Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan G4 2*1,25 och 2*1,4 starta i OS 9?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-08-16 21:45

Kan G4 2*1,25 och 2*1,4 starta i OS 9? Eller är det så att endast vissa modeller av dessa maskiner klarar OS 9 start?:confused:

Det verkar vara lite olika uppgifter om detta ute på nätet.

  • Oregistrerad
  • 2003-08-16 23:14

De "vanliga" 1,25 DP och 1,42 DP kan INTE starta OS 9. Det finns dock en specialbyggd 1,25 Uni och en dito (hutlöst dyr) 1,25 DP som startar på OS 9. De går att beställa på Apple, men kan ta slut vilken dag som helst. Det verkar inte bättre än att Apple bygger ihop dessa specialare med den överblivna produktionen av G4:or

  • Medlem
  • 2003-08-16 23:45

Tack för svaret.

Det ver inte det jag hoppades att höra men då vet jag lite mer.;)

Jag var just inne och tittade på Apple Store. Där skriver dom att de G4'or som säljs kan startas under både Mac OS X och OS9. Den billigaste 2*1.25GHz G4'an som man kan plocka ihop kostar 16635:- inkl. moms. Men ser inte att det går att köpa 2*1.42GHz längre.... Vet någon varför den är borttagen?

  • Oregistrerad
  • 2003-08-17 11:06

Det är inte samma maskiner. Apple plockar ihop en OS 9-special av de delar som har blivit kvar.
1GHz Uni, 1,25GHz DP och 1,42 GHz DP har i och med G5:an lagts ner för gott

På vilket sätt skiljer sig den G4 1.25 DP som Apple store säljer idag, mot modellen de sålde tidigare? Jag kan inte se någon skillnad. Jag har funderat på att köpa just en sådan dator, men blev tveksam när jag hör det här. Är dem modell de säljer nu sämre på något vis?

  • Oregistrerad
  • 2003-08-17 22:42
Citat:

Skrevs ursprungligen av KristerG
På vilket sätt skiljer sig den G4 1.25 DP som Apple store säljer idag, mot modellen de sålde tidigare? Jag kan inte se någon skillnad. Jag har funderat på att köpa just en sådan dator, men blev tveksam när jag hör det här. Är dem modell de säljer nu sämre på något vis?

Moderkortet ser inte riktigt ut som den precis utgångna 1,25 DP utan mer som den gamla 1,25 DP (2x867MHz, 2x1GHz) aka "Vindtunneln". Det finns tex inget fäste för Bluetooth-dotterkortet på de OS 9-maskiner som säljs nu.
Det är däremot säkerligen inte sämre datorer.

1
Bevaka tråden