användas som högtalare, t.ex för en mobiltelefon.

Ja precis,
Ursäkta om jag inte svarat. Men hade inte fått nått meddelande om att du skrivit.
Jag uppskattar mer än gärna all hjälp jag kan få

Ursprungligen av EricF:

...Men hade inte fått nått meddelande om att du skrivit....

Det är inte bara min fråga det gäller. Du har flera andra obesvarade frågor, t.ex från inlägg 5.

Läs nu igenom hela tråden, och svara på alla frågor du har fått. Annars kommer vi inte längre i ärendet.

Ursprungligen av EricF:

...Jag uppskattar mer än gärna all hjälp jag kan få

Det märks inte att du uppskattar hjälpen när du struntar i majoriteten av frågorna du får.

  • Medlem
  • 2015-07-30 10:37
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Att ignorera majoriteten av de motfrågor och kontrollfrågor man får, är en säker väg mot att inte få hjälp alls i fortsättningen...

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Det är inga nya förutsättningar. Det är samma pryl som avses.

En Line 6 Spider III är väl egentligen en gitarrförstärkare. Men den har en CD/MP3/AUX-ingång, och kan ju därför användas som högtalare, t.ex för en mobiltelefon.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Det är inte bara min fråga det gäller. Du har flera andra obesvarade frågor, t.ex från inlägg 5.

Läs nu igenom hela tråden, och svara på alla frågor du har fått. Annars kommer vi inte längre i ärendet.

Det märks inte att du uppskattar hjälpen när du struntar i majoriteten av frågorna du får.

Ursäkta sa jag.
Men jag har fortfarande inte fått något om att ni skrivit.
Jag sitter så mycket jag kan vid datorn och försöker få hjälp men via mobilen får jag mail om erat meddelande så sent tydligen att ni hinner bli förbannad.
Du behöver inte hetsa upp dig.

Ursprungligen av EricF:

...Men jag har fortfarande inte fått något om att ni skrivit...

Om det har kommit meddelanden eller ej, borde inte ha så stor betydelse.

Det är ju bara att kolla igenom tråden lite, innan du skriver nya inlägg, så hade du sett att det har kommit in frågor. För du har ju faktiskt varit här och skrivit flera inlägg sedan frågorna ställdes.

Ursprungligen av EricF:

...så sent tydligen att ni hinner bli förbannad.
Du behöver inte hetsa upp dig.

Jag är inte förbannad eller upphetsad. Möjligtvis lite lätt irriterad.

- Jag bara ber dig att läsa igenom tråden och svara på de frågor du har fått.
- Och jag påpekar att vi nog inte kommer längre, förrän du har gjort detta. Och jag har inte begärt att det ska ske omedelbart, utan du kan göra det i din egen takt.
- Och jag påpekar att folk förmodligen kommer att tröttna på att försöka hjälpa till, när frågeställaren verka strunta i tipsen.

Om du tolkar detta som att någon blir förbannad och hetsar upp sig, så ska du nog fundera på var din egen stressnivå ligger just nu (=du överreagerar)

Jag har ju t.o.m hjälpt dig genom att svara på någon motfråga som berodde på missförstånd. (se inlägg 12 och 14)

Senast redigerat 2015-07-30 11:19

Och för att visa att jag inte är förbannad eller upphetsad, så ska jag lugnt och stilla fortsätta att ställa frågor:

- Har du provat med din telefon och din kabel i din brors förstärkare?
- Har du provat med din brors telefon och din brors kabel i din förstärkare?

Genom att prova olika kombinationer på det sättet, så kan man förhoppningsvis dra slutsatser om vilken komponent som är den felande länken.

  • Medlem
  • 2015-07-30 12:25
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Och för att visa att jag inte är förbannad eller upphetsad, så ska jag lugnt och stilla fortsätta att ställa frågor:

- Har du provat med din telefon och din kabel i din brors förstärkare?
- Har du provat med din brors telefon och din brors kabel i din förstärkare?

Genom att prova olika kombinationer på det sättet, så kan man förhoppningsvis dra slutsatser om vilken komponent som är den felande länken.

Testat allt detta

Ursprungligen av EricF:

Testat allt detta

Du funderade inte på att berätta resultatet av de testerna?

Och du funderade inte på att äntligen svara på de där gamla frågorna som fortfarande står obesvarade?

Du verkar inte vara speciellt intresserad av att faktiskt komma fram till en lösning på problemet.

1
Bevaka tråden