Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Music når 10 miljoner prenumeranter

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Musiktjänsten Apple Music får en stark start, och når tio miljoner prenumeranter efter en månad.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2015-07-28 11:48

Rätt ointressant. Det intressanta är hur många som kommer att betala för tjänsten när provperioden är över.

Ursprungligen av Redaktionen:

Musiktjänsten Apple Music får en stark start, och når tio miljoner prenumeranter efter en månad.

Läs hela artikeln här

För mig är det bättre än Spotify. Jag har svårt att hitta musik jag gillar och tycker Apples förslag på spellistor är mycket bättre. Kör jag igång radio via en låt på Spotify känns de som allt är random. Apples "starta station" ger mig fler låtar från fler artister jag inte hört som är lik stilen p första låten. Det gillar jag.

Det intressanta blir när testperiod går över till betalperiod. Går prenumtionen ner, stannar kvar eller går den upp!?

Stark start, men kommer droppa rejält efter prövotiden kan jag tänka mig
ser ingen som helst anledning till att byta från Spotify, skapade konto och gav upp efter en kvart
bedrövlig programvara och alldeles för lång laddtid för att starta en låt

Jomen. Som redan sagt, det återstår att se hur många som är kvar efter 3 månader. För om de inte förbättra tjänsten, är de till råttorna. De är inte ens i närheten att nosa på Spotify

Ursprungligen av disktant:

Stark start, men kommer droppa rejält efter prövotiden kan jag tänka mig

'tycker faktiskt 10 miljoner låter som en relativt låg siffra med tanke på hur många Apple-kunder som är musikintresserade. men tippar på att de har en exponentiell anslutning av testkunder tror nog de kommer nå minst 50 miljoner prövokunder inom relativt kort tid och AM kommer säkerligen ha minst 10 miljoner betalande kunder vid årsskiftet. Annars ser nog Apple AM som en halvflopp.

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2015-07-29 17:36
Ursprungligen av Perobous:

'tycker faktiskt 10 miljoner låter som en relativt låg siffra med tanke på hur många Apple-kunder som är musikintresserade. men tippar på att de har en exponentiell anslutning av testkunder tror nog de kommer nå minst 50 miljoner prövokunder inom relativt kort tid och AM kommer säkerligen ha minst 10 miljoner betalande kunder vid årsskiftet. Annars ser nog Apple AM som en halvflopp.

Precis, prövotiden är rullande så nya provlyssnare tillkommer/försvinner hela tiden!

Rubriken är missvisande.
Apple Music når till ALLA som har en Mac dator och en i-enhet.

  • Medlem
  • International user
  • 2015-07-30 14:26
Ursprungligen av Megolon:

Rubriken är missvisande.
Apple Music når till ALLA som har en Mac dator och en i-enhet.

Jag har inte ens försökt mig på test perioden än. Men då använder jag inte spotify nämvärt heller. Men där tog jag chancen att köra premium 2 månader.

Men deras radio är inget å ha tycker jag. Så spotify får man helt klart glömma. Men jag är inte heller så pippi på att prenumerera på musik.

1
Bevaka tråden