Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Äntligen min tur!"

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Idag började Apple att sälja den där klockan som alla pratat om i vad som känns som evigheter. Och idag fick jag äntligen sätta en runt min egen handled – som jag längtat. Nu är det min tur att prova.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-07-17 21:42

Glad för din skull Ida du har väntat tålmodigt blir roligt att höra dina intryck av nya prylen, Jakobs har man ju hört tillräckligt av

Ursprungligen av cubeis:

Glad för din skull Ida du har väntat tålmodigt blir roligt att höra dina intryck av nya prylen, Jakobs har man ju hört tillräckligt av

Tack du! Lite ovan vid vikten än, men den är fin! Mina vanliga "dumma" klockor väger tydligen inte så mycket.

Jakob dissade precis mitt val av urtavla. Musse ska man tydligen inte ha utan Moduler... Ser fram emot att få testa mer och framför allt längtar jag efter uppdateringen av mjukvaran!

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Tack du! Lite ovan vid vikten än, men den är fin! Mina vanliga "dumma" klockor väger tydligen inte så mycket.

Jakob dissade precis mitt val av urtavla. Musse ska man tydligen inte ha utan Moduler... Ser fram emot att få testa mer och framför allt längtar jag efter uppdateringen av mjukvaran!

Åhh ett sådant bra val också! Grymt!

Köade själv till mig ett Äpple-Ur idag och det känns mycket bra. Det blev en 42mm Sport Space Gray. Ida, jag ser fram emot vad du tycker i ett kommande avsnitt av podden!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-07-18 00:17
Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Grattis Ida, det var du värd

Vad är det du längtar efter med uppdateringen?

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Tack du! Lite ovan vid vikten än, men den är fin! Mina vanliga "dumma" klockor väger tydligen inte så mycket.

Jakob dissade precis mitt val av urtavla. Musse ska man tydligen inte ha utan Moduler... Ser fram emot att få testa mer och framför allt längtar jag efter uppdateringen av mjukvaran!

Ursprungligen av el gringo:

Vad är det du längtar efter med uppdateringen?

Mest förbättringarna med appar som kommer kunna köras direkt i klockan. Bör gå snabbare än vad det gör nu. Men lite nytt kul med urtavlor som kommer också ju.

Du är nog den enda tjej som är prylnörd vad jag vet som jag känner (eller ja du fattar)
Grattis till din nya leksak, se bra ut på dig, fast jag såg inte att det var du först

Ursprungligen av cubeis:

Glad för din skull Ida du har väntat tålmodigt blir roligt att höra dina intryck av nya prylen, Jakobs har man ju hört tillräckligt av

Precis, nu ska jag vara tyst om Apple Watch ett tag och det ska bli spännande att höra om Idas intryck!

Idas genuina glädje för Watch kan man inte missa, inspirerande ?

Samtidigt som jag inte har känt något absolut intresse för att köpa klockan i den nuvarande utvecklingen.
Var rätt sen med att hoppa på iPhone också, väntade ända till 4:an.
Det är mycket som jag vill ha bättre innan jag kommer att låta Watch pryda min arm, ska inte gå närmare in på det nu, utan låta Ida glädjas och glädja er andra som har roligt med er device.
Det är ju väldigt kul när man köper en så'n när man har den där verkliga lusten, den vet jag ju hur den är. Bara inte känt det alls för klockan, än.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-07-18 16:16
Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Mest förbättringarna med appar som kommer kunna köras direkt i klockan. Bör gå snabbare än vad det gör nu. Men lite nytt kul med urtavlor som kommer också ju.

Hahaha du är redan 2 år framåt i tanken läser jag mellan raderna men jag förstår dig. Vilka förbättringar och visioner som du har om klockan i nära framtid skulle vara intressant att höra

  • Medlem
  • Hallsberg
  • 2015-07-19 09:11
Ursprungligen av panther:

Idas genuina glädje för Watch kan man inte missa, inspirerande ?

Samtidigt som jag inte har känt något absolut intresse för att köpa klockan i den nuvarande utvecklingen.
Var rätt sen med att hoppa på iPhone också, väntade ända till 4:an.
Det är mycket som jag vill ha bättre innan jag kommer att låta Watch pryda min arm, ska inte gå närmare in på det nu, utan låta Ida glädjas och glädja er andra som har roligt med er device.
Det är ju väldigt kul när man köper en så'n när man har den där verkliga lusten, den vet jag ju hur den är. Bara inte känt det alls för klockan, än.

