Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Apple skrotar planer på liten Iphone

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple lägger ner planer på att tillverka en mindre telefonmodell kallad Iphone 6C med 4-tumsskärm, enligt en ny rapport.

Läs hela artikeln här

Jag kör iPhone 6 idag, men kommer garanterat byta när en iPhone på runt 4" kommer med Touch ID.

Om apple inte släpper en ny 4"-iphone (helst en ny c-modell) i höst haffar jag nog en nygammal 5s istället och sedan kanske en till som reserv.
Iphone 6?! Högst troligen aldrig i livet..

Större än 4" köper jag inte så jag fortsätter men min iPhone 5c. Om Apple fortsätter sälja stora telefoner i framtiden så får jag helt enkelt leta vidare efter annat.

Ursprungligen av Alt Ego:

Större än 4" köper jag inte så jag fortsätter men min iPhone 5c. Om Apple fortsätter sälja stora telefoner i framtiden så får jag helt enkelt leta vidare efter annat.

Du får nog bunkra upp.

Ursprungligen av Redaktionen:

Apple lägger ner planer på att tillverka en mindre telefonmodell kallad Iphone 6C med 4-tumsskärm, enligt en ny rapport.
Läs hela artikeln här

Tycker det är lite synd om Apple inte kommer släppa någon mindre telefon igen, föredrar själv liksom många mobilanvändare telefoner med större skärmar runt 5" men Apple borde helt klart kunna erbjuda mindre alternativ än 6 och 6+. Speciellt med tanke på att väldigt många Android-tillverkare erbjuder många olika storleksmodeller. Men Apple kanske tänker sig att behålla 5:an i sortimentet och kanske till och med kommer modernisera dessa istället?

Vilka planer?

Ursprungligen av pushloop:

Vilka planer?

Fråga Timothy som verkar ha uppgifter om det?
Återkom gärna sen om han svarar.

Jag vet inte om jag förstod texten rätt, men är Apple rädda att konsumenterna VILL ha en mindre skärm, men väljer att inte tillverka en sådan för att iPhone 6 (med större skärm) skulle sälja sämre isåfall? Det är ju isåfall att inte ge konsumenterna vad dem vill ha, utan att producera telefoner som folk INTE vill ha?

Ursprungligen av Segas:

Jag vet inte om jag förstod texten rätt, men är Apple rädda att konsumenterna VILL ha en mindre skärm, men väljer att inte tillverka en sådan för att iPhone 6 (med större skärm) skulle sälja sämre isåfall? Det är ju isåfall att inte ge konsumenterna vad dem vill ha, utan att producera telefoner som folk INTE vill ha?

De vill producera och sälja de telefoner som ger mest klirr i kassan. Vilka som gillar vilken skärmstorlek är en sekundär omständighet.

Hurvida en strategi som bygger på att endast erbjuda dyrare telefoner verkligen fungerar låter jag vara osagt.
Jag har dock fått uppfattningen att Apple har svårt att matcha tillverkning mot efterfrågan. Då verkar det väl faktiskt rimligt att sikta på de dyraste i första hand, men antagande att de har störst marginal?

Ursprungligen av gabriela:

De vill producera och sälja de telefoner som ger mest klirr i kassan. Vilka som gillar vilken skärmstorlek är en sekundär omständighet.

Hurvida en strategi som bygger på att endast erbjuda dyrare telefoner verkligen fungerar låter jag vara osagt.
Jag har dock fått uppfattningen att Apple har svårt att matcha tillverkning mot efterfrågan. Då verkar det väl faktiskt rimligt att sikta på de dyraste i första hand, men antagande att de har störst marginal?

Jag är helt med på det, men det faktum att många faktiskt tycker att telefonerna börjar bli för stora gör det märkligt att Apple, som är så stora, inte vill ge möjligheten till konsumenter att få det bästa av två världar. Apple, iOS och portabel.

Det är ett RYKTE. Inte fakta. Lugna ner er

Ursprungligen av Megolon:

Det är ett RYKTE. Inte fakta. Lugna ner er

Lugn som en filbunke, var mest intresserad kring en eventuell anledning till varför man inte vill ge konsumenten ett val, istället för att "tvingas" på en telefon som snart är i storlek av en surfplatta.

Jag hade gärna skaffat en iPhone 6, men jag vill inte behöva gå runt i baggypants för att kunna bära med mig telefonen.

1
Bevaka tråden