Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Basketspelare skyller skada på Iphone 6 Plus

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En basketspelare i den amerikanska ligan NBA skyller en armbågsskada på sin nya större mobil – en Iphone 6 Plus.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-07-07 10:53

Läste det igår. Han kanske ska lära sig använda sin telefon ordentligt istället, som dubbel-tap på Homebutton till exempel

Ursprungligen av zinned:

Läste det igår. Han kanske ska lära sig använda sin telefon ordentligt istället, som dubbel-tap på Homebutton till exempel

Ja, är man över två meter lång som Bonner tycker jag att händerna borde vara matchande stora och därmed passa den där telefon rätt bra. Den där dubbeltappen gillar jag också på vanliga Iphone 6.

  • Medlem
  • 2015-07-07 11:30

Då väntar vi bara på nästa stämning mot Apple då. Det är ju själva fan att det inte står i varningstexten till telefonen att man kan få tennisarmbåge av att använda den!

Löjligt att skylla på sin mobil istället för sin användning av den, korkade människor finns det överallt

Ursprungligen av CekariYH:

Löjligt att skylla på sin mobil istället för sin användning av den, korkade människor finns det överallt

Nåja, det är ju just användningen han säger orsakat tennisarmbågen, att enheten var så pass mycket större än hans gamla att det blev ansträngande att använda den.

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Nåja, det är ju just användningen han säger orsakat tennisarmbågen, att enheten var så pass mycket större än hans gamla att det blev ansträngande att använda den.

Och han märkte inte innan att det blev jobbigare att använda den utan höll på tills det slutade med en tennisarmbåge? Haha ok
Menar att en sån skada börjar man känna av långt innan det blir allvarligt liksom liknande, som musarm mfl.
Tar man inte varningstecknen på allvar om det är upprepade besvär får man nog skylla sig själv, speciellt en idrottsstjärna som borde lärt sig att känna av skadeproblem, IMHO så klart.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-07-07 12:03

Och då får han väl välja en annan telefon...
Jag har styrketränat, och får ont i musklerna, kanske ska stämma gym'et...
Fick ont i benen när jag sprang orientering senast, undrar vem jag ska stämma då, skotillverkaren, orienteringsklubben, kommunen...

Det stämmer nog. Om Bonner börjar använda båda händerna när han hanterar sin iPhone 6 Plus så slipper han tennisarmbåge. Han kör säkert med en hand och tusentals små nya rörelser med tummen när han hanterar luren kan säkert ge tennisarmbåge för vissa. Om han istället håller luren i ena handen och använder den andra för input så blir det ingen tennisarmbåge.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-07-07 12:45
Ursprungligen av Demiurgen:

Det stämmer nog. Om Bonner börjar använda båda händerna när han hanterar sin iPhone 6 Plus så slipper han tennisarmbåge. Han kör säkert med en hand och tusentals små nya rörelser med tummen när han hanterar luren kan säkert ge tennisarmbåge för vissa. Om han istället håller luren i ena handen och använder den andra för input så blir det ingen tennisarmbåge.

...eller, som sagt, dubbeltappar på Homebutton.

Ursprungligen av CekariYH:

Och han märkte inte innan att det blev jobbigare att använda den utan höll på tills det slutade med en tennisarmbåge? Haha ok
Menar att en sån skada börjar man känna av långt innan det blir allvarligt liksom liknande, som musarm mfl.
Tar man inte varningstecknen på allvar om det är upprepade besvär får man nog skylla sig själv, speciellt en idrottsstjärna som borde lärt sig att känna av skadeproblem, IMHO så klart.

Ah, nu hänger jag med.

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Ah, nu hänger jag med.

Va bra, då kan du förklara för mig

Ursprungligen av CekariYH:

Va bra, då kan du förklara för mig

Haha, nej förstår inte hur han fick en tennisarmbåge tyvärr.

Det kan ta tid innan man kopplar ihop en tennisarmbåge - tidig symtom eller helt utvecklad - och är man dessutom elitidrottsman och börjar få lite ont i armbågen så är det nog inte helt naturligt att man direkt tänker; "detta måste bero på att jag har ny modell av smartphone".
Jag fick tennisarmbåge av EU-moppe-körning. Har kör motorcykel och moppar hela mitt liv och har haft massor av modeller och storlekar av dessa tvåhjulingar, men just en EU-moppe innebar att sittvinkeln, armvinkeln och gashandtagsvridandet resulterade i en tennisarmbåge. Det hade säkert räkt med ett nytt styre som var några centimeter högre för att utradera problemet, men jag valde att byta moppe istället och tennisarmbågen förvann.
Att jag över huvud taget löste orsaken beror på att jag har haft tennisarmbågar då och då hela mitt liv och jag vet att det kan vara klurigt att lista ut vad det beror på - och uteslutningsmetoder är låååååångsamma då en tennisarmbåge inte förvinner spontant över natten (jag har tagit så många kortisonsprutor att ingen läkare i Sverige ger mig kortison längre).
Vad jag säger är att Bonner inte alls är "skyldig" till försummelse eller att han är en idiot. Hela historien är helt normal och nästan ett schablonmässigt fall av tennisarmbåge. Hav vet nu vad som hände och kan undvika skiten tack vare den insikten - många går omkring hela sitt liv och fattar aldrig varför dom får tennisarmbåge. Dom klarar inte av den intellektuella processen - Sherlock Holmes-processen - för att lösa problemet. Bonner fixade biffen. Bra gjort.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-07-07 13:48
Ursprungligen av Demiurgen:

Dom klarar inte av den intellektuella processen - Sherlock Holmes-processen - för att lösa problemet. Bonner fixade biffen. Bra gjort.

Var det konstaterat att det berodde på telefonen? Det minns jag inte att det var.

Bonners tes om att hanterandet av nya smartphonen är orsaken till tennisarmbågen är nog så nära sanningen vi kan komma. Jag är helt övertgad om att han - och ingen annan - är mest insatt i ärendet och har den absolut bästa positionen att dra en vettig slutsats.

När jag gick från iPhone 5 till iPhone 6+ kände jag redan efter någon vecka att högerhanden och då speciellt tummen var öm, och insåg rätt snart att det var enhandshanteringen av mobilen var orsaken.

Så kan det gå om man envisas med att använda telefoner som är stora som ett tennisracket. Vad kan vara mer passande än tennisarmbåge?. ^^

Dubbletap på hemknappen är totalt värdelös för min egen del. Är man berikad med mushänder så är man ?

1
Bevaka tråden