Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dalrymple har fått nog av Apple Music

Tråden skapades och har fått 68 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-07-26 14:24
Ursprungligen av EdvinT:

Det där är ju väldigt osmidigt jämfört med mappsystem a la artist/album/låtar om man har tusentals album i biblioteket. Jag antar att vi helt enkelt har olika uppfattningar om vad som är smidigt.

Du vill alltså inte ha en databas utan ett filsystem. Då lär du fortsätta tycka illa om allt fler mediahanterare för databasbaserat är nog framtiden. Att navigera mina tusentals album enbart i en filstruktur skulle jag helt enkelt hata.
En databas är otroligt mycket snabbare.

Ursprungligen av Mesch:

Så att:
Titta på artistens album är inte ett alternativ?
Eller titta på album och söka på Dylan?
Eller skapa en spellista med de album du är mest intresserad av?
Eller betygsätta de låtar du gillar bäst och söka på detta?

Det finns ju massor av sätt att se något annat än 700 låtar

Visst. Men jag vill ha textbaserad mappstruktur. Jag gillar det mer när man ska navigera i sitt bibliotek. Kanske är det jag som är konservativ. Kan man tänka sig en databas som sorterar information likt ett filsystem som dessutom har diverse sökfunktioner?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-07-26 15:10
Ursprungligen av EdvinT:

Visst. Men jag vill ha textbaserad mappstruktur. Jag gillar det mer när man ska navigera i sitt bibliotek. Kanske är det jag som är konservativ. Kan man tänka sig en databas som sorterar information likt ett filsystem som dessutom har diverse sökfunktioner?

iTunes kan använda en befintlig struktur eller lägga upp en mappstruktur på det sätt du vill.
default skapas strukturen artist/album/låt så du har ju strukturen där om du vill komma åt den.
Fast du kan inte säga åt iTunes att spela en struktur rekursivt direkt från filsystemet, vilket väl är var som skiljer iTunes från de flesta andra.
Jag var själv mapp-fanatiker från början. Fast om man bara ger upp och kör på sökningar i verktyget så inser man fördelarna (gjorde jag i alla fall)

Ursprungligen av EdvinT:

Det där är ju väldigt osmidigt jämfört med mappsystem a la artist/album/låtar om man har tusentals album i biblioteket. Jag antar att vi helt enkelt har olika uppfattningar om vad som är smidigt.

Nej det tycker jag inte och jag lovar att jag hittar det jag söker efter snabbare än ditt stenålderssätt att visa ditt bibliotek.

Ursprungligen av Megolon:

Ingen märklig jämförelse eftersom det handlade om att lära sig programmet.
Lägger man ner tid och kraft att lära sig iTunes fungerar det hur bra som helst.

Ursprungligen av Megolon:

Att använda sina vänner/bekanta som argument hur dåligt något är fungerar inte eftersom jag inte vet vilka det är.

Rörigt!!! Ja alla har vi olika förmågor/vilja att lära sig ett program.

Ursprungligen av zinned:

Exakt så.

Det är poppis att gnälla på iTunes men majoriteten av dessa personer som gnäller har aldrig tagit sig tiden att sätta sig in i programmet för att förstå hur det är tänkt att fungera.

Det är väl onödigt att dumförklara människor för att de inte gillar iTunes och AM

Själv har jag full koll på båda delar, men vet nu hur bra Spotify är på alla sätt och det skulle inte förvåna mig om de flesta Spotifyanvändare vänder tillbaka redan efter ett par dagar efter att de testat AM
För de som inte har en mac, utan bara kör AM på en iPhone, så är AM rena mardrömmen. På något sätt så är iTunes smittat av en äldre Applelogik som gubbgänget på utvecklingsavdelningen har svårt att släppa ..

Senast redigerat 2015-07-26 19:15
Ursprungligen av MalcomX:

Det är väl onödigt att dumförklara människor för att de inte gillar iTunes och AM

Själv har jag full koll på båda delar, men vet nu hur bra Spotify är på alla sätt och det skulle inte förvåna mig om de flesta Spotifyanvändare vänder tillbaka redan efter ett par dagar efter att de testat AM
För de som inte har en mac, utan bara kör AM på en iPhone, så är AM rena mardrömmen. På något sätt så är iTunes smittat av en äldre Apple logik som gubbgänget på utvecklingsavdelningen har svårt att släppa ..

Var någonstans ser du att någon har dumförklarat någon?
Att konstatera att alla har olika vilja att lära sig ett program är INTE att dumförklara.

DU däremot dumförklarar genom att använda epitetet "gubbgäng" i negativ mening.

Ursprungligen av Megolon:

Var någonstans ser du att någon har dumförklarat någon?
Att konstatera att alla har olika vilja att lära sig ett program är INTE att dumförklara.

DU däremot dumförklarar genom att använda epitetet "gubbgäng" i negativ mening.

Tyvärr har du problem med andras åsikter och svårt att förstå vad man pratar om.
Fattar du inte vad jag menar med "gubbgänget" och "applelogik" så är vi inte på samma nivå

Det är bara att acceptera att alla inte går med apple i tankarna hela dagarna och att det finns annat som andra tycker bättre om

Ursprungligen av MalcomX:

Tyvärr har du problem med andras åsikter och svårt att förstå vad man pratar om.
Fattar du inte vad jag menar med "gubbgänget" och "applelogik" så är vi inte på samma nivå

Det är bara att acceptera att alla inte går med apple i tankarna hela dagarna och att det finns annat som andra tycker bättre om

Så hur var det nu vem som dumförklarar vem nu egentligen?

Ursprungligen av EdvinT:

Visst. Men jag vill ha textbaserad mappstruktur. Jag gillar det mer när man ska navigera i sitt bibliotek. Kanske är det jag som är konservativ. Kan man tänka sig en databas som sorterar information likt ett filsystem som dessutom har diverse sökfunktioner?

Sorterar du efter låtar så visas (om du vill) den klassiska kolumnbläddraren med album/artist/låt (eller alla kolumner du väljer). Mer avskalat än så blir det nog inte.

Bevaka tråden