Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Starta avstängd iPad utan avstängningsknappen, hur?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det möjligt att starta en avstängd iPad om avstängningsknappen är sönder (dvs den smala knappen på överkanten).

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-07-29 01:37
Ursprungligen av Chaosstar:

Är det möjligt att starta en avstängd iPad om avstängningsknappen är sönder (dvs den smala knappen på överkanten).

Inte vad jag vet.
Men...
Om den är avstängd för att batteriet tog slut så startar den väl automatiskt när den fått ladda en stund?
Och om den är avstängd för att den stängts av med avstängningsknappen så... funkar avstängningsknappen?
Eller gick knappen sönder efter att den stängdes av?

Knappen är sönder och de stängde av den med hjälp av assisitive touch.

Prova med att ladda den som InhoX skriver. Då borde den starta igen. Jag testade nyss på min iPhone. Slog av den, satte den i laddning och då startar den upp

Och om vanlig laddning mot förmodan inte skulle fungera, testa att ansluta den till en dator.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-07-29 12:05
Ursprungligen av Chaosstar:

Knappen är sönder och de stängde av den med hjälp av assisitive touch.

Ja, jag tänkte att det kunde varit så, men själv hittar jag inte hur man kan stänga av via AssistiveTouch. (iOS 8.4, iP5s) Egen favorit?

Du trycker på "Lås skärm" länge så kommer stäng av regeln fram.

Ska testa det med att ladda den då jag är där nästa gång.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-07-29 19:33
Ursprungligen av Chaosstar:

Du trycker på "Lås skärm" länge så kommer stäng av regeln

Sedär! Det var ju inte ett helt självklart ställe att gömma funktionen.

Tillägg: får rätta mig själv, det är ju naturligtvis helt logiskt eftersom det motsvarar funktionen på den fysiska lås/av/på-knappen!

1
Bevaka tråden