Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya publika betaversioner av OS X El Capitan och IOS 9

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple släpper nu nya betaversioner av OS X och IOS 9 till användare som gått med i det publika betaprogrammet.

Läs hela artikeln här

Något som är ganska tråkigt med Apple's betaprogram är bristen på nyheter i dessa. Likaså vanliga uppdateringar där det oftast är väldigt snålt med information vad som installeras eller har fixats till.

Vad man sen har installerat brukar klargöras mycket senare, dock aldrig från Apple själva, utan användare som stött på förändringarna.

Riktigt dåligt, anser jag.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-07-24 14:16

Helt rätt @Segas, en Release Note borde finnas vid vart släpp.

Jo då nog klargör Apple det men kanske inte så tydligt.
https://developer.apple.com/library/prereleas...

Ursprungligen av Megolon:

Jo då nog klargör Apple det men kanske inte så tydligt.
https://developer.apple.com/library/prereleas...

Mycket uppskattad länk, men som du säger...det är inte det lättaste att hitta. Faktum är att det är första gången jag läser ett sådant. Man tycker att ett sådant dokument borde vara mer lättåtkomligt.

Ursprungligen av Segas:

Mycket uppskattad länk, men som du säger...det är inte det lättaste att hitta. Faktum är att det är första gången jag läser ett sådant. Man tycker att ett sådant dokument borde vara mer lättåtkomligt.

Lätt att hitta med Google ?

Ursprungligen av Megolon:

Lätt att hitta med Google ?

Jag sökte på duckduckgo men får inte fram något. Det ska inte vara så krångligt att hitta en sån information tycker jag.

Ursprungligen av Segas:

Jag sökte på duckduckgo men får inte fram något. Det ska inte vara så krångligt att hitta en sån information tycker jag.

Har du öppnat feedback assistent på IOS och tittat där? Blir det enklare än så?

När det gäller El Capitan så finns det även där en Feedback Assistent som du kan söka fram via Spotlight.

PS: Som jag har fattat det så ingår Feedback i samtliga publika betor så den ska finnas på ditt device.

Ursprungligen av BlackSmp:

Har du öppnat feedback assistent på IOS och tittat där? Blir det enklare än så?

När det gäller El Capitan så finns det även där en Feedback Assistent som du kan söka fram via Spotlight.

PS: Som jag har fattat det så ingår Feedback i samtliga publika betor så den ska finnas på ditt device.

Saken är att jag inte har 'vågat' installera någotdera. Vissa säger att, te.x, dessa två beta är riktigt bra, andra svär sig svarta om tungan hur värdelösa dom är. Jag syftade egentligen generellt på Apple's uppdateringar överlag, men ditt tips tas emot med stort tack - jag hade ingen aning om att informationen fanns där.

Ursprungligen av Segas:

Jag sökte på duckduckgo men får inte fram något. Det ska inte vara så krångligt att hitta en sån information tycker jag.

Så med andra ord är det sökmotorn som är kass och inte Apple

Ursprungligen av Segas:

Saken är att jag inte har 'vågat' installera någotdera. Vissa säger att, te.x, dessa två beta är riktigt bra, andra svär sig svarta om tungan hur värdelösa dom är. Jag syftade egentligen generellt på Apple's uppdateringar överlag, men ditt tips tas emot med stort tack - jag hade ingen aning om att informationen fanns där.

Trots allt, man deltar i betorna under tystnadslöfte och även om Apple inte är så hårda i jakten mot folk som bryter mot dem så tycker jag att det är ganska naturligt att de riktar informationen mot de personer som ingår i programmen.

Ursprungligen av Megolon:

Så med andra ord är det sökmotorn som är kass och inte Apple

Vi ska kanske inte göra detta till en diskussion om Googles sökmotor eller inte men det finns vissa stora fördelar med att använda Duck Duck Go - den främsta är kanske att slippa den datamining som Google gör på dig när du söker.

Så jag skulle inte säga att Duck Duck Go är kass...

Ursprungligen av BlackSmp:

Vi ska kanske inte göra detta till en diskussion om Googles sökmotor eller inte men det finns vissa stora fördelar med att använda Duck Duck Go - den främsta är kanske att slippa den datamining som Google gör på dig när du söker.

Så jag skulle inte säga att Duck Duck Go är kass...

Nej den kanske inte är kass men den är helt klart sämre när den hittar mindre relevanta sökträffar.

Ursprungligen av Megolon:

Så med andra ord är det sökmotorn som är kass och inte Apple

Jag får väl vara lite mer specifik; jag testade -även- DDG för att eventuellt få fler träffar. Jag tror dock inte att Apple's sidor är något som ska vara specifikt svårt att hitta uppgifter i...

Ursprungligen av Segas:

Jag får väl vara lite mer specifik; jag testade -även- DDG för att eventuellt få fler träffar. Jag tror dock inte att Apple's sidor är något som ska vara specifikt svårt att hitta uppgifter i...

Nej verkligen inte och när jag sökte med Google så kom länken jag postade som första sökresultat.
Går att hitta med DDG också men kommer först som femte sökresultat.
https://duckduckgo.com/?q=ios+9+beta+4+releas...
Så vill man verkligen hitta så går det

Ursprungligen av Megolon:

Nej den kanske inte är kass men den är helt klart sämre när den hittar mindre relevanta sökträffar.

Och vad har du för underlag för att hävda att DDG hittar mindre relevanta sökträffar bara för att den inte lägger upp sökträffarna i samma ordning som Google?

Ursprungligen av BlackSmp:

Och vad har du för underlag för att hävda att DDG hittar mindre relevanta sökträffar bara för att den inte lägger upp sökträffarna i samma ordning som Google?

Så meningen med en sökmotor är inte att lista dom mest relevanta resultaten högst upp?

Jag märker en viss irritation från din sida mot mig. Vad kommer det ifrån?

1
Bevaka tråden