Instämmer. Jag skulle vilja känna samma längtan och fascination inför en pryl som jag kände när jag äntligen köpte min iPhone 3GS. Och samma gedigna kvalitetskänsla som iPhone 4S. Sedan dess har jag varit lite likgiltig för Apples prylar. Min iPhone har ersatts med en Android och det är inte lika självklart att min MacBook Pro ersätts av en annan Mac när det är dags eller om det blir en PC. Det har mer och mer handlat om superlativ under keynotes än något som verkligen revolutionerat. Jag vill känna mig som en nörd när jag köper mina Appleprylar, inte en modeslav.

Ursprungligen av cubeis:

Hahaha du är redan 2 år framåt i tanken läser jag mellan raderna men jag förstår dig. Vilka förbättringar och visioner som du har om klockan i nära framtid skulle vara intressant att höra

Nja, hösten räcker väl? Då kommer ju detta

  • svara på mejl via klockan

  • native appar som bör går snabbare

  • tredjepartskomplikationer

  • foton som urtavlor (småsak men kommer att vara lockande för många

  • förhoppningsvis kunna göra anteckningar via klockan (osäker på detta ingår i 2.0 men hoppas)

Ursprungligen av vlc:

... Det har mer och mer handlat om superlativ under keynotes än något som verkligen revolutionerat...

Jag kan förstå ditt tankesätt även om jag inte håller med. Det är långt mellan revolutioner och det ska vi vara glada för. Ständiga eller täta revolutioner slutar i kaos. Vi behöver perioder med stabilitet och stegvis tillväxt/förändringar.

Revolutionen är Iphonekonceptet som skakade om vår tankevärld - allt sedan dess är utvecklingar av denna.

Håller med dig BlackSmp. Folk insåg inte hur revolutionerande iPhone var 2007. Vissa fattar fortfarande inte hur den har påverkat - inte bara smartphone industrin. Social media hade inte sett ut som den gör om det inte vore för iPhone...och efterföljande smartphones - bara för att nämna ett exempel.

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag kan förstå ditt tankesätt även om jag inte håller med. Det är långt mellan revolutioner och det ska vi vara glada för. Ständiga eller täta revolutioner slutar i kaos. Vi behöver perioder med stabilitet och stegvis tillväxt/förändringar.

Revolutionen är Iphonekonceptet som skakade om vår tankevärld - allt sedan dess är utvecklingar av denna.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-07-19 13:41
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag kan förstå ditt tankesätt även om jag inte håller med. Det är långt mellan revolutioner och det ska vi vara glada för. Ständiga eller täta revolutioner slutar i kaos. Vi behöver perioder med stabilitet och stegvis tillväxt/förändringar.

Revolutionen är Iphonekonceptet som skakade om vår tankevärld - allt sedan dess är utvecklingar av denna.

För tidigt egentligen att säga om Apple Watch blir revolutionerande i ordets bemärkelse och stå på egna ben i framtiden och nästan bli var mans egendom - dvs en digital plånbok och klocka i ett skal . Apple har varit med förr och nu när klockan är lanserad kommer dom att locka med förbättringar och smyga på oss funktioner allt eftersom nya uppdateringar och versioner släpps som vi från början säkert inte trodde vi hade behov av överhuvudtaget .

Ett smidigt betalnings system genom Apple Watch och vi har en revolution utav dess like ska microsoft och google och alla andra veta

Apple Watch är "bara" en pendang och remotekontroll till iPhone. Varken mera eller mindre. Jag har en och diggar den och för mig fyller den en vettig funktion. Bara ett litet fåtal av alla iPhone-ägare kommer att köpa denna pendang; priset är för högt för ändamålet och den kräver intresse och intelligens för att synka och administrera. Apple Watch kommer alltid att vara en bisak i Apples stora fabrik. Apple Watch är för oss nördar.

Ursprungligen av jamesgrieve:

Köade själv till mig ett Äpple-Ur idag och det känns mycket bra. Det blev en 42mm Sport Space Gray. Ida, jag ser fram emot vad du tycker i ett kommande avsnitt av podden!

Det bör bli ett avsnitt på lördag som så klart kommer ta upp klockan i alla fall delvis

Tja kanske är jag lite dum.

Ursprungligen av Demiurgen:

Apple Watch är "bara" en pendang och remotekontroll till iPhone. Varken mera eller mindre. Jag har en och diggar den och för mig fyller den en vettig funktion. Bara ett litet fåtal av alla iPhone-ägare kommer att köpa denna pendang; priset är för högt för ändamålet och den kräver intresse och intelligens för att synka och administrera. Apple Watch kommer alltid att vara en bisak i Apples stora fabrik. Apple Watch är för oss nördar.

Jag funderar fortfarande på vad jag skall ha klockan till. Som en tekniknörd är det ju kul men dyr och min iPad kan mycket mer roliga saker för de pengarna.

