Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

BATTERI till dasslocket?!

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-08-17 11:33

Hej Alla!

Jag har nu efter mycket om och men accepterat faktumet att mitt batteri har dött (se tidigare diskussion). Nu är jag alltså på jakt efter ett nytt och det verkar inte vara helt enkelt. Jag har kollat ett par återförsäljare och det verkar inte finnas!
Jag har en g3 300 dasslock iBook.
Någon som har ett tips om var jag kan få tag i ett batteri?

-Pinot

Jag har eventuellt ett batteri jag kan undanvara. Jag ska i veckan se ifall det finns något vettigt man kan göra med den totalkvaddade ibooken. Batteriet borde funka hyfsat bra, dock ej nyskick.

  • Medlem
  • 2003-08-17 15:23

Vad mysigt, hur begagnat är det? vad hade du tänkt dig för summa?

jpoyry@hotmail.com
eller 070/795 01 91

Batteriet är ju väl använt om man säger så....
Men som sagt, jag vet senare i veckan om jag behöver det eller inte. I fall jag inte behöver det så kan du väl stå för frakt-kostnaden.

  • Medlem
  • 2003-08-17 17:00

låter hur bra som helst! Hör av dig när du vet

  • Oregistrerad
  • 2003-11-05 14:10
Citat:

Skrevs ursprungligen av pinot
Hej Alla!

Jag har nu efter mycket om och men accepterat faktumet att mitt batteri har dött (se tidigare diskussion). Nu är jag alltså på jakt efter ett nytt och det verkar inte vara helt enkelt. Jag har kollat ett par återförsäljare och det verkar inte finnas!
Jag har en g3 300 dasslock iBook.
Någon som har ett tips om var jag kan få tag i ett batteri?

-Pinot

www.inwarehouse.se

Kostar ca 1500kr för ett nytt batteri till dasslocket - dvs ungefär lika mycket som till alla andra ibookar.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Emil Svensson
www.inwarehouse.se

Kostar ca 1500kr för ett nytt batteri till dasslocket - dvs ungefär lika mycket som till alla andra ibookar.

Och ungefär lika mycket som ett dasslock kostar begagnat idag....

Pinot fick ett batteri av mig, så hans problem är löst...

  • Medlem
  • Dödskallegrottan
  • 2003-11-05 15:41
Citat:

Skrevs ursprungligen av Emil Svensson
www.inwarehouse.se

Kostar ca 1500kr för ett nytt batteri till dasslocket - dvs ungefär lika mycket som till alla andra ibookar.

Är du säker på det? Se här.

  • Oregistrerad
  • 2003-11-05 15:50

Japp - jag är säker. Gå in på www.inwarehouse.se och skriv i sökfältet: "ibook batteri" utan citationstecken.

Vips så dyker det upp några olika iBook-batterier, bl a till iBook 1:a modellen. Priset är 1262kr exkl moms, 1578 inkl moms.

Med tanke på vad ett batteri till en ny iBook/Powerbook kostar så är priset helt OK tycker jag.

- Emil

  • Medlem
  • Dödskallegrottan
  • 2003-11-05 15:52
Citat:

Skrevs ursprungligen av Emil Svensson
Japp - jag är säker. Gå in på www.inwarehouse.se och skriv i sökfältet: "ibook batteri" utan citationstecken.

Vips så dyker det upp några olika iBook-batterier, bl a till iBook 1:a modellen. Priset är 1262kr exkl moms, 1578 inkl moms.

Med tanke på vad ett batteri till en ny iBook/Powerbook kostar så är priset helt OK tycker jag.

- Emil

Lysande!

  • Oregistrerad
  • 2003-11-07 19:56

Är superlycklig!

Splirrans nytt batteri i iBooken. Det har den verkligen förtjänat efter 3 dryga år. Äntligen kan man njuta av äkta trådlös soffsurf!

Liten notis om vad som står på kartongen som det nya batteriet levererades i:

BTI's batteries consistently last longer than the Original Equipment Manufacturer's models.

