Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

T610 vodafone live sämre grafik än en "olåst"!!!???

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-08-12 13:21

jaha, här har man suttit och grubblat lite på om ikonerna verkligen ska va så "grumliga" i sin T610 (vodafone live) som dom faktiskt är.
men kommit fram till att det "är nog så".
då kommer lilla arbetskompisen in med sin nya T610 och kvittrar lite om hur snygg den är.
"jo det e den ju", säger jag och vi börjar "spontanjämföra" lite.
till min fasa konstaterar jag direkt att mina ikoner mer kan liknas vid runskrift än nåt annat.
hennes telefon som är "olåst" har mycket fräschare o skarpare ikoner!!
på mitt sedvanliga, gentlemannamässiga vis så är jag glad för hennes skull bla bla osv.
när hon kvittrar iväg i korridoren kastar jag mej i panik ner till vodafones butik.
personalen konstaterar att "jo det är ju en viss skillnad" men pillar lite på kontrasten för att åtgärda det.
man behöver IQ 2 för att andas och IQ 4 för att förstå att det hjälper föga!
så min nästa tanke blir min handling: 99mac!!
så här är två frågor:
1. varför?
2. vad göra?

/hasse

Gå till butiken och be dem avprogrammera Vodafone-grejan. Det gjorde en kollega till mig och efter en stunds tjatande så gick de med på det.

  • Oregistrerad
  • 2003-08-12 13:47

gick dom med på det??
det va inte dåligt!
det skall jag göra på momangen!!
tack!!

  • Oregistrerad
  • 2003-08-12 14:02

Du har rätt, Vodafones grafik är kass! Originalgrafiken är mycket snyggare och renare. Ett alternativ är att du byter telefonen mot en som inte har "Live" programvaran. Kostar ca 600:- mer, men om du någon gång vill byta operatör åker du ända på upplåsningsavgift på ca 400:- med en Live'ad telefon. Dessutom slipper du den fruktansvärt fula logotypen på framsidan.

Citat:

Skrevs ursprungligen av jhansen
Ett alternativ är att du byter telefonen mot en som inte har "Live" programvaran. Kostar ca 600:- mer

Lustigt att denna tråd dyker upp just nu. Om 1,5 h är det precis vad jag tänker göra med min fula Vodafone T610. Mitt färgsinne klarar inte de där fula ikonerna längre (köpte den förra veckan).

  • Medlem
  • 2003-08-13 16:22

Hmm..hänger inte med här nu. Om man har köpt en T68i från Vodafone med abonnemang (ej kontantkort), har jag då annan grafik än andra?

/Fredrik

  • Oregistrerad
  • 2003-08-13 16:47

Vodafone har vissa telefoner som är förberedda för deras Live!-tjänst.

Följande ingår i detta kit:
1. På en T610, ca 600:- lägre pris.
2. En telefon som är operatörsbunden.
3. Fruktansvärt fula Vodafone-logotyper på telefonens skal.
4. Gräsliga röda menyer med hackiga och fula ikoner.
5. Det kostar ca 400:- att låsa upp telefonen om man vill byta operatör.

Mitt råd: Stay away! Absolut värt att betala 600:- extra och få en Ericsson original.

  • Medlem
  • 2003-08-13 23:09

Ok, inget jag behöver bry mig om med andra ord. Om man bara kunde läsa lite noggrannare...

/Fredrik

  • Medlem
  • International user
  • 2003-08-17 01:57

finns program till pc så du kan flasha bort vodafone och få in orginalprogramvaran.

  • Oregistrerad
  • 2003-08-17 17:26

Finns info på www.myt610.com om hur man flashar om menyerna på en Vodafone-T610:a.

1
Bevaka tråden