Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför tror Apple Music att jag gillar Hip Hop/Rap?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag tyckte att jag fick sjukt mycket förslag på Hip Hop/Rap (HHR) under sektionerna "För dig", "Nytt" och "Radio".
Så jag loggade in på mitt konto och kryssade bort denna genren över huvud taget.
TROTS detta så är de tio översta förslag ständigt HHR...!
Blir galen! Kan väl vara bra nån enstaka gång, men inte varje dag, 24 timmar om dygnet...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-07-16 15:40

Haha, jag förstår dig

Samma sak tycks gälla på Beats1, ett evigt hipp-hoppande där...varför tror de att alla gillar den dyngan?

Nä, det är lite väl mycket trummaskiner på Beats 1, tyvärr. Men just nu är det faktiskt lite alternativt. Me like. Blandning är bra!

Hade viljat göra ett inlägg på Connect om detta, men det verkar inte gå att chatta på/om Beats 1...? Trodde jag gick helt klart.

  • Medlem
  • 2015-07-16 16:57

samma sak är det för mig.

Jag verkar klara mig rätt bra. Vilket är skönt för jag har väldigt svårt för HH/RAP

Har märkt att det beror lite på när på dygnet man lyssnar vad som sänds. Visa tider (och dagar) är det mycket HH och RAP.

Hip hop är extremt populärt och en av få musikstilar där det fortfarande sker mycket innovation hela tiden. Så inte så konstigt att Beats1 spelar mycket sånt. Ni som inte gillar kanske är för gamla? Eller så är det något annat som gör att skon klämmer.

Ursprungligen av Perobous:

Hip hop är extremt populärt och en av få musikstilar där det fortfarande sker mycket innovation hela tiden. Så inte så konstigt att Beats1 spelar mycket sånt. Ni som inte gillar kanske är för gamla? Eller så är det något annat som gör att skon klämmer.

Jag är för gammal, hänger inte med och ibland tycker jag det är för "samma", har inget emot musikstilen som sådan, finns låtar jag gillar, men lite mer varierat är det jag gillar då jag i stort lyssnar på allt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-07-17 16:56
Ursprungligen av carlsson:

Jag tyckte att jag fick sjukt mycket förslag på Hip Hop/Rap (HHR) under sektionerna "För dig", "Nytt" och "Radio".
Så jag loggade in på mitt konto och kryssade bort denna genren över huvud taget.
TROTS detta så är de tio översta förslag ständigt HHR...!
Blir galen! Kan väl vara bra nån enstaka gång, men inte varje dag, 24 timmar om dygnet...

Mycket HHR blir det. Väldigt enkelspårigt på t.ex. beats 1

Ursprungligen av Perobous:

Hip hop är extremt populärt och en av få musikstilar där det fortfarande sker mycket innovation hela tiden. Så inte så konstigt att Beats1 spelar mycket sånt. Ni som inte gillar kanske är för gamla? Eller så är det något annat som gör att skon klämmer.

Spelar ingen roll att andra tycker det är bra när man inte själv gör det.
Fast jag aldrig valt genre eller artist inom hip hop dyker det upp i "För Dig"
Att det spelas på Beats1 kan jag förstå men inte att det rekommenderas åt mig.

1
Bevaka tråden