Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tidal lanserar familjeabonnemang

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Musiktjänsten Tidal börjar att erbjuda familjeabonnemang till både Premium- och High Fidelity-abonnemang.

Läs hela artikeln här

Wow, såg ju billigt och bra ut, NOT.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2015-07-08 21:16
Ursprungligen av CekariYH:

Wow, såg ju billigt och bra ut, NOT.

Men det är ju JayZ tjänst ju. Klart det är värt att betala extra för den!

Ursprungligen av zOlid:

Men det är ju JayZ tjänst ju. Klart det är värt att betala extra för den!

Tänkte inte på det

Ursprungligen av CekariYH:

Wow, såg ju billigt och bra ut, NOT.

Hoppsan! Ja nästan 200 i månaden är ju jättedyrt för tre personer att dela på. NOT:

Ursprungligen av Perobous:

Hoppsan! Ja nästan 200 i månaden är ju jättedyrt för tre personer att dela på. NOT:

Än hur du vrider och vänder på det är 149:- delat på sex billigare.

Ursprungligen av Perobous:

Hoppsan! Ja nästan 200 i månaden är ju jättedyrt för tre personer att dela på. NOT:

Att dela på förutsätter ju att alla 3 eller upp till 6 personerna jobbar och tjänar pengar.

Ursprungligen av CekariYH:

Att dela på förutsätter ju att alla 3 eller upp till 6 personerna jobbar och tjänar pengar.

Nej det behöver man inte förutsätta.

Ursprungligen av Perobous:

Nej det behöver man inte förutsätta.

Det får du förklara.

Ursprungligen av Perobous:

Nej det behöver man inte förutsätta.

Familj innebär oftast två vuxna och resten barn så dom vuxna betalar

Ursprungligen av Megolon:

Familj innebär oftast två vuxna och resten barn så dom vuxna betalar

Precis, och är det bara en av dom vuxna som har inkomst så räknas nog varje krona om denne inte ligger någorlunda högt i lönelistan.

Ursprungligen av CekariYH:

Det får du förklara.

Om man är tre som delar på en tjänst så behöver ju inte alla alltid vara med och betala.

Ursprungligen av CekariYH:

Precis, och är det bara en av dom vuxna som har inkomst så räknas nog varje krona om denne inte ligger någorlunda högt i lönelistan.

Så fattiga är vi generellt inte i Sverige.

Skall man välja Tidal så är det för HiFi tjänsten och den blir svindyr

Så med andra ord så väljer ingen vettig Tidal, då både spotify och Apple är långt mycket bättre på allt

Ursprungligen av MalcomX:

Skall man välja Tidal så är det för HiFi tjänsten och den blir svindyr

Så med andra ord så väljer ingen vettig Tidal, då både spotify och Apple är långt mycket bättre på allt

Njae Tidal har ju en del exklusivt material som både Apple och Spotify saknar.
Menar du på allvar att man inte är vettig om man vill få så hög kvalitet som möjligt på musiken man lyssnar på'?

Ursprungligen av Perobous:

Njae Tidal har ju en del exklusivt material som både Apple och Spotify saknar.
Menar du på allvar att man inte är vettig om man vill få så hög kvalitet som möjligt på musiken man lyssnar på'?

Så kan det nog vara.
Detta var ju om familjeabonnemang, men om du som enskild person vill ha det bästa är inte jag den att neka dig det

Ursprungligen av Perobous:

Njae Tidal har ju en del exklusivt material som både Apple och Spotify saknar.
Menar du på allvar att man inte är vettig om man vill få så hög kvalitet som möjligt på musiken man lyssnar på'?

Ge några exempel.

Eftersom man inte hör en sådan markant skillnad är det INTE värt att betala för.
http://feber.se/webb/art/330535/the_verge_kr_...

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2015-07-09 12:15
Ursprungligen av MalcomX:

Skall man välja Tidal så är det för HiFi tjänsten och den blir svindyr

Så med andra ord så väljer ingen vettig Tidal, då både spotify och Apple är långt mycket bättre på allt

Bättre på allt?
Jag har haft både WiMP/Tidal och Spotify. Valde i slutändan WiMP/Tidal för att deras utbud passade mig bättre.
Vad är det Spotify är så långt mycket bättre med?

Dock kommer jag att säga upp mitt Tidal-abonnemang nu och gå över till Apple Music, för det är en tjänst som jag upplever som bättre. Både Spotify och Tidal kommer nog få det tufft när Apple släpper tjänsten till Android.

Apropå kopiera

1
Bevaka tråden