Så jag håller nog med om att den inte kommer bli en ny iPad eller iPhone utan snarare ett tillbehör för en mindre del av Apple användarna.

Nej när den kan ersätta min telefon så kommer jag nog att hoppa på tåget. Men det är klart jag har ju inte haft en på handleden ännu...

Ursprungligen av Ancientdragon:

Jag funderar fortfarande på vad jag skall ha klockan till. Som en tekniknörd är det ju kul men dyr och min iPad kan mycket mer roliga saker för de pengarna.

Så jag håller nog med om att den inte kommer bli en ny iPad eller iPhone utan snarare ett tillbehör för en mindre del av Apple användarna.

Nej när den kan ersätta min telefon så kommer jag nog att hoppa på tåget. Men det är klart jag har ju inte haft en på handleden ännu...

Då tror jag du får vänta, teknologins finns nog men att i praktiken att ersätta en iPhone med en så liten skärm tror jag dröjer tills man utan att plutta på klockan med fingrarna kan skriva och utföra det som behövs

Nja, snarare har det med batteri att göra - lagring av elspänning i fast materia. Så länge vi inte hittat på en revolutionerande ny teknik att lagra mycket el i mycket små ytor/volymer så kommer vi aldrig att se klockor med radiodel för mobil kommunikation - inte om man vill vara uppkopplad 24/7 och kunna prata mera än några minuter per dygn i alla fall :-D. Det är som med oerhört mycket annat; många, många tekniska idéer - som i övrigt är plausibla - faller pladask på batteriproblemet.

Ursprungligen av CekariYH:

Då tror jag du får vänta, teknologins finns nog men att i praktiken att ersätta en iPhone med en så liten skärm tror jag dröjer tills man utan att plutta på klockan med fingrarna kan skriva och utföra det som behövs

Många jag känner har klockor som kostar mycket mera än en Apple Watch - åtminstone dom "vanliga" modellerna. Jag har hellre en minidator från Apple på handleden än vilken annan supersnygg klocka som helst; Rolex etc. Men för dom som har begränsad ekonomi och normalt kör med Casio etc för några hundringar (som jag själv gjort hela mitt liv - senaste åren colla klockor från Kina för 40 kr. styck ) så kan man lugnt glömma Apple Watch - det är verkligen ingen "vilat" del av ens IT-liv.

För mig så är den dock ett utmärkt tillskott för att få ett enklare och effektivare liv.

1. Eftersom jag är halvdöv och har svårt att höra min iPhone i den miljö jag lever i (en bulltrig storstad) så är Apple Watch ett stort lyft; jag "känner" nu när det ringer, mässas, notiser, etc. Har iPhone i hölster så vibrationer från den känner jag inte alls.

2. Jag pratar nästan aldrig i en telefon och lever privat och professionellt via mail och mess; att slippa dra upp iPhonen varje gång dessa kommer är sensationellt bra för mig (jag hörde ofta inte ens att dom kom tidigare).

3. Jag kan se när nästa buss kommer genom att bara titta på klockan!!!

4. Eftersom jag har allt hälsjunk så är batterikapaciteten mycket mera än jag behöver - inga problem alls. När jag sätter den på laddstativet varje kväll vid sänggående så är det 60-70% batteritid kvar (!). För alla som inte bryr sig om hälsojunket - eller som klarar av att hålla sig i god form utan en microdators inblandning - så rekomenderar jag att ni stänger av ALLT hälsojunk - det är hälsojunket som drar nästan all ström från det lilla, lilla batteriet.

Ursprungligen av Demiurgen:

Nja, snarare har det med batteri att göra - lagring av elspänning i fast materia. Så länge vi inte hittat på en revolutionerande ny teknik att lagra mycket el i mycket små ytor/volymer så kommer vi aldrig att se klockor med radiodel för mobil kommunikation - inte om man vill vara uppkopplad 24/7 och kunna prata mera än några minuter per dygn i alla fall :-D. Det är som med oerhört mycket annat; många, många tekniska idéer - som i övrigt är plausibla - faller pladask på batteriproblemet.

Batteri- och radiodelen tror jag är relativt lätt fixat, men om nu du har 4G och batteri för en vecka eller iaf för ett par dar, sen då?

Nu har jag haft min Apple Watch Sport i över en månad. Det gick fort att bli övertygad om dess förträfflighet. Tar bort massor med mikroaktiviteter som man tidigare gjorde på telefonen - som att se hur mycket klockan är

ser för övrigt fram emot watch OS - så man inte måste ha iphone för att springa med runkeeper till exempel.

Jag säger bara...

samt 5-6 kilo mindre...

1
Bevaka tråden