Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med återställt OS från TM

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • TRELLEBORG
  • 2015-07-24 18:50

Hej,

Jag har stött på lite patrull. Jag ska förklara lite enkelt. En st Mac Mini mid 2010 som blivit lite seg ville så sig en fin ny snabb SSD-disk.

Minin utrustades efter mycket om och men med en ny fin SSD-disk.

Återställde all information från TM vid installationen av den nya disken. Allt gick smärtfritt. Minin fick bra fast under sulorna med den nya disken. All information fanns kvar återställningen som inte genererade några klagomål eller felmeddelanden.

Operatisystemet som flyter på burken är 10.10.4 precis som den förra disken. Allt frid och fröjd... trodde jag.

Efter hand upptäcker jag en del program som vägrar att starta. Meddelande och FaceTime var de två första. Eftersom jag på den burken inte använde Safari hade jag inte testat detta förrän någon dag senare och upptäckte att även Safari vägrade starta. Eller startar gör men vägrar uppenbara sig på skärmen. Programmet är startat och finns som en process tillskillnad från Meddelanden och FaceTime. Samma sak gäller för Förhandsvisning. Kartor startar inte alls.

Meddelanden, FaceTime och Kartor dyker inte ens upp bland processerna vilket både Safari och Förhandsvisning gör.

Däremot så fungerar anteckningar alldeles ypperligt av någon dunkel anledning.

Är det någon som har stött på liknande? Har försökt googla mig till en lösning. Till saken hör att jag har loggat ut iCloud mm utan resultat. Skapat en ny användare och där är också samma issue.

Kära bullen, vad kan det vara för fel?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-07-24 19:03

Förslagsvis börjar du med en diskkontroll med Disk Utility, hittas fel så rätta då dessa.

Har du fortfarande problem, installera då OS X 10.10.4 Combo Update, detta rättar upp filrättigheter och annat så att du får ett rent system.

https://support.apple.com/kb/DL1820?locale=en...

  • Medlem
  • TRELLEBORG
  • 2015-07-25 10:48
Ursprungligen av mattiL:

Förslagsvis börjar du med en diskkontroll med Disk Utility, hittas fel så rätta då dessa.

Har du fortfarande problem, installera då OS X 10.10.4 Combo Update, detta rättar upp filrättigheter och annat så att du får ett rent system.

https://support.apple.com/kb/DL1820?locale=en...

Att jag inte tänkte på att dra in combo updaten! Det har jag gjort nu och det fungerar alldeles utmärkt efter uppdateringen! Tack för tipset!

1
Bevaka tråden