Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipod Nano och Shuffle utan Apple Music

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apples nyligen uppdaterade Ipod-spelare Nano och Shuffle kan inte användas tillsammans med Apple Music.

Läs hela artikeln här

Lite besviken över att Nano:n inte fick större minne, 16GB känns lite futtigt.
Känns självklart att AM inte ska funka till de två mindre spelarna dock.

Ursprungligen av CekariYH:

Lite besviken över att Nano:n inte fick större minne, 16GB känns lite futtigt.
Känns självklart att AM inte ska funka till de två mindre spelarna dock.

De borde ju dock kunna göra en kontroll när man synkar via Itunes att man har en aktiv Apple Music-prenumeration och automatiskt ta bort låtar om man inte har det. Byta låtar gör man ju troligen då och då. Men är samtidigt inte förvånad över att det blev så här.

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

De borde ju dock kunna göra en kontroll när man synkar via Itunes att man har en aktiv Apple Music-prenumeration och automatiskt ta bort låtar om man inte har det. Byta låtar gör man ju troligen då och då. Men är samtidigt inte förvånad över att det blev så här.

Jo, det kunde den ju göra men samtidigt dom som synkar över en massa AM låtar och sedan inte synkar mer. Då måste ju på något sätt iOS veta om man fortfarande har AM.
Och vad gäller iOS så var det väl en 3 år sen min Nano fick en uppdatering, har inte kollat sedan de nya kom dock.

Jag tror absolut det hade gått att göra nån variant där man måste synka sin iPod med jämna mellanrum, för att kolla att man fortfarande har AM. Sen kanske det finns nån som slutar synka och ställer om klockan eller något, men frågan är hur många som orkar med sånt.

Det kan också vara så att det kommer stöd för iPod nano/shuffle i framtiden, men att de har prioriterat Touch för tillfället. De har inte oändligt med utvecklare. Och som du säger CekariYH, de andra iPodarna går det inte lika fort med längre.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2015-07-20 13:07
Ursprungligen av CekariYH:

Jo, det kunde den ju göra men samtidigt dom som synkar över en massa AM låtar och sedan inte synkar mer. Då måste ju på något sätt iOS veta om man fortfarande har AM.
Och vad gäller iOS så var det väl en 3 år sen min Nano fick en uppdatering, har inte kollat sedan de nya kom dock.

Inga problem, bara göra som spotify, musiken funkar i 30 dagar, sen måste den aktiveras.
Jag antar apple gör något liknande på övriga enheter?

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Jag tror absolut det hade gått att göra nån variant där man måste synka sin iPod med jämna mellanrum, för att kolla att man fortfarande har AM. Sen kanske det finns nån som slutar synka och ställer om klockan eller något, men frågan är hur många som orkar med sånt.

Det kan också vara så att det kommer stöd för iPod nano/shuffle i framtiden, men att de har prioriterat Touch för tillfället. De har inte oändligt med utvecklare. Och som du säger CekariYH, de andra iPodarna går det inte lika fort med längre.

Ursprungligen av Json_81:

Inga problem, bara göra som spotify, musiken funkar i 30 dagar, sen måste den aktiveras.
Jag antar apple gör något liknande på övriga enheter?

Japp, något sådant borde ju gå att göra

Ok, ärligt talat, hur många av er använder en Nano eller en Shuffle och drabbas av problemet?

Och eftersom Spotify nämndes, går Spotify att köra på en Nano eller Shuffle? Så vitt som jag vet så finns det ingen App Store för dessa enheter så det är ganska ovidkommande hur Spotify gör på enheter som har App Stores.

Rent krasst, Apple Music lär inte göra vare sig till eller från när det gäller försäljning av Nano och Shu

(Och jag låter nog bistrare än vad jag är, jag hade bara så svårt att formulera mig utan att låta som en bister besserwisser så jag gav upp förhoppningen och insåg att jag är en bister besserwisser:)

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2015-07-20 20:22

Finns ju program som avlägsnar DRM!

Funkar det för att behålla sin nedladdade AM på obestämd tid och synka bäst man vill?

1
Bevaka tråden