Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tangentbordet Fleksy blir gratis

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Utvecklarna bakom tangentbordet Fleksy för IOS berättar att det blir gratis hädanefter.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-07-10 08:08

Varför skulle det vara intressant om det inte finns svenska som ett stödjat språk?

Ursprungligen av timofej:

Varför skulle det vara intressant om det inte finns svenska som ett stödjat språk?

Det finns på svenska. Använder tangentbordet själv.

Tillägg: Ah, det saknas från App Store-informationen inser jag nu. Lagt till. Det fungerar som sagt med svenska.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-07-10 08:53

Skulle precis svara men Ida hann före :P.
Ganska lätt att söka fram information idag via exv. Google http://feedback.fleksy.com/knowledgebase/articles/425536-7-languages

Ursprungligen av bjorsi:

Skulle precis svara men Ida hann före :P.
Ganska lätt att söka fram information idag via exv. Google http://feedback.fleksy.com/knowledgebase/articles/425536-7-languages

Mm, det som står i App Store stämmer inte alltid har jag märkt. Antar utvecklarna själva inte lägger till alla språk.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-07-10 08:58
Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Mm, det som står i App Store stämmer inte alltid har jag märkt. Antar utvecklarna själva inte lägger till alla språk.

Tack för rättelsen Ida!

@bjorsi
Alla orkar inte engagera sig så mycket i alla frågor och tar till hands informationen som finns tillgänglig direkt. I detta fall ett utdrag från App Store som medföljde artikeln.

Senast redigerat 2015-07-10 09:18
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-07-10 09:08
Ursprungligen av timofej:

Tack för rättelsen Ida!

2bjorsi
Alla orkar inte engagera sig så mycket i alla frågor och tar till hands informationen som finns tillgänglig direkt. I detta fall ett utdrag från App Store som medföljde artikeln.

Nä det förstår jag. Eftersom jag vill även vill hålla god ton här på "forat" så tänker jag inte raljera över människors beteende :).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-07-10 09:40

Jag undrar om det är någon som vet om det är någon skillnad mellan detta tangentbord och SwiftKey som jag använder nu? Jag menar funktionsmässigt, inte utseendet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-07-10 10:11
Ursprungligen av timofej:

Jag undrar om det är någon som vet om det är någon skillnad mellan detta tangentbord och SwiftKey som jag använder nu? Jag menar funktionsmässigt, inte utseendet.

Jag blev engagerad trotts allt! Gick på deras hemsida och kollade.

Som ett svar på min fråga ovan är den största skillnaden att SwiftKey kompletterar orden åt en. Det räcker alltså att börja skriva "omst..." och programmet kompletterar till "omständigheter" till exempel. Kunde inte hitta samma funktion i Fleksy. Men tillägget är bra på andra sätt. Kommer att ge det en chans.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-07-10 10:20

Fleksy saknar en funktion som Swiftkey har som är viktig för mig. Det är "svep-skrivning", otroligt smidigt att svepa in orden istället för att knappa. Men smaken är som baken...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-07-10 10:58
Ursprungligen av bjorsi:

Fleksy saknar en funktion som Swiftkey har som är viktig för mig. Det är "svep-skrivning", otroligt smidigt att svepa in orden istället för att knappa. Men smaken är som baken...

Visste inte att funktionen ens fanns i SwiftKey. Får testa den när/om jag installerar SwiftKey igen.

  • Medlem
  • Uppland
  • 2015-07-10 16:40

Är det inte så att utvecklarna ska ges tillgång till det man skriver i stort sätt för att dessa tangentbord ska fungera som det är tänkt? Det där med "full access" i inställningar. Hur fungerar det?

Jag vågar då inte slå på detta.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-07-10 16:55
Ursprungligen av flygarn:

Är det inte så att utvecklarna ska ges tillgång till det man skriver i stort sätt för att dessa tangentbord ska fungera som det är tänkt? Det där med "full access" i inställningar. Hur fungerar det?

Jag vågar då inte slå på detta.

Ja, de kan få tillgång till allt du skriver. Det är det som menas med "full access". Det är en teknisk förutsättning att tangentborden ska fungera. Vissa utvecklare lovar på heder och samvete att inte snoka i dina alster. Tilläggen bara lär sig hur du skriver för att anpassa sig efter just din vokabulär.

Jag tror faktisk på det utvecklarna lovar men även om de inte gör det vem bryr sig om vad jag skrivit till min mamma. Man ska dock undvika att skriva inloggningsuppgifter mha dessa tangentbord. I de flesta fall sker det automatiskt, vill säga att man bara kan skriva in inloggningen mha det inbyggda tangentbordet.

Ursprungligen av timofej:

Man ska dock undvika att skriva inloggningsuppgifter mha dessa tangentbord. I de flesta fall sker det automatiskt, vill säga att man bara kan skriva in inloggningen mha det inbyggda tangentbordet.

Detta är definitivt viktigt att tänka på! Men i framtiden (eller redan nu med 1password, iCloud Keychain etc.) med autofyll för lösenord osv. så kommer det bli ett icke-problem.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-08-01 23:33

Pinterest köper upp Fleksy.
En del av koden släpper de öppen, den delen för funktionshindrade.

Man undrar vad Pinterest skall med världens snabbaste tangenbord för iOS?

Fråga: Hur gör man ° gradtecken med Fleksy?

1
Bevaka tråden