Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Här köper du Apple Watch 17 juli

Tråden skapades och har fått 27 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

På fredag är det dags för svensk försäljningsstart av Apples smarta klocka Apple Watch. 99mac sammanställer vilka butiker som kommer att ha exemplar att sälja.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Bunkeflostrand
  • 2015-07-10 16:24

Köper... INTE!

Köpt.... SEN LÄNGE! Love it!

Ursprungligen av faker:

Köper... INTE!

  • Medlem
  • Forserum
  • 2015-07-11 09:52

Vilka nätbutiker kommer sälja den?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-07-11 10:22
Ursprungligen av Dr_Mugg:

Vilka nätbutiker kommer sälja den?

Åtminstone Apple Store.

Det räcker väl?

Ursprungligen av faker:

Köper... INTE!

Ingen som tvingar dig att köpa...

Ingen i Stockholm som funderar på att köa?

  • Medlem
  • Forserum
  • 2015-07-12 14:40

Men vid köp i Apple Store får man väl inte den på lanseringsdatumet?

Jo, om dom teleporterar den till dig istället för vanlig transport. Det kostar dock lite mera och man måste ha ett teleportmodem hemma (kostar skjortan).

Ursprungligen av Dr_Mugg:

Men vid köp i Apple Store får man väl inte den på lanseringsdatumet?

Ursprungligen av Demiurgen:

Jo, om dom teleporterar den till dig istället för vanlig transport. Det kostar dock lite mera och man måste ha ett teleportmodem hemma (kostar skjortan).

Jag trodde de använde den nya tjänsten TimeFace för att leverera den.

  • Medlem
  • Forserum
  • 2015-07-13 16:27

Fick mail idag av Mediamarkt där de säger att "Så länge ingenting oförutsett händer skall vi ha dem i butik från den 17 juli."

Ursprungligen av Dr_Mugg:

Fick mail idag av Mediamarkt där de säger att "Så länge ingenting oförutsett händer skall vi ha dem i butik från den 17 juli."

@Dr_Mugg: Det låter ju skitbra! Hoppas hoppas det inte blir några problem. Jag är svårt sugen att åka dit på Fredag. Hur fick du mejlet? Frågade du och fick svar eller var det ett nyhetsbrev du fick?

Om det finns Apple Watch på Mediamarkt och man bor i Göteborg kan man med fördel använda sig av detta häfte, för då får man 10% på köpet, och vad jag kan se så finns det inga begränsningar för vad man får köpa eller inte.
http://www.haften.se/hif-2015.pdf

Nu är det bara timmar kvar! Ni som tänker bege er ut till butiker för att köpa eller bara klämma/känna för gärna återkomma med rapporter om upplevelsen. Jag är mycket nyfiken på om det kommer att vara köer och liknande. Kanske har ni lust att bidra med bilder?

Kommer själv svänga förbi Apple Store Täby och möjligen några fler ställen – så glöm inte att säga hej om ni ser mig!

Jag har kollat med Mediamarkt och de kommer INTE ha klockan till försäljning imorgon
Noterbart är att de inte har bättre koll och kallar klockan för I-watch.

"Hej!
Då vårt mail igår inte kom fram, och jag är osäker på om förra mailet kom fram, så skickar jag ett till härifrån denna servern.
Tyvärr har vi inget datum på när vi börjar sälja I-watch ännu. Tyvärr.
Ha en trevlig sommar.

Med vänlig hälsning,

Media Markt Högsbo

Ursprungligen av jamesgrieve:

Jag har kollat med Mediamarkt och de kommer INTE ha klockan till försäljning imorgon
Noterbart är att de inte har bättre koll och kallar klockan för I-watch.

"Hej!
Då vårt mail igår inte kom fram, och jag är osäker på om förra mailet kom fram, så skickar jag ett till härifrån denna servern.
Tyvärr har vi inget datum på när vi börjar sälja I-watch ännu. Tyvärr.
Ha en trevlig sommar.

Med vänlig hälsning,

Media Markt Högsbo

Synd... Jag hade en förhoppning att kunna köpa nya band men får väl överleva med mitt nuvarande:)

  • Medlem
  • 2015-07-16 22:47
Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Nu är det bara timmar kvar! Ni som tänker bege er ut till butiker för att köpa eller bara klämma/känna för gärna återkomma med rapporter om upplevelsen. Jag är mycket nyfiken på om det kommer att vara köer och liknande. Kanske har ni lust att bidra med bilder?

Kommer själv svänga förbi Apple Store Täby och möjligen några fler ställen – så glöm inte att säga hej om ni ser mig!

På en annan site står att man i Apple Store-butiker inte kan köpa över disk. Vet ni vad som gäller om man kommer det eller inte?

Ursprungligen av Pich:

På en annan site står att man i Apple Store-butiker inte kan köpa över disk. Vet ni vad som gäller om man kommer det eller inte?

Nej, jag har inte fått några klara besked tyvärr. Har också hört att man måste beställa på nätet och får hämta ut i butiken.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-07-17 10:35
Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Här har du lite bilder från Malmö

Ursprungligen av zinned:

Här har du lite bilder från Malmö

Åh, tack! Kul att se. Jag var i Täby och på Digital Inn på Sveavägen och det var ändå rätt bra med folk som var och kollade.

Ursprungligen av Pich:

På en annan site står att man i Apple Store-butiker inte kan köpa över disk. Vet ni vad som gäller om man kommer det eller inte?

På digitalinn i stockholm går det att köpa direkt över disk.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-07-17 16:58
Ursprungligen av antila:

På digitalinn i stockholm går det att köpa direkt över disk.

Det går bra i alla svenska Apple Stores också men precis som det har varit i länderna i första lanseringsvågen så måste man först boka en "appointment", vilket då innebär att man bokar en klocka och en tid för att prova den i butik. Själva klockan man har valt är då också reserverad till dig så du är garanterad att kunna köpa den om du önskar efter att ha provat den.

Ursprungligen av zinned:

Här har du lite bilder från Malmö

Emporia?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-07-17 17:12
Ursprungligen av Megolon:

Emporia?

But of course

Ursprungligen av zinned:

But of course

Då kanske vi var där samtidigt ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-07-17 19:44
Ursprungligen av Megolon:

Då kanske vi var där samtidigt ?

Jag var där mellan ca 10.15 och 11.00

Ursprungligen av zinned:

Jag var där mellan ca 10.15 och 11.00

Då missade jag dig med ca2h

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-07-18 11:15

Btw så hade de enligt uppgift endast två st Link Bracelet inne när jag var i butiken igår.

1
Bevaka tråden