Ska blir intressant om man kan klämma ur 10h eller så

Minns när...
datorn var ny och körde OS 9. Då var det inga problem att få ur 7h batteritid - med ramskiva och låg ljusstyrka på skärmen förstås:cool:

Citat:

Skrevs ursprungligen av Martin Pettersson
Och ungefär lika mycket som ett dasslock kostar begagnat idag....

Pinot fick ett batteri av mig, så hans problem är löst...

ja betalade 5000 för mitt dasslock som jag köpte i förra veckan…

  • Medlem
  • 2003-11-08 18:15

FAAN!!! jag har sökt med ljus och lykta efter ett beggat dasslockbatteri, och så skänks de bort till höger och vänster... stånk! Inga fler som har?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Laseranders
ja betalade 5000 för mitt dasslock som jag köpte i förra veckan…

5000?!?

Jag köpte en ibook 600 Mhz för 6500 i somras!

  • Medlem
  • Skövde
  • 2003-11-08 19:11
Citat:

FAAN!!! jag har sökt med ljus och lykta efter ett beggat dasslockbatteri, och så skänks de bort till höger och vänster... stånk! Inga fler som har?

Gå in på alcyone

Klicka sedan på Alcyone Shortcut och vidare till webbutiken. Sök efter ditt batteri och du hittar det för 1137 exl moms

  • Medlem
  • Tjörn
  • 2003-11-08 19:52

också på jakt efter batteri till mitt dasslock

  • Medlem
  • Dödskallegrottan
  • 2003-11-08 20:27

En uppmuntrande tråd det här! Trevligt att kunna ge nytt liv till hustruns dasslock. Och visst är dasslocket en trevlig dator!

  • Oregistrerad
  • 2003-11-08 20:31

Har kört på mitt nya batteri i ett par dagar, funkar bra. En liten bugg dock; när strömmen börjar ta slut så varnar datorn mig (helt i sin ordning), men den går inte ner i vila efter ett par minuter - istället kör den helt slut på batteriet och dör sedan:)

Ska köra Apples batteryupdate och se om det hjälper.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Martin Pettersson
5000?!?

Jag köpte en ibook 600 Mhz för 6500 i somras!

Jag har fått såna erbjudanden, men tackat nej. Jag gillar dasslocket bättre. Det är snyggare.

  • Oregistrerad
  • 2003-11-09 19:18
Citat:

Skrevs ursprungligen av Laseranders
Jag gillar dasslocket bättre. Det är snyggare.

Håller med. Riktigt coolt med handtag också:)

Jajjemän!

  • Medlem
  • International user
  • 2003-11-12 00:24

Hör och häpna! Min sambos gamla iBook 366 (Dasslock) har länge haft taskig batteritid, typ 20-30min. Inga kända knep har hjälpt. Hon kör sedan en månad 12" ALU och den gamla iBooken har legat utan laddning länge. Idag drog jag igång den och plötsligt så ville den ta emot 2.30h laddning. Och gav sedan dryga 3h batteritid. Mycket märkligt men sant.

Ursprungligen av pinot:

Hej Alla!

Jag har nu efter mycket om och men accepterat faktumet att mitt batteri har dött (se tidigare diskussion). Nu är jag alltså på jakt efter ett nytt och det verkar inte vara helt enkelt. Jag har kollat ett par återförsäljare och det verkar inte finnas!
Jag har en g3 300 dasslock iBook.
Någon som har ett tips om var jag kan få tag i ett batteri?

-Pinot

Lanmaster säljer ett nytt för ca 2000 kr.
Granit

  • Oregistrerad
  • 2004-09-14 08:47
Ursprungligen av Granit:

Lanmaster säljer ett nytt för ca 2000 kr.
Granit

Inwarehouse säljer fortfarande nytt för 1485kr.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2004-10-20 01:26

Kolla här istället.

http://www.batterytech.com/

sör efter ibook battery

1
Bevaka tråden