Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Välkommen till Sverige, Apple Watch

Tråden skapades och har fått 72 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av CekariYH:

Japp, alla mina tidigare stålarmband har massor med små repor som bara syns på väldigt nära håll och i visst ljus, endel stora när man sluntit på jobbet etc finns det också, men märks knappt på normalt avstånd.
Tycker borstat stål är bäst då de inte syns lika tydligt som på blankstål, borstade är ju redan "repade" fast organiserat sas

Nackdelen med borstat är att de repor som dyker upp om man skrivbordssurfar kräver lite mer hantverkskunskap än att bara slabba på lite med Cape Cod. Framför allt djupare repor.

Ursprungligen av grenhall:

Repor på stålet som går att polera bort ganska enkelt är en jäkla skillnad mot att repa skärmen på Sporten.

Japp, och även aluminiumdelen, speciellt den rymdgrå.

Ursprungligen av grenhall:

Nackdelen med borstat är att de repor som dyker upp om man skrivbordssurfar kräver lite mer hantverkskunskap än att bara slabba på lite med Cape Cod. Framför allt djupare repor.

Absolut, men jag låter repor vara för om man inte gör rätt ser det värre ut än innan.

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2015-07-05 13:15
Ursprungligen av grenhall:

Nackdelen med borstat är att de repor som dyker upp om man skrivbordssurfar kräver lite mer hantverkskunskap än att bara slabba på lite med Cape Cod. Framför allt djupare repor.

Cape Cod är något slags polermedel? Var köper man det?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-07-05 14:08
Ursprungligen av jas:

Cape Cod är något slags polermedel? Var köper man det?

Köps t ex på eBay eller här. Sedan sägs vanliga polerdukar för smycken ha polermedel i sig precis som en Cape Cod.

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2015-07-06 16:07

Vågar man hoppas på att kunna förhandsboka på fredag, eller blir det först till kvarn den 17e?

Ursprungligen av Måns97:

Vågar man hoppas på att kunna förhandsboka på fredag, eller blir det först till kvarn den 17e?

Vi har svarat på den frågan ett antal gånger. Ingen vet och ingenting är sagt från Apple så antagligen så blir det ingen förhandsbokning (min uppfattning).

En ledtråd borde väl annars vara hur det blev för andra vågens länder. Jag har inte hört något om förhandsbokningar där men jag har inte heller letat efter det.

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2015-07-06 20:25
Ursprungligen av BlackSmp:

Vi har svarat på den frågan ett antal gånger. Ingen vet och ingenting är sagt från Apple så antagligen så blir det ingen förhandsbokning (min uppfattning).

En ledtråd borde väl annars vara hur det blev för andra vågens länder. Jag har inte hört något om förhandsbokningar där men jag har inte heller letat efter det.

Ok. Som tidigare har konstaterats så blir AW-trådarna lätt oöverskådliga.
Men kunde man i andravågsländerna beställa kl.00:01 på släppdagen?

Ursprungligen av Måns97:

Vågar man hoppas på att kunna förhandsboka på fredag, eller blir det först till kvarn den 17e?

Lite orimlig tanke där. Förhandsboka en produkt vid produktsläpp? Hur går det till? Du menar boka en klocka den 17:e? Som jag förstått det så kommer klockorna ut i butik den 17:e juli och antingen får man handla direkt där eller beställa på nätet. Precis som i alla andra länder förutom då de som fick klockan den 24:e april. Men där hade man förhandsbokning den 10:e april. Så. Ja.

Skall inte denna tråd " Välkommen till Sverige ...... " rymmas inom avdelningen för Apple Watch. Annars spretar det åt alla håll - vilket redan är på gång......?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-07-06 22:33
Ursprungligen av adress@mac:

Skall inte denna tråd " Välkommen till Sverige ...... " rymmas inom avdelningen för Apple Watch. Annars spretar det åt alla håll - vilket redan är på gång......?

Helt enig.

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2015-07-06 22:46
Ursprungligen av grenhall:

Lite orimlig tanke där. Förhandsboka en produkt vid produktsläpp? Hur går det till? Du menar boka en klocka den 17:e? Som jag förstått det så kommer klockorna ut i butik den 17:e juli och antingen får man handla direkt där eller beställa på nätet. Precis som i alla andra länder förutom då de som fick klockan den 24:e april. Men där hade man förhandsbokning den 10:e april. Så. Ja.

Ok. Då är jag med, både på resonemang och terminologi.

"Bekräftat" att klockan kommer att finnas tillgänglig i butik från 17/7...

Jag fick nyss ett mejl från mStore som talar om att klockan blir tillgänglig i butik från släppet. När det gäller mStore så är det dessvärre bara i Västerås och Stockholm

I och med det mejlet så tycker jag att vi kan lägga ner alla spekulationer (eller förhoppningar) om förhandsbokningar

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-07-09 13:02

Haha, västerås? Märkligt val.

Bevaka tråden